Diskuse k článku

Pes skočil cyklistovi pod kolo, majitelce hrozí vězení za zranění

Až na dva roky může jít do vězení majitelka volně puštěného psa, který v Rokytnici nad Jizerou skočil pod kolo cyklistovi. Ten upadl a vážně se zranil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i90c29h30a43l 52K85o39z68d70e54r68k50a 4250775641

No mně hlavně zaráží, že cyklista jel velmi vysokou rychlostí a pes stihl běhat okolo něj, štěkat a dorážet.

Po zkušenostech se stafordem co jsme kdysi měli, (fenka to byla přítulná, ale alergická na cyklisty a na kočky) pochybuji spíš o verzi majitelky. Totiž ta naše psice měla snahu vyrážet na pomalu jedoucí cyklisty a těch rychlých si nevšímala.

A ono je to i logické. Rychle jedoucího cyklistu ten pes jednoduše nestihne. Může mu skočit pod kolo, ale ne pobíhat a dorážet.

+1/0
22.11.2017 22:39

D86a25n63a 90L77a55n98g47r72o84v46á 9912884455

Některé příspěvky mě tu vážně baví. Ano psa mela mít na vodítku ale mít ho uvázaného pořád je blbost. Pes je zvíře stejně tak i srnka, pták, medvěd a jiní... a mají stejné právo na volnost jako ostatní. Vždyť někteří lidé taky potřebují vodítko a košík a nenosí ho....

+1/−3
21.11.2017 15:36

Š43t84e20f57a50n 89F78r42i36č35a 7372828413396

Bez ohledu, jak majitelka psa u soudu dopadne, cyklista se vytrestal sám a dobře mu tak. Důležité je a může být jen rád, že při jízdě v parku (paní seděla na lavičce) nesmetl např. malé dítě, matku s kočárkem, nebo staršího člověka. Podle obžalované projel z kopce kolem nich, na rozdíl od ostatních cyklistů, velmi vysokou rychlostí. V podstatě si o držkopád koledoval, a je lhostejné kdy, kde a jak se mu to přihodilo. Přijít to při tomto způsobu ježdění zákonitě jednou muselo. Nyní už to tedy bude jen o kvalitě právníků na straně obžalované a žalobce. Kdo bude mít kvalitnějšího, spor vyhraje.

+1/−7
21.11.2017 7:08

M29i97r21o14s76l32a54v 33K60a59š27p47a91r 3812577571161

Rád chodím na tyhle diskuze, kolikrát lepší jak Dikobraz (pamětníci znají)

+4/0
20.11.2017 21:40
Foto

L92a49d33i37s68l58a91v 73M86e84t54e87l37k63a 6940246689285

Tahle debata je úplně o ničem. Pes prostě nemá co startovat. Je jedno, jestli je to cyklista, chodec, motocyklista nebo skateboarďák, jestli jede rychle nebo pomalu, jestli je to na silnici, cyklostezce, polní cestě nebo v oranici. Pes prostě za něčím takovým vystartovat nesmí.

+11/−3
20.11.2017 19:05

A73n72t41o24n66í90n 20K33a59t40z12e97r 8962833776290

Kdy už lidi pochopíte,že pes má být na vodítku,když není cvičený!!!Jenže taky jsem na mrtvici,když vidíte pejskaře když má psa na 10m vodítku a běží před páníčkem.Jak se mu vyhnete???Mám vždy sto chutí toho psa nakopnout a dát pár facek dotyčnému co ho vede!!A navíc když to je rukavice,kterou sotva vidíte!!!A když takového pejskaře okřiknete,tak ještě jste vy ten co je blbej,ale že to je ten pejskař to už nikdo z nich nepřizná!!

+11/−2
20.11.2017 16:39

F44r42a17n12t59i48š29e39k 89P47t98á44k 5338952328339

A kdy uz lidi, jako napr. Katzerove, pochpite, ze tam, kde jsou lide se psy nebo s detmi, se ma jezdit na kole pomalu a opatrne? Ze to, co vam ten pejskar nekdy rekne, plati opravdu vam?

+3/−15
20.11.2017 18:00

M32i63l82a83n 73V77o82s41t26r44ý 6979616704884

Lidé se psy či dětmi najdete všude... takže dle vaší logiky by cyklisté (a protože se to stalo na silnici tak zřejmě i motoristé) museli všude jezdit krokem... ;-D

+9/−1
20.11.2017 18:20

F86r69a19n17t28i61š16e65k 67P35t53á11k 5348292908759

To byla hloupa odpoved, mel byste se zamyslet

+1/−11
20.11.2017 18:25

M10i63l17a78n 74V43o11s93t54r65ý 6599756854244

Naopak přesně odpovídala tomu nač jsem reagoval... zamyslete se vy... tady nešlo o srážku někde na chodníku (kde cyklista stejně nemá co dělat), ne na nějaké polňačce, ale na silnici... pán jel z kopce takže asi těžko mohl jet krokem... pes na vodítku být měl a majitelka ho musí mít pod kontrolou...

Dnes není nic divného potkat volně puštěného psa i v lese... však ať se trošku proběhne... majitelům vůbec nedochází, že v lese žijí jiná zvířata, kterým volně pobýhající predátor moc dobře dělat nebude i když si třeba chce jen hrát...

+11/−1
20.11.2017 18:33

F50r66a67n11t59i39š34e26k 76P69t27á65k 5948572408719

Obvykle pes zvire z lesa(srnu, zajice a pod.) nechyti, v tom nebezpeci nehrozi. Kdyz se zeptate rozumneho hajneho tim myslym takoveho, ktery si nemysli, ze mu kazdy les patri i se zveri), tak vam vetsinou rekne,ze zver potrebuje nekdy prohnat, aby byla ostrazita. Spise hrozi tomu psovi, ze ho napadne sika, jelen nebo prase. Ve vsech pripadech to muze byt s tragickym koncem pro psa.

Jestli jste toho nazoru, ze psi by meli byt jen na voditku, tavam musim sdelitz ze by to bylo tyrani psa. Jina vec je, zelide si berou psa podle vzhledu a potom nevi, jak s nim zachazet. Ani to, ze potrebuje zabavit, nebo ze jednou muze potrebovat lekare. Dne je tolik poradu o tom, jak chvatruzna zvirata. A k tem patri i psi. A vsechny ty zakazy jako jen na voditku a pod. odporuji prirozenosti kazdeho psa.

0/−4
20.11.2017 20:03

Š53t62e49f49a44n 44B53r91š23t52i68a25k 5614614129398

1) Naučte se psát. 2) Pes může zvěř v lese úplně bez problému strhnou. Takže to co tu píšete je prostě jen vámi vymyšlený blábol. 3) To, že je pes týrán tím, že je na vodítku je také blábol.

+5/−1
20.11.2017 22:31

F79r53a84n86t43i33š68e61k 51P83t86á47k 5608182478529

Ano mate pravdu. Cesi jsou vzdy presvedceni o tom, ze maji vzdy pravdu a zadne du kazy prone nejsou tak padne, aby svuj nazor zmenili. To, co jsem napsal, neni zkusenost jednoho hajneho. Aze pes jen tak zver dohoni je blabol. Vy jste asi jeden z lidi, kteri kdyz uz by si psa poridili, tak jen na zahradu. Tam se probehne. Jenze to tak neni. Pes se musi zamestnat. Ale to vy nikdy nepochopite, protoze kazdy jiny nazor je podle vas blabol.

Kdyz chcete nekoho kritizovat za chyby, tak sam nesmite zadnou udelat.

0/−1
21.11.2017 8:16

P62a82v22e95l 35J45e78ř15á22b74e86k 7161692184637

Mnoho psů, zajícova smrt.

Ten hajný může mít pravdu, ale jen v tom případě, že tu zvěř prožene za den jen jeden pes.

Ale když ta zvěř je od rána do večera stresována psy, jejich majitelé si myslí, že jsou v lese za den jediní, tak zvěř častěji uhyne na různé nemoci, jejichž základem je celodenní stres a únava.

+4/0
20.11.2017 23:14

F24r66a86n85t51i71š53e38k 29P93t86á97k 5608572168419

Jenze v prirode totak neni. Zver se napasuje a zvirata jsou mnohem opatrnejsi. Tam , kde jsou predatori jsou jeleni, srny a ostatni zver silnejsi. Svycari po obnoveni rysu spocitali, ze srni a jeleni zver je az o 15% tezsi.

0/−2
21.11.2017 8:06

Š14t14e25f62a78n 48F16r14i44č73a 7782738673466

Paní seděla na lavičce. Klidně tam tedy mohly být malé děti, starší lidé, matka s kočárkem. Na lavičce se obvykle sedí, a okolo se pohybují pěší osoby. To by ten cyklista určitě měl předpokládat.

0/−6
21.11.2017 7:10

Š61t91e42f29a71n 79F72r32i95č79a 7192538923126

Pane Vostrý, cyklisté zpravidla nejsou nevidomí, takže volně pobíhajícího psa vidí, stejně jako malé děti, starce či matky s kočárkem, a tedy nemusí všude jezdit krokem. Ale tam, kde by si mohli přivodit těžký držkopád, jako tomu bylo i v tomto případě, tak by to v jejich vlastním zájmu za úvahu nejspíš stálo. Na tomto příkladu je ovšem vidět, že někdy jen zrak a fyzická kondice nestačí, chce to i duševní předpoklady.

0/−1
21.11.2017 8:42

P47e46t28r 57D16r43a81p12a53l 3555848743605

proč bys nakopával psa, co si tě nevšímá...jsi stejný asociál jako ti, na které si ztěžuješ

+1/−2
20.11.2017 18:20

M82i51r77o92s79l70a82v 41K94a65š40p84a35r 3682817181441

Pes by měl být na vodítku i když je cvičený, na volno v místech k tomu určených. Tvrzení že pes je cvičený ale holt tentokrát neposlech je s křížkem po funuse.

+5/0
20.11.2017 21:30
Foto

L52a34d55i13s65l96a54v 30M66e33t63e59l47k85a 6440956299885

Pes by měl být na vodítku tam, kde je to stanovené vyhláškou (případné výjimky jsou tam taky uvedené). Na volno jen tam, kde je to povolené. Pokud je to ale pes nějak problémový, měl by být na vodítku, případně s náhubkem, i tam...

+2/−1
20.11.2017 21:43

Z79d27e86n39ě81k 19B70e52r80á87n72e79k 2748985926182

Cyklisté mohou jet jednosměrkou tam i zpět, jezdí po chodníku, po silnici. Jezdí cik cak. Pravidla to nemá žádné. Ano, pejsek měl být na vodítku, ale cyklista měl také dávat pozor. Podle mého názoru je to spoluvina.

+2/−5
20.11.2017 15:51

M12i59l29a56n 27V53o32s72t22r46ý 6289806564784

Podle čeho usuzujete, že v tomto případě jel cyklista v místech kde neměl a nebo způsobem jakým jet neměl? Já to místo neznám a netuším jestli z jeho pohledu např. nebyl pes schovanej za křovím či v trávě a tudíž neměl ani tušení, že se tam pohybuje (aby upravil jízdu)...

Podle mého názoru chcete jen z oběti udělat pachatele...

+5/0
20.11.2017 16:14

Z95d88e16n78ě11k 89B57e23r52á45n42e22k 2268665576862

Ne, jen chci aby každý dával pozor. Tedy cyklista i majitelka psa. Pokud jel cyklista rychle a bylo tam křoví, pak je opět vina na obou. Pokud tam nebyl zákaz ani pro psa ani pro cyklistu, pak měl cyklista dodržovat rychlost, aby kdykoliv zastavil, majitelka měla mít psa na vodítku a ovládat jej.

0/−5
20.11.2017 16:23

M58i64l66a38n 82V83o76s71t71r35ý 6939236274444

Tak ona je otázka co je dle paní rychle... jestli ti další jeli krokem a on jel naprosto běžnou rychlostí tak za to vážně nemůže.

Jinak jen k zamyšlení podle článku kolem cyklisty pes běhal a dorážel na něj, jak rychle tedy musel jet, aby kolem něj dokázal pes běhat? Nevím jak vy, ale já bych takovou rychlost rozhodně nenazval vysokou... protože pokud jel z kopce (jak je uvedeno v článku) a pořádně by do toho šlápl, tak ho většina psů ani nedožene natož aby kolem něj běhala... ;-)

+4/0
20.11.2017 16:31

F89r88a94n11t90i82š73e94k 96P13t60á88k 5168822248149

Tu beznou rychlost sleduji temer denne. To je totiz relativni. Pro cyklistu pomalu pro lidi, hlavne starsi moc rychle.

Problem je, ze kola se vyrojily jako houby po desti. Ale lide take zestarli. Myslite, ze by kvuli tomu meli sedet doma na zadku je prot, ze neni kam jit naprochazku a nebat se, ze je nejaky cyklista srazi k zemi.

0/0
20.11.2017 18:07

M37i65l25a34n 87V63o24s27t94r21ý 6229436174754

Tady došlo ke kolizi cyklisty s chodcem? Asi jsem četl jiný článek...;-)

+1/0
20.11.2017 18:21

F94r43a95n17t55i52š26e24k 74P73t22á63k 5668632778939

Obvykle tam, kde jsou psi, jsou i lide, dokonce male deti. Ja mluvim vseobecne. Cykliste jezdi na kdejakych cestach, v parcich nebo v lese. Vetsinou ani nezazvoni a mnohdy nevime, ze se za nami nekdo riti. Nemluvim vubec o silnici, tam by ani clovek ani pes nemeli co delat

+1/0
20.11.2017 18:29

M76i92l57a66n 97V38o97s91t56r35ý 6749776154784

Ano kdyby se tohle stalo na nějaké cestě v parku (opět v lese nemá volně puštěný pes co dělat, v lese žijí zvířata pro které může volně puštěný pes znamenat smrtelné nebezpečí i když si jen hraje...), zde je bohužel chyba v článku, který informaci, že se to stalo na silnici neobsahuje. Naštěstí existuje více článků k této události cituji: "kde se posadila na lavičku u silnice" (zdroj: http://www.nasepojizeri.cz/semilsko-aktualne/pes-zavinil-uraz-cyklisty-v-rokytnici-jeho-majitelce-nyni-hrozi-vezeni/?aktualitaId=51100).

+1/0
20.11.2017 18:40

M70i40l87a31n 17V26o92s98t37r70ý 6879226894504

Jinak s tím co píšete souhlas... jenže tady mám pocit to není tento případ... samozřejmě se třeba pletu, ale to snad posoudí soud...

0/0
20.11.2017 18:41

M22i34l96a60n 49V11o43s28t84r50ý 6779666444134

Jinak co se týče vnímání rychlosti tak máte pravdu... sousedka se byla schopna pohádat i s policajtama když u nás měřili rychlost a nadat jim, že to měří blbě... kousek od domu má radar, který ukazuje rychlost a chvíli potom co ho tam dali ho museli dát překalibrovat protože byla přesvědčena, že ukazuje špatně, po překalibrování ukazuje pořád stejně špatně, policistům to také špatně měří a jen ona sama prostým zrakem dokáže odhadnout kdo jede jak rychle... ;-) ale je sranda ji poslouchat... ;-D

0/0
20.11.2017 18:26

P60e29t77r 48D19r94a13p81a74l 3445558603105

tohle bylo jasné...paní seděla na lavičce u silnice, tedy se o zavinění nedá pochybovat ani ho relativizovat

+2/0
20.11.2017 16:24

Z65d86e78n84ě47k 57B79e32r38á24n37e13k 2448515546472

Cyklista jel rychle v terénu, kde nemohl kdykoliv zastavit. Vina opět na obou.

0/−4
20.11.2017 16:30

M53i50l80a88n 47V18o92s48t13r94ý 6479396584614

Pes kolem něj běhal a dorážel na něj (dle článku) jak rychle asi jel když kolem něj pes dokázal běhat? Takže to, že jel rychle bych možná přestal používat... kromě toho kdyby to byla pravda tak by k tomu nepochybně policie též přihlížela a když ne Policie tak soud určitě bude...

+1/0
20.11.2017 16:33

P14e87t10r 65D62r97a70p91a28l 3865338373895

jel po silnici, kde se nepředpokládá volný pohyb psů...jeho vina to není ani kdyby jel 90kou

+5/0
20.11.2017 16:35

M62i21l15a59n 60V37o37s90t15r78ý 6209396574934

Pokud si k danému tématu dohledáte články na jiných stránkách (kde mají bohužel více informací než zde) tak tam se jasně píše, že se to stalo na silnici... takže žádný terén se nekoná...

+3/0
20.11.2017 16:43

M40i80l52a19n 50V73o75s20t49r12ý 6789886564754

Pokud si to dáte dohromady tak pán jel z kopce, na silnici, dle paní velmi vysokou rychlostí a její fenka (kolem které projel tou velmi vysokou rychlostí) se za ním pustí a nejen, že ho při jeho "velmi vysoké rychlosti" doběhne, ale ještě kolem něj dokáže běhat a dorážet na ně? Skutečně si myslíte, že to je pravděpodobné? Když uvážíme, že skutečně došlo ke zranění cyklisty z důvodu toho, že ho pes doběhl a dorážel na něj tak si tu velmi vysokou rychlost asi můžeme poupravit. Leda, že by pán velmi vysokou rychlostí projel kolem, potom zastavil a nechal se doběhnout... ;-)

0/0
20.11.2017 16:52

F60r31a93n65t20i27š39e37k 97P44t85á11k 5308702978189

No nevim . Posledni clanek byl o zakousnutem pudlu. Tam to policie vyresila take salamounsky, pani s pudlem dostala pokutu. Majitele rotvajleru ne.

Takze policii nelze verit

0/0
20.11.2017 18:14

F89r35a15n14t40i20š75e76k 82P63t24á52k 5718122808719

Pane Vostry, myslite, ze ten clovek byl take schovany v krovi?

0/−1
20.11.2017 18:02

M80i61l39a82n 84V54o29s40t63r13ý 6829186334484

A vy myslíte, že každý cyklista či motorista když jede po silnici (zde tento fakt bohužel v článku schází, naštěstí jinde uveden je) a vidí sedět na lavičce poblíž silnice chodce tak zpomalí co kdyby mu tam ten chodec chtěl skočit? ;-)

+1/0
20.11.2017 18:05

F52r15a21n40t22i52š82e52k 44P49t55á26k 5828552138869

Ti cykliste jsou dnes uplne vsude.velka cast jezdi agresivne a nevidi deti, starsi lidi ani ty psy.

0/−1
20.11.2017 18:11

J64i94ř62í 23K30o67c40u24r33e45k 6165744495378

Cyklista, za kterým vyběhla, ji nejspíš zaujal tím, že kolem projel velmi vysokou rychlostí.

---

Asi policejní fenka, která se rozhodla zadržet pachatele přestupku, protože nejel krokem.

+2/0
20.11.2017 15:37

M37i67l53a43n 21V18o40s40t88r37ý 6879386274894

Projel velmi vysokou rychlostí a fenka ho nejen dokázala doběhnout, ale dle článku dokonce kolem něj běhala... asi fakt rychlá fenka... ;-)

+4/0
20.11.2017 16:34

M37a68r70i73á36n 75B47e87d54n20á27r83i74k 9951171760468

Nebyla řádně označena a nepoužila světelné výstražné označení

0/0
20.11.2017 19:40

A18n12t16o22n86í72n 48C44e93t55k34o15v35s34k91ý 9500491850647

Již delší dobu sleduji arogantního čoklaře Metelku, který tady opakovaně obhajuje, že má právo na volné pobíhání psů ve veřejném prostoru a obtěžování kolemjdoucích, protože mu to prý žádná vyhláška výslovně nezakazuje. Představte si Metelko, že existují lidé (a je jich naštěstí většina) kteří dodržují pravidla slušného chování a neobtěžují ostatní lidi a to i když to po nich žádný zákon výslovně nevyžaduje. Slušní chovatelé psů mají své psy na obojku a nebo na vlastní zahradě a to i tehdy, když jim to nenařizuje zákon. Protože normální člověk je natolik ohleduplný k ostatním, že nenechá svého psa obtěžovat a ohrožovat ostatní a nepotřebuje k tomu výslovnou vyhlášku ani zákon. To že vy normální ani slušný nejste, netřeba dodávat .......

+3/−4
20.11.2017 15:27
Foto

L73a42d47i73s89l48a22v 42M26e36t42e44l33k22a 6900796359205

Nerozčilujte se. Nic jsem nepsal o tom, že bych měl právo někoho obtěžovat. Naši psi nikoho neobtěžují. Kdyby to dělali, nemohli by dělat tu práci, kterou dělají. Jen na zahradě ale být nemohou. Jednak zahradu nemáme a za druhé jejich práce jim to ani neumožňuje.

A mimochodem diskutovalo se tady o vodítkách, ale on to vlastně vůbec není náš problém. Ty zákony a vyhlášky nám totiž umožňují legálně chodit (i bez vodítka) i na místa, kam běžní psi nesmějí. A víte proč? Protože ti psi jsou k tomu vychováni, vycvičeni a jsou pravidelně testováni.

Ale pořád jsou to psi. Nepochybujte o tom, že vím, jak se dá pes vychovat a socializovat, aby představoval prakticky nulové riziko pro okolí. A nepochybujte ani o tom, že jsem to i dělal.

Ale jestli Vám připadám nenormální a neslušný, nic s tím nenadělám...

+3/−1
20.11.2017 15:44

R76u50d94o32l38f 42K29o22m81á29r84e34k 7428349192519

je to nezodpovedne pocinani. zajimava by byla take diskuse, kdyby pes utekl ze zahrady a treba az po nekolika hodinach by takto zpusobil nehodu. z toho mohou vylezt neprijemne opletacky...

0/0
20.11.2017 15:24

M13a13r70t38i25n 72B73o39b31r 8176610216104

Manzelka kolegy, podobny pripad, ani nebyla na kole. Pes pusteny z voditka, (v parku, majitel jasne vedel o zakazu, ty tabule jsou vsude i pro ty kdo neumi cist), na ni pri behani skocil, myslim, ze ani ne "utocne", chtel si "hrat". Mila pani je druhy rok v invalidite. Ruku,rameno i nohu ma ocividne ponicene, trvale nasledky na cely zivot.

+5/−1
20.11.2017 14:59

P92e43t54r 65D40r72a45p68a50l 3135158533765

to na ni snad skočil mamut, ne?

+1/−2
20.11.2017 15:39

L66e92o57p90o92l17d 34P80r18o86k18e96š 8939134757

Ještě , že mu tam nevběhlo nějaké nezodpovědné děcko neupoutané na vodítku. Taky znám několik cyklistů co si dolámali kosti vlastní vinou a léčení si neplatil ani jeden.

+1/−6
20.11.2017 14:06
Foto

T65o10m31a79s 17T22r88o84j40a68n 6128612725826

Proč mají diskutéři tak nutkavou potřebu kamenovat majitelku psa?

+3/−7
20.11.2017 13:06

Najdete na iDNES.cz