Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli tramvaji zkrachujeme, bojí se podnikatelé v centru Jablonce

Podnikatelé v jablonecké Soukenné ulici a jejím okolí protestují proti plánované stavbě tramvajové trati do centra města. Podle nich to pro ně bude likvidační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85í72t 85K35o95u47b12a 6166620194118

Copak má Praha terminál na Václaváku, nebo Budějovice na náměstí Přemysla Otakara? Proč chce někdo svádět na náměstí v centru veřejnou dopravu?

Terminál má být na současném "autobusáku" a logickou příjezdovou komunikací je totálně vybouraná a zničená ulice 5. května. Soukenná a Dolní Náměstí se po dlouhé době stalo klidovou zónou a tak by to mělo zůstat. Navíc je to pěšky pod 1 minutu pomalé chůze.

Zde spíš vidím snahu vyhnat odtud podnikatele do prázdné Podhorské a zde to zazdít.

0/0
26.8.2017 0:16

J40i82ř95í 71E38r58b56e68n 1933184236697

Ale prdlačku. Krajské město v relativní rovině nemůžete srovnávat s údolním pětačtyřicetitiisícovým Jabloncem.

Navíc: jak chcete tu tramvaj dostat na ulici 5. května?

Navíc: jmenujte mi prosím nějaké jiné město v republice, které má po dvoupruhové mezinárodní silnici 1. třídy taženou tramvajovou trať! V Plzni mají aspoň čtyřpruh a oddělené těleso, což v niském údolí moc nečekejme. Dokud nebude mít Jablonec pořádný obchvat (a ten asi bude sotvakdy), tak je nesmysl vracet tramvaj do ulice 5. května.

0/0
28.8.2017 15:16

J29a12n 14K76o79h42l 4913827981654

Bude. Žádný normální člověk si nesedne na kafe někam, kde mu metr od hlavy projede taková obluda. Dokonce i vevnitř to bude šílený rámus. Nejlepší bude provozovny přesunout jinam. Do ulice se pak nastěhují sociálně slabší a obyvatelé Jablonce se nebudou stačit divit..

+3/−3
24.8.2017 20:07

P22e50t38r 28S20c38h67w56a13r82z 7908129673381

Sociálně slabší už tam bydlí - a ta vizualizace je dost úsměvná.

+2/0
24.8.2017 21:33

J76i92ř43í 89E66r42b45e72n 1723134656327

Nebojte, tak hrůzné jako kdysi tramvaj v liberecké Moskevské ulici to nebude. Už jen z důvodu jiné konstrukce kolejiště.

Mimochodem nevšiml jsem si, že by dejme tomu na pražském Malostranském náměstí ty tramvaje extrémně vadily, a to tam mají mnohem kratší intervaly než tyhle jablonecké tři páry spojů za hodinu...

+2/0
25.8.2017 9:51

P91e69t31r 73L69a35n11d73a 1699540425204

Tramvaje v Jablonci byly, i když v těch kopcích dost exotické. Tohle prodloužení této úzkokolejky do centra je ale za ty peníze opravdu zbytečné. Jablonec je ve špičce extrémně dopravně přetížený, tramvaj to vše jen komplikuje a pak bude komplikovat mnohonásobně víc.

+4/−3
24.8.2017 19:26

J48i27ř11í 47E15r39b77e26n 1433754106857

Naopak, ta tramvaj má dopravní špičce ulevit. A kdyby ještě navíc vznikla (resp. byla obnovena) stopa Brandl - Mšeno - Palackého a stočila se kolem radnice taky na terminál, byl by to velký přínos pro centrum: o důvod méně jezdit autem, o důvod více nakupovat v centru města.

Oni ti Němci před 120 lety věděli, proč si tramvaj pořizují - nejenom kvůli dopravě do Rychnova. A lidi ze sídlišť i z fabrik by si zasloužili kvalitnější spojení se zbytkem Jablonce i s Libercem, než jsou kraválobusy.

+2/0
25.8.2017 10:01

M97i12r25o66s30l48a77v 35G62r86o46s97s34m39a22n65n 8112939674

Krátkodobé problémy to přinese, stejně jako například rozsáhlá rekonstrukce. Ale až bude trať stát, lidi naopak přivede a bude to velmi dobrá adresa. Lepší než kdyby tam byla jen auta.

+2/−2
24.8.2017 18:35

M31i60l33a51n 49V40i97k 1677425343493

Kolik let to je, co se Soukená rekonstruovala??

0/0
24.8.2017 17:01

M87i25l69a44n 74V67i20k 1447535313763

Pardon - Soukenná

0/0
24.8.2017 17:01

P17e56t60r 79N13e22c74h27a22n25i49c17k77ý 7353746598750

Tak radši postavte tramvaj od Brandlu k přehradě! Mohla by končit v parku u mozartovky, to by teprve zvedlo zájem lidí a vyřešilo parkování v létě

0/0
24.8.2017 12:57

J35i31ř80í 44E10r23b97e30n 1373884646537

Z Brandlu nahoru už kdysi tramvajová trať bývala ( a možná by se pod asfaltem ještě našly koleje). Ale teď je prioritou propojit terminály hromadné dopravy, které denně budou využívat desetitisíce lidí. K přehradě se jezdí pár měsíců v roce.

0/0
24.8.2017 13:38

P54e65t49r 46N54e52c75h89a68n37i85c91k25ý 7223336488180

Ale my od přehrady se o víkendu do Liberce skoro nedostanem

0/0
24.8.2017 13:39

M90i19l98o17š 43K18r32č50m42á16ř 2437625597746

s těmi desetitisíci to myslíte vážně?

+2/0
24.8.2017 14:28

J32i20ř72í 66E58r98b70e32n 1823974696177

Tramvaj, vlak, mestske busy, linkove busy, dalkove busy... Za chvili na tom poctu jste. Oni to nevyuzivaji jen Jablonecane, ale i lide z blizkeho ci vzdalenejsiho okoli...

+1/0
24.8.2017 22:01

P97e45t87r 29S86c88h58w22a45r79z 7648469213571

No... Co v Soukenné je: Optika - přístupná i z Anenské nebo Dvorské; pizzerie, cestovka, realitka - dtto; kavárna a papírnictví - přístupné z Lidické nebo z Dolního náměstí; hospoda a hrabák - štamgasti se tam dostanou. Stejně se tam autem nedá, parkovat by se mělo na Anenském nám., resp. v Centralu a sejít to. Dneska většina lidí kam nedojede autem, tam pěšky nejdou - zákazníci, kteří tam chodí dnes, stejně dojdou pěšky. Tramvaj vám pak nakonec může ty zákazníky přivézt až pod nos (bude-li zastávka přímo v Soukenné nebo na Dolním).

+5/0
24.8.2017 12:53

V27í95t 22K45o42u37b18a 6626620814518

Ano, máte pravdu, je to ušmudlaných 7 živnostníků, ale mají cca 12, možná 20 zaměstnanců. což je dohromady 20 a více rodin, kterým toto může způsobit vážné problémy.

Vybudovat novou živnost znamená 3 až 5 let makat zadara od nevidim do nevidim, pokud nevěříte, zkuste to a pak urážejte.

Pamatujete Soukennou, jak vypadla před rekonstrukcí? Byla tam ta optika a hromada zatlučených výloh. Ti lidé to pozvedli, něco vybudovali a teď jim tam chce někdo natáhnout koleje. Přitom o 50 metrů vedle je zmiňovaný "bulvár" 5. května (trochu nadnesený název), který je ve své podstatě kromě tisíců aut prakticky mrtvý.

0/0
26.8.2017 0:09

P55e74t48r 46Č67i36h11á47k 7361190854627

Když tak čtu ty komentáře Jablonečanů, asi by bylo lepší kdyby se tento projekt nebudoval a nedávali se do toho peníze. Kvůli Jablonečanům musíme kvůli tomuto projektu my v Liberci - Rochlici být další roky bez tramvaje a mačkat se v autobusech.

+2/−2
24.8.2017 12:40

K22a28r53e13l 46V38a52c55h36u54t 9103802749203

Otázka zní: Jak je ten střed města velký - a opravdu zrovna tímto středem musí vést tramvaje? ;-) ... Nestačilo by, kdyby ty tramvaje jezdily kolem centra?

+3/−2
24.8.2017 9:55

M46i65l41e97n45a 82K15l76o41u24č19k74o76v53á 2636970846482

Rozloha asi 100 x 80 m

0/0
24.8.2017 10:24

J41i43ř98í 26E87r33b71e33n 1193364256107

Ono není moc možností, kudy je vést "okolo" centra. Přes bulvár je to nemožné, protože to je mezinárodní silnice I. třídy a tam nemá kolejová doprava své místo. A nejkratší trasa kolem Nisy by jednak neobsloužila Dolní náměstí, jednak by znamenala bourání dalších domů. A přes Mírové náměstí to taky nejde kvůli terénu - tramvaj by se nestočila do Lidické a problémem by bylo i vedení přes Kamennou, navíc by zase neobsloužila zastávku Lázně.

+3/0
24.8.2017 11:06

M73a67r71t57i88n 44W15a38l73l13n56e44r 6865380924700

Chápu obavy, ale od toho jsou podnikatelé. Aby reagovali na různé situace, které přijdou.

Pokud to chtějí "mít bez starostí" ať se nechají zaměstnat,

+2/−4
24.8.2017 8:07

M60i97c91h37a69l 61S49e41m20r29á76d 3182356217729

Ono je v poslední době těch situací, na které musí podnikatelé reagovat poněkud víc než je zdrávo...

Město by si, vzhledem k vylidněnosti centra, mělo hýčkat každého podnikatele v okolí náměstí...

+10/−1
24.8.2017 8:10

J77i61ř41í 50E51r13b29e63n 1283924556737

... a proto mu tam tramvají přivezou zákazníky.

Ne nadarmo má liberecké OC Fórum hlavní vchod hned vedle terminálu MHD.

Ne nadarmo si liberecké OC Nisa vozí zadarmo zákazníky také z toho terminálu.

+2/0
24.8.2017 11:08

M37i85l64e39n58a 39K10l72o20u44č86k39o21v27á 2406470696662

Tak to už by se hodila tramvaj k Centrálu;-D

0/0
24.8.2017 11:40

P96e12t61r 40S77c82h54w87a50r67z 7418449723441

Nakonec, proč ne ;-). Jenže stejně se pak musí dostat na terminál, trať se neprodlužuje jen tak z plezíru (ani proto, aby to naštvalo podnikatele v Soukenné), ale ideálně aby byl přestup na "červené" i "modré" autobusy hrana - hrana.

+1/0
24.8.2017 12:57
Foto

J24a86n22a 54V55e88s28e77l35á 8485619431740

„Tramvaj nám nic pozitivního nepřinese“ - přesně to si myslím a i většina lidí ve městě ...

Tramvaj v centru města je naprostá příšernost, to zase někdo neví, jak a do čeho ulít peníze, tak se vymýšlí blbosti :(

+4/−7
24.8.2017 8:05

M34i72c81h92a60l 95S53e22m96r17á81d 3842696877429

Na druhou stranu je současná konečná ještě větší hloupost... návaznost žádná...

+8/−3
24.8.2017 8:08

M41i75l70e52n25a 33K15l84o90u80č48k28o75v23á 2786440176512

Autobusy nestojí daleko. A dle mě ruch tramvají v, nyni poměrně klidné zóně, nic dobrého nepřinese. Vždycky sem považovala střed města bez provozu jako velké plus. Stačí projet některými městy, kde jim centrem jezdí busy, trolejbusy, tramvaje - lidi neustále ve střehu, aby je nic nezajelo, stojí na přechodech se semafory. A vzkaz p. Zemankovi - vy se bát nemusíte, vaše služby jsou bezkonkurencni a zákazník si k vam dojde vždycky.:-)

+3/−5
24.8.2017 8:39

L59u26k93á59š 50V22e47v69e74r25k47a 1737136570

tramvaj v centru města rozhodně není blbost a je dobře, že konečně někdo začíná brát jabloneckou hromadnou dopravu vážněji, do centra právě patří jen veřejná doprava a nikoliv běžný provoz, dříve jezdili autobusy i lidickou dolů a terminál byl právě na zmiňovaném dolním náměstí, bohužel někoho napadlo tuto věc zrušit a jablonecká mhd stála následných více jak 25let za nic, protože nebyl terminál a některé linky si ujížděli o pár minut což při základním taktu 30minut bylo nepoužitelné, o nesmyslném objíždění centra při kterém to bylo rychlejší vzít pěšky ještě s nákupem nemluvě.. v posledních letech se to konečně začalo hýbat opět směrem k lepšímu, byl vybudován důstojný terminál na autobusáku a byl srovnán příjezd a odjezd linek za všech směrů do jednotných časů a zrušena pro některé linky vyhlídková objížďka kolem centra, nyní je v plánu posunout terminál ještě blíže centru a protáhnout tam i tramvaj, která končí nesmyslně mimo a návaznost na mhd je absolutně nijaká, takže pro lidi co nebydlí v jejím dosahu je obtížně použitelná a než volit kombinaci bus mhd, pak 10minut procházka a pak 10minut čekání na tramvaj raději zvolí auto.. veřejná doprava je na vzestupu, ale je potřeba, aby byla pro lidi využitelná a atraktivní, terminál u centra města a tramvaj, mhd, vlak a meziměstské autobusy na jednom místě s přesnou návazností přestupů je přesně ta cesta, kterou je potřeba se vydat

+8/−2
24.8.2017 10:32

P88e92t17r 84N71e31c86h14a29n87i89c22k21ý 7763766978270

No a stejně se o víkendu z Mšena do Liberce dostat pořádně nedá.

+1/0
24.8.2017 13:00

M72a73r43t20i71n 47Č80a34p58e14k 6540581887464

Lidi nemusí být ve střehu kvůli MHD, ale kvůli autům, která se neberou ohledy na nic a nikoho parkují kde se jim líbí a nikdy nevíte odkud se přiřítí.

A jinak je zajímavé, že místa obsluhovaná jen MHD jsou pro podnikatele ziskovější než čisté pěší zóny. Asi to bude tím, že lidé berou jako daleko větší plus to, že je oblast dobře dostupná, ale přito nemusí neustále uskakovat před jedoucími a kličkovat mezi zaparkovanými auty.

+5/0
24.8.2017 11:07

J64i54ř95í 16E68r38b10e70n 1913754966747

V centru Liberce si musím dávat velký pozor vždycky pouze na imrvére jezdící osobní a dodávková auta, zatímco na kontrolu intervalově jezdící kolejové i nekolejové MHD mi stačí letmý pohled. Mám s tím bohatou zkušenost i v Ústí nad Labem, Praze, Hradci, Olomouci, Brně, Plzni...

+4/0
24.8.2017 11:42

M46a26r54t35i59n 23Č26a41p55e39k 6500711447304

„Tramvaj nám nic pozitivního nepřinese“ - tohle říkali všude, kde se měla stavět tramvaj, respektive MHD v pěší zóně, případně s přetvořením ulice na pěší zónu. Vždy to ale dopadlo tak, že obchodníkům vzrostly tržby a prostor se oživil.

+5/0
24.8.2017 10:58

P47a93v92e34l 10Ř86a77p65e74k 7402226959575

S takovým přístupem bychom dodnes bydleli v jeskyních.

Najít pronájem vhodných prostor o pár ulic dál, přesunout provozovnu a vyvěsit cedulku o přestěhování je otázka nanejvýš jednoho měsíce. Jiní to dělají bez reptání.

+4/−7
24.8.2017 7:11

M43i62l81e91n71a 27K17l53o22u37č79k42o57v68á 2326980666652

Vy to tu znáte? Nebo jen melete o něčem, o cem nic nevíte?

+4/−1
24.8.2017 8:41

J96i93ř78í 32E96r82b71e73n 1223904806507

No, nedávno tu bylo pár článků o vylidňování centra a o vyprazdňování obchodů ;-)

+2/0
24.8.2017 11:10

J24a23n 63K65o82h78o73u47t 8787544367760

To je asi všude - v Brně ulice Milady Horákové, stejná story. Mě by spíš zajímalo, jestli kvůli výstavbě tramvajové trati je nutné, aby celá ulice byla zavřená dva roky. Chápu, že se asi při tom sfouknou všechny sítě, co vedou pod zemí, ale i tak si myslím, že dva roky jsou strašně dlouhá doba.

+9/−1
24.8.2017 6:48
Foto

J35a65n22a 90K52o27z55á65k18o74v24á 12V77o20l64r97á29b96o14v26á 9713704235651

Velmi dobře znám. Před lety se zvelebovala Sokolovská ulice v Praze 9. Téměř rok rozkopáno, nedalo se projít jinak, než po lávkách, všude výkopy. Obchodníky to sice nezruinovalo úplně, ale dalších několik let vydělávali na ztrátu, neboť důvod ke snížení nájmu to nebyl. Prý to je riziko podnikání.

+7/−1
24.8.2017 6:37

M78i91l85o52š 34K29r85č51m66á11ř 2967415697796

v Sokolovské jezdí tramvaje od doby co je Karlín součástí Prahy a rekonstrukce kolejí se dělat musí, protože auta se do měst už nevejdou

+1/0
24.8.2017 14:31

J42i48ř97í 61E86r72b24e74n 1273804496207

Ještě dřív. Karlín je součástí Prahy od roku 1922, ale tramvaj má už od roku 1896 :-)

+1/0
25.8.2017 10:05

M80i56r37o73s67l26a14v 22G38r59o11s15s12m55a95n42n 8882239674

Ano, ale ti podnikatelé si mnohdy ulici vybrali právě proto, že je tam tramvaj a tedy mnoho lidí. Jednou za 30 let se trať musí rekonstruovat, to také mohli vědět.

+4/0
24.8.2017 18:37



Najdete na iDNES.cz