Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U hřbitova se objevily makety zastřelených Němců. Rozdmýchaly staré spory

Osm maket lidských postav zabalených do bílé látky a opatřených německými nápisy a citáty se objevilo ve čtvrtek ráno v městském lese naproti Lesnímu hřbitovu v Novém Boru. K autorství se nikdo nepřiznal, kritici viní neonacisty. Případem se zabývá policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a41n 90T59i42c76h82ý 5604493800456

Tak to tady čtu, přátelé, a asi bude užitečné přečíst si o zastřelených podrobněji a prohlédnout si taky jejich fotografie:

http://www.i-noviny.cz/nazor/hry-o-kamen-aneb-jak-to-bylo-v-lednu-2006#.WgBudVJe71I

Případem se zabývám od roku 2004, mluvil jsem s českými i německými pamětníky, ale z "národních mstitelů" a čs. vojáků se mi dodnes neozval ani jeden. Zřejmě k tomu mají důvod? (Michal Mach mě zná osobně a párkrát se tady už o mně zmínil.)

0/0
6.11.2017 15:25

R19u11d19o21l21f 78K76r77u75t12s13k25ý 1942264152574

Herman a Bělobrádek!

+3/−3
3.11.2017 9:37

M40o62j55m83i74r 72P97e85ř97i59n41a 6198720436

Zeptal bych se pana Vandase ze Dělnické strany sociální spravedlnosti (DSSS).

Ti mají SS úmyslně již v názvu.

0/−4
3.11.2017 8:41

J28a28n 58P42u23l30e62c 4378527401595

Ten teď přemýšlí, proč dostali jen 10 000 hlasů. ;-D;-D

0/0
3.11.2017 11:22

K71a67r76e58l 25H94a43n36č 3287521964932

Akce Hradu před prezidentskými volbami. Zcela v duchu praktik KGB. Vystrašit voliče dávno mrtvými esesáky a gestapáky a po zvolení Zemana opět zavládne klid.

+2/−4
3.11.2017 6:39

J96a70n 46M13i32h23u60l47k67a 2144418826840

to tam pověsil Herman s kámošema z landsmačaftu

+1/−5
3.11.2017 6:17

M65a62r12c84e94l 13P19a25v33l13í15k 7301364818649

máte strach, že zaklopú na dvere a budú si pýtať čo je ICH?

0/0
3.11.2017 7:42

P96a81v53e90l 30P33e61l71c 2769263395

Herman se spojil s Vasema kamosema z landsmansaftu? A nebyl na ne hnusnej?

0/0
3.11.2017 8:47

J24i91ř91i91n66a 35B92r73a59d42á41č51o33v49á 2872770739669

V té době jsem nežila a děkuji za to,že jsem nemusela projít takovým peklem,jako je válka.Těžko soudit z dnešního pohledu akt pomsty na němcích.Také mi někdy po přečtení jiných článků, zabývajících se touto tématikou vyvstane otázka.Proč ještě zabíjet? Bylo přeci po válce.Na druhou stranu vidím utrpení lidí,kteří museli být zavření a mučení v lágrech,zničené celé rodiny.Je to diskuze pro ty,co prožili toto peklo,jen Ti mají právo soudit co bylo a nebylo dobře.

+7/0
3.11.2017 3:21

P41a82t94r41i95k 49K84r60a50j62c60z14y 3908343674647

;-D;-D;-D A proto zabiju obuvníka, malíře či matku z prádelny, kteří s tím nemají vůbec nic společného. Já nevím, dle mého názoru je to hnus. :-(

+13/−2
3.11.2017 5:16

J87i27n32d40ř46i79c37h 62H32r31d65l40i30č51k42a 4546864149454

Jistě, najednou po kapitulaci byli všichni jen prostí lidé, co se nikdy o politiku nezajímali... Ty obrovské davy dobrovolně vítající Hitlera a bojující až do konce byly zřejmě z Marsu. Tím neříkám, že každý Němec byl automaticky legitimní cíl, zločiny při odsunu se bohužel udály, ale druhý extrém je dělat ze všech beranky.

+9/−1
3.11.2017 5:27

M43a43r82t94i51n 17V16í83t40e22k 3549511166

To, že někdo má nějaké povolání, nevypovídá nic o tom, co dělal během války. Povolání má každý, je to jen doplnění identifikace, nic víc.

+6/0
3.11.2017 9:23

M82a68r60e70k 55H42r30u61b54y 6427182731838

Vetsina clenu SS mela take nejake obcanske povolani;-)

+4/0
3.11.2017 10:26

S53t40e97f29a15n 26S85u88r34o30v15j31a80k 8336402944952

Podivejte se na tu nenavist, kterou v sobe maji nekteri Cesi 27 let po odsunu Rusu, ke vsem co promluvi rusky.

+2/0
3.11.2017 6:56

P49e76t79r 59N57o60v90á71k 1985547832835

A kolik Rusů bylo zavražděno?

+4/0
3.11.2017 9:00

P87e11t73r 31K67ř62í75ž 5846208175

Nechme ty lidi uz byt, byly obeti sve doby, je rok 2017.

+5/0
3.11.2017 1:17
Foto

J38i64ř26í 58B47a54b48i73n19s88k65ý 7587919418931

a kde je informace kolik čechů muselo ve 38 z Boru utéct , kolik jich vystěhovaly ti hodní němci , kolik jich bylo totálně nasazených aby vyráběly pro říši a nikomu z těch němců to vrásky nedělalo , to tam na ty figury zapomněly napsat ,je dobře že to tahají na světlo protože zapomínat je nebezpečné

+8/−3
3.11.2017 0:43

S34i94l78v17e57s15t71r 11K15a45d29e41ř10á23b69e64k 8190853425480

Člen Svazu bojovníků za svobodu? To je taky chucpe, když člen organizace prolezlé a ovládané komunisty kádruje lidi podle toho, jestli vlezli do nějaké strany.

+11/0
3.11.2017 0:09

S24i42l98v23e45s32t35r 44K93a27d39e18ř41á36b43e67k 8950773625110

To jsou ale krkolomná vysvětlení. Jedni obviňují nácky z toho, že umístili hesla proti německému i českému nacionalismu, druzí zase obviňují odpůrce pomníku z toho, že se rozhodli propagovat pomník...

+1/0
2.11.2017 23:56

D65u63š21a22n 28R22a48j60n48i34n56e71c 4594922783901

Ešte stále , aj po 72 rokoch bojujeme proti sebe ? Nebolo by na čase zakopať vojnovú sekeru , howg!

+4/0
2.11.2017 23:56

V95á64c70l34a79v 36Z16a87j15í20č98e72k 1791122672

Němci jakožto poražení jen zkusili vlastní medicínu, kterou praktikovali 6 let. To co provedli někteří Češi na konci války je asi tak 0,1% z toho, co provedli Němci za těch 6 let.

A ti co tady nikoho soudí, tak ti vůbec netuší, co to je válka a co se tady dělo za války. Ono kdyby vám Němci popravili přátele, někoho z rodiny nebo jen známého, který nic špatného neudělal ....asi budete mluvit jinak.

Rozhodně nelze takové činy schvalovat, ale pochopit to jde. Když někdo x let žije v něčem, kde lidský život má malou hodnotu a jako bonus třeba přijde o příbuzného a potom najednou vidí viníka .... i když je ten ,,viník” nějaký poslední nácek

+7/−5
2.11.2017 23:45

S41i33l41v81e60s31t85r 94K32a83d74e95ř69á70b66e58k 8480563515700

Ano, pochopit to jde, stejně jako jde pochopit, co vedlo ke zvěrstvům Stalina, Hitlera, Mengeleho, Dutrouxe, Breivika, bůhvíkoho. Ale pochopit neznamená zapomenout, pochopit neznamená omluvit. Zločinec je zločinec, ať se schovává za jednu stranu, nebo za druhou stranu.

+9/−3
2.11.2017 23:54

V41á16c37l31a38v 56Z33a16j17í23č74e79k 1461662252

Je vidět, že Vy nemáte absolutně pojem o tom, co znamená válka. Vy byste za protektorátu přežil tak měsíc.

0/0
3.11.2017 9:14

J48o27s20e28f 69D19u69b47e50n 7144400463267

Takhle by slo omluvit veskere masakry na civilnim obyvatelstvu. To opravdu neni duvod. Navic v CSR se valka oproti jinym zemim az tak neprojevila

+3/−1
3.11.2017 9:39

J48i60n60d25ř37i40c36h 34H94r19d52l14i97č78k86a 4196184939584

Že někde bylo hůř, neznamená automaticky, že tady bylo dobře.

+1/−1
3.11.2017 11:16

T13o55m27á40š 37T38a81t60í70č68e86k 5260972190168

No, že by v tom měli prsty Němci, moc nevěřím. Ve dvou nápisech jsou dvě chyby (velký T a sich wagen). To oni zase ti nácci v rajchu si dávají na písemný projev pozor.

+2/0
2.11.2017 23:23

M67a55r61t59i51n 15B39u90s53i17d66e23a 4713390

To může být česká neziskovka financovaná nějakým krajanským spolkem..

Takových je řada, které se věnují "kritické reflexi dějin", připomínám zaniklých vesnic v Sudetech a téhle historii .. Něco je ku prospěchu obou stran, něco spíše jen jedné..

+2/−1
2.11.2017 23:58

T81o37m41á20š 80T43a70t30í30č32e85k 5550792640648

Může být. Položka v rozpočtu svazu Kriegsgräberpflege nebo tak...

0/0
3.11.2017 0:03
Foto

P18e92t54r 93D91v21o40ř57á58k 4518536727633

Ale muselo to stát prachy. To by čeští nácci dohromady nedali. To vypadá na nějaké Hermanaktivisty placené ,,drahými krajany''.

0/−1
3.11.2017 3:21

J73i32n70d24ř19i31c87h 40H54r16d26l75i44č47k35a 4386724949354

Nu, čas jít spát a zítra se třeba dovíme, který nezávislý performer chtěl tímto , rozpoutat diskusi, (která už 28 let probíhá, ale to přece není na překážku):-)

0/0
2.11.2017 23:10

J74a35k45u24b 22K28r79o28u51p79a 5814677378703

Aniž bych chtěl jakkoliv omlouvat zabiti nevinných, tak si nikdo z nás nedokáže představit, jaké to bylo. Po 6 letech utrpení se v té atmosféře bohužel tyto věci stávaly...

+4/0
2.11.2017 23:05

S16i55l96v61e70s45t58r 75K33a62d86e37ř28á56b73e14k 8280853555280

No jo, no - to byste taky mohl omlouvat Sudeťáky tím, že si museli prožít 20 let v republice, která si je přisvojila a přitom se k nim chovala jako k druhořadým občanům...

+4/−5
2.11.2017 23:58

J96i38n38d18ř57i94c39h 12H46r60d71l48i88č15k37a 4906384769114

Tak tohle už je neuvěřitelná nehoraznost. Území Sudet bylo vždy součástí českého státu, v roce 1918 nešlo onzadou anexi. A hlavně, na rozdíl od vytouženého reichu zde v ČSR měli stejná občanská práva, svobodné volby, paritu v parlamentu i účast ve vládách. Fakt druhoradost:-/

+2/−1
3.11.2017 5:09

L59á76ď98a 11V81r37a83n10ý 7328548468607

Ve společném státě Čechů a Slováků měli stejná práva? Ale jděte. Na druhou stranu to na tu dobu nebylo tak hrozné.

A víte, že po 1.sv. válce se měla Evropa rozdělit dle národnostních kritérií ( nikoliv striktně dle historických) a dle toho nám byly Sudety dány jen pod správu?

Bohužel se z historie bere jen to co se hodí.

+3/−2
3.11.2017 5:32

J95i21n19d72ř77i27c87h 14H74r16d55l39i72č89k48a 4486234299814

Ne, to nevim, že historické území českého státu nám bylo dáno jen pod správu a neví to žádný seriózní historik. Která občanská práva jim dle moderního výkladu dějin (tj. že za WW2 muze leckdo, jenom Němci ne) měla chybět? Parita v parlamentu a účast německých stran ve vládách jsou základním historickým faktem.

+3/0
3.11.2017 5:47

M75a50r84t95i50n 97V36í55t80e72k 3949171576

To jsou lži. Jsem z Opavy, ta byla většinově německá, Češi jen na venkově. Němci si ze státního dotovali výhradně německou kulturu, knihovny, školy apod. Češi se na všechno museli skládat ze svého, německá radnice neposkytla ani korunu. Když přijel Masaryk, tak ho uvítali jako českého prezidenta na návštěvě v německém městě. Což ho spravedlivě naštvalo a odebral Opavě titul zemského hlavního města a tím zrušil zemské uspořádání ČR. Druhořadé postavení tu měli Češi.

+2/−2
3.11.2017 9:29

J98a98n 75D36ě79t41á58k 3739507727356

1000 let nás teutoni neustále ohrožují a pak se diví, že je nám mrtvý Němec milejší než živý :-P

+3/−7
2.11.2017 22:45

J52a30k68u38b 91T87u45r85e12k 2712701191210

My zase těch tisíc let zase my ohrožujeme Němce, Rakušáky, Poláky a Maďary. Především Přemyslovci jim dávali na kokos. Ale třeba i maršál Radecký.

0/−1
3.11.2017 1:59

L24á67ď73a 50V70r17a40n79ý 7978968398727

Zato my jsme je nechávali na pokoji. To určitě :-).

0/−1
3.11.2017 5:33

D24a21r67j80a 69H18u35b77á58č52k29o38v96á 1634914365185

Vážení, tady příčina a důsledek, nebýt povražděných a umučených 60 miliónů lidi, které způsobili Němci, nebylo by ani tady těchto 8 zavražděných Němců.

+8/0
2.11.2017 22:40

S14i85l37v88e63s22t21r 67K17a12d42e42ř55á54b33e39k 8650773765770

Ten řetěz příčin a následků je poněkud delší.

+6/0
3.11.2017 0:00
Foto

P15e41t62r 45D41v61o70ř47á44k 4528176247133

A na začátku stejně najdeš Němce.

+4/−1
3.11.2017 3:26

J70i92n21d11ř82i59c98h 55H23r62d15l91i45č13k97a 4956984419854

Která příčina je adekvátní, aby obhájila masový příklon k nacismu a všechny hrůzy WW2?

+2/0
3.11.2017 5:39

M25a58r13t71i32n 91B57u12s50i72d32e63a 4943280

Měsíc po válce bylo ještě faktické bezvládí..

Dovede si představit kdyby dnes zavládlo na nějakou chvíli bezvládí (tj. že by byla paralyzována státní správa, bezpečnostní složky atd) třeba z důvodu živelné katastrofy nebo v důsledku masivního teroristického útoku ZHN? Kolik muslimů by přišlo o život, protože jiní někde něco odpálili nebo že v nějakém městě někdo znásilnil ženskou? Nebo kolik Babišů, Kalousků, Bakalů či Rittigu by se houpalo na kandelábrech?

Prostě v době bezvládí nejrychleji přebírá iniciativu lůza. Je to přechodná doba ale tyhle věci se prostě zákonitě dějí...bez ohledu na to, jak moc kulturní se ten národ jevil. Ono stačí v nějakém velkoměstě vypnout proud ..a už se rabuje a vraždí.

Pokud jde o to poválečné bezvládí u nás (několik měsíců...protože nic nenaskočí nějakým podpisem ze dne na den) mohou Němci (byť to nebylo jejich úmyslem)..to se nedá nic dělat. Můžeme politovat nevinné oběti ...ale sypat popel na hlavu by si měli Němci... my jako národ jsme to nezpůsobili. A vadí mi, když se nám to zrovna Němci pokoušejí podsouvat.

+13/0
2.11.2017 22:33

T38o83m60á21š 37T81a28t76í31č91e78k 5560532940588

To že jako kdo by pověsil Babiše, byl by lůza? 8-o

0/0
2.11.2017 23:25

M72a51r45t21i31n 97B53u67s31i88d19e35a 4563570

Bez řádného soudu? ANO;-D

+2/0
2.11.2017 23:49

S81i89l97v20e72s17t29r 47K83a70d59e66ř47á37b21e92k 8740473615530

Nono, zase ty soudy tak nepřeceňujte. Leckdy může být ta "lůza" i spravedlivější než soud.

0/−3
3.11.2017 0:02

M77i31l85a52n 73V29i83k 1257395323283

Hlavně český.

0/0
3.11.2017 17:55

P56e70t28r 48V11e80l46e80b87i38l 6346669742605

Se vsim souhlas az na to skatulkovani do narodu na zaver..pac za to ze nejaky Cech zabil po valce Nemce, ja rozhodne zadnou zodpovednost necitim. Jen proto, ze ten clovek mluvil pred 70 lety stejnym jazykem jako ja? Z tohohle duvodu nesnasim slovni spojeni "my jako narod".. Stejne tak nebudu chtit, aby si sypal popel na hlavu muj nemecky vrstevnik. .. To ale nic nemeni na tom, ze je ty veci dobre pripominat, aby se vedelo, ceho je luza (jak je trefne oznacujete) schopna v dobe valky a bezvladi i ve jmenu takove pitomosti jako skatulkovani do narodu..

+3/0
3.11.2017 8:15

J63a59n 26Č56i37n23č70u72r13a 2796607149542

Na rozpoutání války se podílely i západní mocnosti, jejichž restrikce vůči Německu byly po 1 sv. válce extrémně tvrdé. Také připomenu, že to byli Francouzi, kteří v době okupace Sárska stříleli do demonstrace stávkujících německých dělníků. Sársko se na základě výsledků plebiscitu vrátilo Německu až v roce 1935. A to už byl Hitler u moci.

+1/−1
2.11.2017 22:28







Najdete na iDNES.cz