Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejkrásnějším nádražím jel i poslední český král, letos slaví 150 let

Je mu už 150 let, ale s přehledem ovládlo soutěž krásy. Železniční nádraží Doksy zvítězilo v konkurenci deseti dalších stanic a stalo se Nejkrásnějším nádražím v Česku. Titul mu předali v pátek v Hlavním sále Senátu ČR pořadatelé stejnojmenné soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S29e86i41d78l 31P90e98t59r 1351451905274

Ta zámková dlažba je opravdu "parádní" .. :-(

0/0
10.11.2017 19:36

I10v22a 82D56o17l11a88n97s10k46á 2333706940450

Interior designer se nemohl rozhodnout jak natrit lavicky takze jsou kazda jina. Citronova zluta se tam hodi jako pest na oko, ale na druhe strane porad lepsi nez nejoblibenejsi barva ceskych kutilu kterou je brcalove zelena.

+1/0
10.11.2017 18:50

M87a52r40t79i16n 64M53u73s45i46l 4790131853351

Prosím, na kterém snímku je vidět ona unikátní hraběcí čekárna o které se píše?

0/0
10.11.2017 15:59

J82a28n 32K96r63i31e27g28l54e82r 8236194405270

Dokeska trat...oni jsou nejake Dokesy?

0/−1
10.11.2017 14:33

I27v29a 50D17o17l35a55n20s16k94á 2643836620550

To je na vas moc slozita cestina. Radeji se do toho neplette.

+1/0
10.11.2017 18:51

M48i46c19h36a97e13l 72K26a27d10e73r41a23v70e34k 8841964928554

Záchod za 5 korun a klíč na kase. RvRvRvRvRv

0/−1
10.11.2017 13:48

L22u56d28ě27k 39Š94i77š98á37k 3187268129984

No jo no, to se jim to stavělo, když neměli v té době byrokratické instituce typu SŽDC a ŘSD, takže postavit 90km nové trati za 3roky nebylo žádné umění.

+2/0
10.11.2017 12:46

J47i64ř71í 16E46r13b81e42n 1233534126327

1) SŽDC a ŘSD jsou samy stavitelem a zadavatelem zakázek

2) Před 150 lety neexistovalo zákonem dané projednávací a odvolací právo, takže inženýři přišli zároveň se státními úředníky a "tudy to povede, tady máte peněžní náhradu, do dvou měsíců opusťte dům, zbouráme ho a na jaře už nezasejete"

3) Stavební firmy před 150 lety byly placeny za co nejrychlejší provedení práce, takže třeba na 20 km dlouhé trati pracovalo najednou 3-5 tisíc (!!!) osob.

+3/−1
10.11.2017 12:58

L16u43d93ě41k 48Š81i19š67á89k 3177438919274

No vidíte, tak proč to dříve šlo a nejde dnes. Stejně ty stavby jsou ve veřejném zájmu, tak jako dříve. Takže i dnes by šlo stavbu naplánovat (cca za rok), poté přijít za vlastníky s dotazem prodáš nebo seberem a zaplatíme odhadní cenu. A poté stavět. A to že firmy nejsou placeny za co nejrychlejší práce je chyba.

+1/−1
10.11.2017 13:10

J91a96n 12Č34e73k88a19l 7839705424754

Rychle byste od tohoto názoru ustoupil, kdyby přišli za Vaší babičkou, že má vypadnout z baráku, ve kterém se narodila a žila 80 let, a tady má odhadní cenu starého baráčku, za kterou si nové bydlení nekoupí...

+2/0
10.11.2017 13:15

S16e62i77d60l 89P72e79t42r 1741251175874

Omyl, většinu tratí té doby budovaly soukromé subjekty.

K jejich znárodňování a stavbě státních železnic došlo až později, kdy si erár na základě zkušeností z občanské války v USA uvědomil, že se po železnici daleko efektivněji přesouvají vojáci a materiál na vedení válek ..:-)

0/0
10.11.2017 19:41

J44a15n 95Č68e44k91a41l 7569565384244

Přesně tak, nikdo neřešil nějaké vyjednávání výkupu pozemků, odvolávání kvůli hlučnosti, natož nějaké dvouleté studie dopadu na životní prostředí.

Číňani to tak dělají dodnes... Proč myslíte, že u sebe doma staví ve velkém a rychle, zatímco v EU pohořeli?

+2/−1
10.11.2017 13:11
Foto

H28a21n83a 39A87n79t22o22n32o71v60á 6647429284414

Nemate pravdu, ochrana vlastnictvi se v rakousku ctila. Proc v jicine vede trat hned u valdstejnske lodzie? Protoze sedlsci neprodali pozemky.

+3/0
10.11.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz