- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hezký článek, ještě lepší fotky :-)
Autobus s přímo geniálním designem takřka totožných "čel" - předního/zadního, která se lišila snad jen v barvě skel světel a v tvaru středního dílu tzv. masky (vepředu mřížka chladiče a vzadu prolis na umístění tehdy SPZ / dnes RZ)
Uvedené nejenže vypadalo velmi dobře, ale hlavně BYLO PRAKTICKÉ PRO VÝROBU TĚH ČEL STAČILY TOTOŽNÉ FORMY/PŘÍPRAVKY, ČÍMŽ JI ZLĚVŇOVALY.
Desigen nemá být jen o kráse, ale právě zejména o praktičnosti!
V tomto se třeba poučili autoři tramvají 14T a 15T, které to mají s těmi čely totožné jako Karosy Š11.
EŠemky designově zdařené autobusy, ale jinak hrůza, teda hlavně se to na volnoběh a při nízkých rychlostech strašně třáslo.
Bylo to způsobeno tím, že motor byl uprostřed.
Na volnoběh se třásla všechna vozidla, která měla motor ML634 nebo ML637 - tedy nejen Karosy Š11, ale i Karosy 730 a motoráčky řady 810. Bylo to dané jednak nikdy pořádně neodladěnou konstrukcí navazující spojky, jednak se tam přes převodovku Praga záhadně kupily rezonanční kmitočty. U náklaďáků s motorem MŠ to tak strašné nebylo.
Ty fotky, to je nádhera. "Starý" Liberec, bez SYNER-moderny.
Dokonce i kousek kina Sofia je tam vidět.
Jasně - život jde dál - ale vzpomínky vám nikdo z hlavy nevymaže.