Diskuze

Cestující na cestě do Saska čekají změny. V Žitavě opravují nádraží

Rozsáhlá oprava železniční stanice v Žitavě, tedy v saském příhraničním městě, kam za nákupy, prací i zábavou jezdí tisíce lidí z Libereckého kraje, zastaví na tři měsíce vlaky ve všech směrech. Stanice prochází modernizací a bude dálkově řízená. Cestující zatím budou muset přesednout z vagonů do autobusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když jsme tam ten kousek trati chtěli opravit sami, tak nám to Poláci nedovolili. Pro ně trať nemá prakticky žádný význam a tak se k ní tak chovají. Je to důsledek naprosto nesmyslného vykrojení hranice jen podle řeky a ne podle nějakého jiného rozumného hlediska, které by respektovalo přirozený vyvoj v této oblasti. Celý polský výběžek mezi nás a Německo je totální nesmysl načmáraný ruskými generály a potvrzený spojenci. Naštěstí Región Nisa řadu věci řeší, ale tohle se jim vyřešit nepodařilo, protože o trati se rozhoduje ve Varšavě a ne v Jelení Goře. A náš slavný premiér Sobotka má vůbec k tomuto kraji zvláštní vztah. Navrhl kus našeho území předat Polsku, ač se zde s historickou hranici nikdy nehýbalo, jako kompenzaci za posun hranice mezi Polskem a tehdejší ČSSR, kdy se s hranici hýbalo na žádost Poláků, zejména ve Slezku. Moc hodný člověk, ten náš Bohoušek. A vůbec mu nevadí, že by Poláci posunuli svůj důl pomalu až k Hrádku/Nisou či Chrastavě.

2 0
možnosti

Poláci by ten apendix měli předat zdarma kus Sasku a kus Česku. Stejně ten kus země k Polsku nikdy nepatřil a jako k cizímu se tam i Poláci chovají.

2 0
možnosti

Ti to nedají. Mají tam elektrárnu a na ní napojené skleníky. Ale i kdyby tam nic neměli, tak nám nic nedají.

1 0
možnosti

bude to asi dost náročné, ale díky tomu, že jsou otevřené hranice, bude dopad na cestující výrazně menší.

vzpomínám na 80. a 90. léta, kdy výluka na trati Hrádek-Varnsdorf představovala téměř hodinovou objížďku přecpaným busem.

1 0
možnosti

Co se vleče - neuteče! Poláci spekulují, spekulují až nakonec zjistí, že nemají ani lidi, ani chuť. Ale mají chonóóór... . Do kdy? ;-O

1 0
možnosti

Nebylo by jednodušší prostě Polákům poslat prachy, ať to opraví a pak přepíšou na SŽDC / DB Netz? Peníze Polák nikdy neodmítne. Takhle se bude řešit bazilion povolení k tomu, aby německá a česká zbíječka mohly vjet na polskou trať.

3 0
možnosti
Foto

J42i80ř40í 17E98r46b79e87n

8. 8. 2017 11:28

Prachy se jim tam posílají už teď - za peáž. Možná to dělá i pár set tisíc euro ročně.

3 0
možnosti

Hlavně bych uvítal také zastávku u kostela v Polsku. Divím se, že zde není ochota udělat také zastávku, která by byla přínosem pro region, tedy i zde bydlící tamní obyvatelstvo. A pokud je pro Polsko výhodnější, aby tyto koleje byli ve správě Česka či Německa, tím lépe, třeba by se tato část Polska mohla časem připojit k Německu, stejně Pojarów byl dříve žitavskou čtvrtí, předměstím řekněme také. Jako v Praze Hrdlořezy kdysi.

0 0
možnosti

Velice smutné je, že se akci nepodařilo skloubit s opravou polského úseku peážní trati mezi Hrádkem a Žitavou. Poláky nezajímá a neřeší ho.

Hlavně když si pak přečteme vyjádření hejtmana, jak Poláci chtějí obnovit trať v Jindřichovicích pod Smrkem. Přitom k nejbližší funkční polské trati tam chybí asi 15 km kolejí. Ale tam to nebude problém, že? Tady, ale nejsou schopní (ochotní) vyměnit nebo nechat nás vyměnit 2,5 km. ;-O

5 0
možnosti
Foto

J44i39ř67í 79E25r80b94e18n

8. 8. 2017 11:30

Jindřichovická trať má návaznost na vnitropolské tratě, a tedy i dopravní význam. Porajovská spojka pro ně není nijak užitečná - vyjma to, že za ni vybírají ošupné.

2 0
možnosti