Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberecký kraj koupí soukromého dopravce, nechce být „ovečkou na škubání“

Liberečtí zastupitelé v úterý večer odsouhlasili přelomový krok v řešení autobusové dopravy. Kraj odkoupí zhruba 86 procent akcií autobusové společnosti ČSAD Liberec a její servisní organizace. Bude tak vůbec prvním krajem v republice, který si koupí soukromého dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a88k47u17b 80M35o49u51č53k47a 1346928426879

Hned první věta je nevhodně formulovaná. Když se řekne "Liberečtí zastupitelé", tak si představím zastupitele města Liberce. Mělo by tam být "Zastupitelé Libereckého kraje".

0/0
4.9.2017 5:44

J23i94ř57í 24E35r86b74e78n 1933104506787

"... kde se nepodaří vysoutěžit jakoukoli zakázku, která podléhá zákonu o zadávání veřejných zakázek, prostě si kraj nebo jiný veřejný zadavatel koupí, co potřebuje, prostřednictvím nákupu podílu ve firmě službu poskytující. Takové obcházení zákona je zcela nepřípustné,“ soudí Chobot.

.

Nebo to je naopak jediná možnost a nejlepší se všech špatných řešení. Když to někdo dělat nechce, tak se prostě napřímo zařídí ten, kdo to dělat umí. Ostatně před rokem 1990 byly jednotlivé závody ČSAD také přímo řízeny krajskými úřady (resp. tehdy KNV), které jim přímo úkolovaly, kudy kam jezdit za jednotnou cenu. Po draze zaplacených zkušenostech s rozbitým trhem, s rozháraným jízdným, s nezávislými integrátory jízdného a s draze (ne)fungujícími koordinátory linek se vracíme k tomu jednoduššímu systému.

+1/0
31.8.2017 13:22

M35i36l38a24n 90V77i40k 1337555693323

Jakmile něco chválí Změna, je to špatné pro společnost.

0/0
31.8.2017 6:51

V51í80t 32K49o69u64b64a 6186230564568

A zase se ukáže, že servis, který v soukromé firmě stál pět tisíc pořídí krajská firma za 30, že práce na kterou u soukromého dopravce byly 2 lidé zastává v krajské organizaci 6-ti členné oddělení s ředitelem jezdícím služební Audinou.

Za 2-3 roky to rozbují natolik, že budou s láskou vzpomínat na ceny soukromých dopravců.

+5/−1
30.8.2017 12:04

D68a92v30i72d 89R80i86e58s47z 8674810

Jojo... Protože obec/kraj a stát jsou nejlepší hospodáři.

+3/0
30.8.2017 11:21

J54a96n 34K60o74v16á10ř 8474711659707

"Kdyby BusLine jezdil za cenu ČSAD Liberec, kraj by ušetřil kolem 45 milionů korun za rok." - tady jde vidět, jací pitomci se dostanou do politiky. Kdyby BusLine jezdil za cenu ČSAD Liberec, tak by byl nejspíš taky na pokraji krachu jako ČSAD Liberec.

+6/−1
30.8.2017 11:15

J23a35n 73H64a32v19r70d79a 2538936191418

Přesně to mi hned naskočilo :-)

Jen ještě dodám, že by navíc jezdili stejnýma hajtrama, jako jezdí ČSAD Liberec na spousta linkách. V některých už jsem měl hodně nepříjemný pocit, jestli je s autobusem v pořádku aspoň to nejdůležitější...

+2/−1
30.8.2017 12:24







Najdete na iDNES.cz