Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svezla snad každého Liberečana. „Ešemka“ začala jezdit před půl stoletím

Renault, MAN, Iveco. Autobusy mnoha značek vozí v posledních letech cestující po Liberci. Bývaly však doby, kdy obyvatele a návštěvníky města vozily autobusy jediné značky. Byla jí vysokomýtská Karosa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15u68k57á69š 81H44l90o39u82c20a31l 6362150281354

hezký článek, ještě lepší fotky :-)

0/0
14.8.2017 11:39

M14i23l62a20n 88M82a21j74e73r70č73í86k 1940520274796

Autobus s přímo geniálním designem takřka totožných "čel" - předního/zadního, která se lišila snad jen v barvě skel světel a v tvaru středního dílu tzv. masky (vepředu mřížka chladiče a vzadu prolis na umístění tehdy SPZ / dnes RZ) !!

Uvedené nejenže vypadalo velmi dobře, ale hlavně BYLO PRAKTICKÉ PRO VÝROBU TĚH ČEL STAČILY TOTOŽNÉ FORMY/PŘÍPRAVKY, ČÍMŽ JI ZLĚVŇOVALY.

Desigen nemá být jen o kráse, ale právě zejména o praktičnosti!

V tomto se třeba poučili autoři tramvají 14T a 15T, které to mají s těmi čely totožné jako Karosy Š11.

0/0
12.8.2017 16:42

J65i67ř10í 82E84r61b39e67n 1873574826877

Proč křičíte?

0/0
13.8.2017 13:59

R94o41m34a31n 20K28r48a96t38o41c72h75v93í78l 6736577176694

EŠemky designově zdařené autobusy, ale jinak hrůza, teda hlavně se to na volnoběh a při nízkých rychlostech strašně třáslo.

Bylo to způsobeno tím, že motor byl uprostřed.

0/0
12.8.2017 8:33

J29i65ř95í 25E78r18b34e62n 1673134406767

Na volnoběh se třásla všechna vozidla, která měla motor ML634 nebo ML637 - tedy nejen Karosy Š11, ale i Karosy 730 a motoráčky řady 810. Bylo to dané jednak nikdy pořádně neodladěnou konstrukcí navazující spojky, jednak se tam přes převodovku Praga záhadně kupily rezonanční kmitočty. U náklaďáků s motorem MŠ to tak strašné nebylo.

+1/0
12.8.2017 13:59

J57i59ř25í 33K26o90c82u77r55e69k 6305174615278

Přičemž mnohé motoráky řady 810 stále jezdí... dokud nedojdou díly získané z již přestavěných motoráků na Regionovu. Potom konec.

0/0
12.8.2017 20:10

A69l71o50i22s 85S44l87á23m98e74č27k75a 2746382162402

Ty fotky, to je nádhera. "Starý" Liberec, bez SYNER-moderny.

Dokonce i kousek kina Sofia je tam vidět. ;-(

Jasně - život jde dál - ale vzpomínky vám nikdo z hlavy nevymaže.

+14/0
12.8.2017 8:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.