Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S předplacenou kartou budou lidé na Liberecku cestovat už i v rychlících

I průvodčí v rychlících Českých drah začnou od října akceptovat předplacené karty, takže cestující s integrovanou jízdenkou nebo krajskou Opuscard budou moci jezdit větším počtem spojů například do České Lípy, Tanvaldu či Turnova. Krajští radní schválili smlouvu o zapojení rychlíků do Integrovaného dopravního systému (IDOL).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L96u23k96á19š 61K78o10b53e26r90a 3174133708

Ono se tomu vyhlidkovemu retro couraku říká rychlík? Teď jsem se ze zvědavosti podíval do idosu. Lb-Cl 59 km, jízdní doba hodina deset.... To je lepší tam jet na kole ne?

+1/−1
11.9.2017 7:56

P72e11t97r 90M69u23n19z98a68r 1805161309296

Tak pořád lepší než jízda vlakem do Prahy. Tady přeci jen člověk ztratí oproti autu jen cca 20 minut.

+1/−1
11.9.2017 8:46

L82u71k83á54š 36V87e37v39e73r89k83a 1147836440

tady to ještě není tak hrozný, oproti autu kterým to trvá 45-55 minut je jízda vlakem 65 minut či druhým směrem 75 minut celkem na úrovni, autobus to jede ještě déle, tady je hlavně problém s křižováním s ohledem na přípoje proto je to jedním směrem o 10 minut delší..fyzicky ta trat umožňuje to zajet za hodinu, čoz s ohledem na trasování a stáří tratě je docela slušný výsledek, bohužel u nás výstavba či změna trasování železnic není v kurzu, takže se musí používat to co se postavilo více jak před 100 lety, přitom stačí postavit jen 7km spojku a hned se ušetří cca 15minut jízdy..tzv. rynoltická spojka, ale to u nás asi jen tak nehrozí..

+2/0
11.9.2017 13:09

K90a30r49e28l 38N37o87v50á23k 7931334408530

Hm, příjemných 15 min. že, ale nemohl byste alespoň naznačit, kolik by to za ten tunýlek (skutečný i obrazný) koštovalo? A pak to přepočíst na uspořenou libru, ej čo to táram, minutu.;-)

0/0
11.9.2017 14:44

P58e25t16r 76M89u77n17z26a97r 1895121789726

Podle toho dle http://www.srkd.eu/dokument/100531/priloha5_8kveten_10.html se předpokládá max. 500 m tunel, takže když to srovnáme s tím Ejpovickým (2x4,1km 5,2 miliardy), tak mě to vychází na cca 400-500 melounů jen za tunel.

0/0
11.9.2017 15:57

L95u82k27á93š 17V34e71v28e77r28k61a 1777916410

investice do infrastruktury by se neměly takhle hned přepočítávat, pokud to není investice nesmyslná, je to investice do budoucna a pro zkvalitnění a zefektivnění dopravy, tahle investice by nebyla zas tak velká a přínos je jednoznačný, znamená i úsporu pro životní prostředí a to snížením energetické náročnosti tratě a atraktivnější spojení přiláká i více cestujících, ono se stačí podívat na to v jakých úsecích jezdí kolik lidí.. na silnicích se staví kdejaká blbost, ale železnice u nás nejsou v kurzu, by mě zajímalo jak by se lidem jezdilo po 100-150ti letých cestách, to by asi nikdo nehudral, že by to byla zbytečná investice a tato trat je krom úseku u české lípy v podstatě v původním stavu, jen lehká modernizace proběhla v Kryštofově údolí, kdy se osadilo jiné uložení kolejnic a byl zaveden profil V130 (tzn v obloucích je možno pro splňující vozidla jezdit o 5-10 km/h rychleji), tohle za mě je zbytečná investice, protože to uspoří vteřiny max pár minut na celé trase, navíc na rychlících ani zatím nejezdí soupravy, které to mohou využít, takhle se plánují i další úseky, tohle je plýtvání, protože to spolkne také hodně milionů a přínos v podstatě mizivý a zbytečně to zakonzervuje stávající stav o to déle, přece nebude nikdo rušit čerstvě opravenou trať, byť v původních parametrech

+2/0
11.9.2017 17:01

M42a58r88t31i95n 43M78u24s67i23l 4930361753281

Konečně! Ani se nechce věřit, že domluva kraje a Ministerstva trvala dlouhých 8 let. Pro cestující mezi většími městy (rychlíkové zastávky) jednoznačně přínos. Věřím, že to do vlaků přiláká další cestující.

Jsem jen zvědav, zda se změní couráky Libe - Č. Lípa nebo Libe - Turnov, protože často jednou půl hodiny po rychlíku a pak 1,5 hodiny nejede nic. Hodinový takt by byl fajn.

+1/0
11.9.2017 6:58

L53u10k28á70š 55V41e53v69e56r15k68a 1617216750

ono na lbc-stará paka ten hodinový takt vychází na úsek Turnov-Semily, kde je největší přepravní poptávka, takže to není zas tak nelogické, s ohledem na rozdílné jízdní doby R a Os to na okraji tras např. v tom Lbc pak vychází na 0,5 a 1,5h proklad

+1/0
11.9.2017 13:28







Najdete na iDNES.cz