Diskuze

Svezla snad každého Liberečana. „Ešemka“ začala jezdit před půl stoletím

Renault, MAN, Iveco. Autobusy mnoha značek vozí v posledních letech cestující po Liberci. Bývaly však doby, kdy obyvatele a návštěvníky města vozily autobusy jediné značky. Byla jí vysokomýtská Karosa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hezký článek, ještě lepší fotky :-)

0 0
možnosti

Autobus s přímo geniálním designem takřka totožných "čel" - předního/zadního, která se lišila snad jen v barvě skel světel a v tvaru středního dílu tzv. masky (vepředu mřížka chladiče a vzadu prolis na umístění tehdy SPZ / dnes RZ) !!

Uvedené nejenže vypadalo velmi dobře, ale hlavně BYLO PRAKTICKÉ PRO VÝROBU TĚH ČEL STAČILY TOTOŽNÉ FORMY/PŘÍPRAVKY, ČÍMŽ JI ZLĚVŇOVALY.

Desigen nemá být jen o kráse, ale právě zejména o praktičnosti!

V tomto se třeba poučili autoři tramvají 14T a 15T, které to mají s těmi čely totožné jako Karosy Š11.

0 0
možnosti
Foto

J76i51ř65í 41E47r12b40e15n

13. 8. 2017 13:59

Proč křičíte?

0 0
možnosti

EŠemky designově zdařené autobusy, ale jinak hrůza, teda hlavně se to na volnoběh a při nízkých rychlostech strašně třáslo.

Bylo to způsobeno tím, že motor byl uprostřed.

0 0
možnosti
Foto

J42i21ř54í 71E47r80b22e90n

12. 8. 2017 13:59

Na volnoběh se třásla všechna vozidla, která měla motor ML634 nebo ML637 - tedy nejen Karosy Š11, ale i Karosy 730 a motoráčky řady 810. Bylo to dané jednak nikdy pořádně neodladěnou konstrukcí navazující spojky, jednak se tam přes převodovku Praga záhadně kupily rezonanční kmitočty. U náklaďáků s motorem MŠ to tak strašné nebylo.

1 0
možnosti

Ty fotky, to je nádhera. "Starý" Liberec, bez SYNER-moderny.

Dokonce i kousek kina Sofia je tam vidět. ;-(

Jasně - život jde dál - ale vzpomínky vám nikdo z hlavy nevymaže.

14 0
možnosti