Diskuse k článku

Heřmanické nádraží vstává z mrtvých, nálety vystřídá muzeum

Se vší pravděpodobností se v Heřmanicích povede zachránit polozřícenou budovu kdysi výstavného nádraží úzkorozchodné dráhy zvané Heřmanička. Mohlo by v ní vzniknout třeba regionální muzeum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a64r69e64k 36M54a15r57t64i43n 8149984376830

Paráda, držím palce.

0/0
8.1.2018 22:51

M55a26r49t82i98n 46M49u75s16i97l 4590551983211

Na možnou obnovu Heřmaničky bohužel nevěřím. To jsme promarnili v devadesátých letech, kdy ještě všechny pozemky a stavby vlastnil stát. A koleje byly na svém místě. Navíc bez nereálného propojení přes Polsko do Německa je turistický potenciál trati prakticky nulový.

Jsem ale velice vděčný vedení obce Heřmanice, že si vzalo nádraží za své a pustí se do jeho záchrany. Ať už v něm bude muzeum nebo obecní kulturní prostor je dobře, že nádražní budova zůstane stát jako vzpomínka na dobu, kdy obcí projížděly vlaky. R^

+2/0
8.1.2018 11:23

L40u18c79i76a74n 82P62a10p43a67z50i45a96n 5744367961615

Je příliš mnoho cyklostezek. Daleko lepší by bylo, aby se opět dalo projet autem z Heřmanic do Polska a aby železnice byla opět železnicí. Právě trať ze Žitavy do Ojvínu či Jonsdorfu jasně ukazuje, že sem lidé jedou kvůli úzkokolejné atrakci než kvůli nějaké cyklostezce, kterých i tam je. Na nádraží v Železné Rudě je také muzeum, ale nicméně stále slouží především pro vlakovou dopravu, půlka budovy je v Bavorsku v Bavorské Rudě, půlka je Česku jako Železná Ruda. A vlaky se prohání sem a tam ku prospěchu nejen turistického ruchu. Takto bych si představoval i fungování trati z Frýdlantu do Polska. Jistě by se daly využít i společné prostředky na společný přeshraniční projekt spolu s Polskem či blízkým Německem. Také Polsko má zájem, aby tento kout zapomenutého Polska vzkvétalo. Zrušená trať by se měla obnovit! Možná to nyní zní futuristicky, ale trať z Harrachova do Polska vypadala také před několika lety jako beznadějná a také tam uvažovali o cyklostezce.

+4/0
7.1.2018 11:18

K96a88r66e86l 38S31t69r92ž55a35n89o57v71s15k80ý 1548935275

Německá část trati je v létě pořád plná turistů, proč by tak tomu nemohlo být i na naší části tratě? Cyklostezek je už mraky a těžko naláká někoho z větší dálky než z Liberce.

+7/0
7.1.2018 10:35

P55a62t36r34i54k 31E55g82e80r 2418620499741

Doufám, že pražské nádraží Vyšehrad vstane také z mrtvých, bylo by doopravdy moc pěkné mít zde také depo pro historický vlak a zavést historický vlak v trase Hlavní nádraží - Nádraží Vršovice - Nádraží Vyšehrad / Výtoň - Nádraží Smíchov - Žst. Hlubočepy - Žst. Cibulka - Nádraží Řepy.

+5/0
7.1.2018 10:15

J49i19ř46í 62E65r41b34e12n 1863204826287

Depo na nádraží Vyšehrad? Jak a kam byste ho tam do toho tříkolejného oblouku nacpal? 8-o

+1/0
7.1.2018 16:05

P57a71t51r71i62k 69E89g13e56r 2798440349711

Vážený pane Erbene,

upřesním, že jsem zde myslel spíše výtopnu Vyšehrad protože ta na Zlíchově má zaniknout z nádraží Vyšehrad by se mi líbil svět vláčků. Myslím si, že milovníkům železnice a modelů by se to moc líbilo.

0/0
7.1.2018 16:34



Najdete na iDNES.cz