Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejkrásnějším nádražím jel i poslední český král, letos slaví 150 let

Je mu už 150 let, ale s přehledem ovládlo soutěž krásy. Železniční nádraží Doksy zvítězilo v konkurenci deseti dalších stanic a stalo se Nejkrásnějším nádražím v Česku. Titul mu předali v pátek v Hlavním sále Senátu ČR pořadatelé stejnojmenné soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S98e91i37d23l 47P17e56t16r 1211491125964

Ta zámková dlažba je opravdu "parádní" .. :-(

0/0
10.11.2017 19:36

I87v14a 72D58o48l70a36n48s27k21á 2333956550340

Interior designer se nemohl rozhodnout jak natrit lavicky takze jsou kazda jina. Citronova zluta se tam hodi jako pest na oko, ale na druhe strane porad lepsi nez nejoblibenejsi barva ceskych kutilu kterou je brcalove zelena.

+1/0
10.11.2017 18:50

M84a78r10t40i50n 89M36u72s94i42l 4650951513181

Prosím, na kterém snímku je vidět ona unikátní hraběcí čekárna o které se píše?

0/0
10.11.2017 15:59

J16a76n 54K18r91i91e56g83l70e25r 8806524705610

Dokeska trat...oni jsou nejake Dokesy?

0/−1
10.11.2017 14:33

I42v86a 68D40o66l22a32n76s15k79á 2973216690240

To je na vas moc slozita cestina. Radeji se do toho neplette.

+1/0
10.11.2017 18:51

M19i40c92h52a29e27l 41K50a66d24e14r62a77v10e17k 8831584978294

Záchod za 5 korun a klíč na kase. RvRvRvRvRv

0/−1
10.11.2017 13:48

L74u40d17ě72k 34Š38i38š85á39k 3707738209794

No jo no, to se jim to stavělo, když neměli v té době byrokratické instituce typu SŽDC a ŘSD, takže postavit 90km nové trati za 3roky nebylo žádné umění.

+2/0
10.11.2017 12:46

J32i41ř74í 40E32r38b33e52n 1303904306547

1) SŽDC a ŘSD jsou samy stavitelem a zadavatelem zakázek

2) Před 150 lety neexistovalo zákonem dané projednávací a odvolací právo, takže inženýři přišli zároveň se státními úředníky a "tudy to povede, tady máte peněžní náhradu, do dvou měsíců opusťte dům, zbouráme ho a na jaře už nezasejete"

3) Stavební firmy před 150 lety byly placeny za co nejrychlejší provedení práce, takže třeba na 20 km dlouhé trati pracovalo najednou 3-5 tisíc (!!!) osob.

+3/−1
10.11.2017 12:58

L35u14d44ě31k 68Š31i30š10á91k 3937838119664

No vidíte, tak proč to dříve šlo a nejde dnes. Stejně ty stavby jsou ve veřejném zájmu, tak jako dříve. Takže i dnes by šlo stavbu naplánovat (cca za rok), poté přijít za vlastníky s dotazem prodáš nebo seberem a zaplatíme odhadní cenu. A poté stavět. A to že firmy nejsou placeny za co nejrychlejší práce je chyba.

+1/−1
10.11.2017 13:10

J67a24n 90Č41e12k78a91l 7149335404454

Rychle byste od tohoto názoru ustoupil, kdyby přišli za Vaší babičkou, že má vypadnout z baráku, ve kterém se narodila a žila 80 let, a tady má odhadní cenu starého baráčku, za kterou si nové bydlení nekoupí...

+2/0
10.11.2017 13:15

S35e76i61d30l 74P75e54t48r 1861281975344

Omyl, většinu tratí té doby budovaly soukromé subjekty.

K jejich znárodňování a stavbě státních železnic došlo až později, kdy si erár na základě zkušeností z občanské války v USA uvědomil, že se po železnici daleko efektivněji přesouvají vojáci a materiál na vedení válek ..:-)

0/0
10.11.2017 19:41

J92a63n 70Č49e53k20a87l 7379565724734

Přesně tak, nikdo neřešil nějaké vyjednávání výkupu pozemků, odvolávání kvůli hlučnosti, natož nějaké dvouleté studie dopadu na životní prostředí.

Číňani to tak dělají dodnes... Proč myslíte, že u sebe doma staví ve velkém a rychle, zatímco v EU pohořeli?

+2/−1
10.11.2017 13:11
Foto

H63a23n42a 21A27n22t37o49n12o72v98á 6957909684984

Nemate pravdu, ochrana vlastnictvi se v rakousku ctila. Proc v jicine vede trat hned u valdstejnske lodzie? Protoze sedlsci neprodali pozemky.

+3/0
10.11.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz