Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koleje na Ještěd jsou v havarijním stavu, opraví je nejdřív za dva roky

Rozpadající se panely, hrany kolejí vylámané. Tramvajová trať v Liberci od vlakového nádraží dál směrem na Ještěd je v katastrofálním stavu. Město proto plánuje rekonstrukci dalšího úseku, konkrétně mezi zastávkami Viadukt a Kubelíkova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a69n 23V37a96l54o84u88c28h 6662437698960

Špičková technologie? Spíš výmysl maďarkých soudruhů (vynalezeno v Budapešti), jak vše udělat za co nejméně normohodin. Tedy uválcovat podlad a něj pak něco položit. Buď asfalt nebo panely se žlaby pro kolejnice. Žlaby reznou, kolejnice uchycené jen gumou plavou a dynamicky zatěžují žlab, pod nímž se panel začne drolit...

+2/0
8.12.2017 14:55

J23i92ř51í 39E87r32b11e20n 1983914106137

Pamatuji, jak se v 90. letech nadávalo na komunisty, že tu městskou trať nechali totálně zpustnout, zdegradovat, zdevastovat atd. mizernou údržbou od 60. let.

Na koho bude nadáváno dnes? ;-D

Nebo už zodpovědným lidem konečně došlo, že časové a technologické "chátrání" závisí spíš na čase než na správci? ;-)

+8/0
8.12.2017 7:14

M21i96l36o21š 79B53o20u24k20a33l 8933437823844

...ono i to zatížení je jiné než před 50.lety. Už to není "jedno auto za hodinu"... a lehoučké "dřevěné" tramvaje...

+5/−1
8.12.2017 7:48

J51i54ř71í 19E16r55b85e58n 1613304256657

Souhlasím, že i zatížení je významný faktor. Nicméně tahle trať už byla stavěná pro provoz osmnáctitunových T2 a o něco lehčích T3...

+2/0
8.12.2017 9:09

J34a58n 54H51a73v59r23d45a 2958516731918

No, na komunisty se nadávalo proto, že Liberec byl v područí Ústí (centrum bývalého severočeského kraje) a byl z hlediska investic dost opomíjen. Rozhodovali o tom právě komunisti, že..! Proč preferovali rozvoj Ústecka, Mostecka, apod. je jasné - hornictví, elektrárny, těžký a chemický průmysl..

Protože se v Liberci investovalo nedostatečně, tramvaje jezdily např po Hanychovské (ale nejen tam) dost pomalu a při míjení téměř střechami dotýkaly, jak bylo celé kolejové lože zdevastované...

Píšu to jen proto, že úplně bych to nesrovnával, i když to teď taky není vůbec dobré.

A zásadní rozdíl je v tom, že zatímco tehdy o Liberci rozhodovali soudruzi v Ústí v rámci plánované centrálně řízené ekonomiky, zatímco nyní je za toto všechno odpovědná skvadra mimóza, volená výlučně obyvateli Liberce.

+6/0
8.12.2017 15:14



Najdete na iDNES.cz