Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce nechtějí závodní auta mezi domy, Rally Bohemia zakazují průjezd

Pořadatelé Rally Bohemia mají potíže sestavit trasu tradičního automobilového závodu. Lidem v některých obcích Libereckého kraje vadí řvoucí motory pod okny i několikahodinové uzavírání silnic, kdy se nemohou dostat do a ze svých domů. Nedávají proto souhlas s vytyčením rychlostních zkoušek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M17i87c87h56a36e80l 91S93t72a93n19o65v42s25k71ý 6797105658714

NA jedné straně tě někde perlustrují, když projdeš po neznačené cestě, kdy o tobě nikdo neví, hluku naděláš jako jelen - na druhou stranu smradlavé a hlučné auťáky by mohly?

Občas se dělá ralley i kolem naší vesničky u Pardubi. Zavřou silnici a já se z baráku nedostanu nikam. Tuhle jsem to málem nestihl na letiště, když mi řekli, že dvě hodiny nesmím na jedinou silnici kolem. Nakonec jsem to musel řešit rozbahněnou polňačkou se zákazem vjezdu.

Děkuji, nechci. Zaplať pámbu za rozum místňáků. Vzpomínám, když jsem byl malej, tak se třeba u Mácháče jezdila část motocyklové šestidenní v místních vzácných pískovcových roklích. A na Kokořínsku také...

+1/−1
27.3.2018 11:00

M25a55r47t77i61n 42H57a43r24t39i86g 9899584962906

Zrovna Zlatá byla super a je jí velká škoda. Sám jsem díky rally poznal oblasti kam jsem se pak vracel nejen jako divák při rally, ale jako turista s rodinou. Plus si v těch vesničkách člověk říkal, že je moc fajn, že se tam vůbec něco děje.

+1/0
26.3.2018 23:58

M31i91l91a29n 13V91i42k 1597195373923

Neměla by se auta zakázat úplně? Jsou velkou hrozbou pro chodce, kteří jdou jen pár centimetrů od jedoucích aut!! EU by s tím mělo něco udělat, např. vybudovat vysoké betonové stěny..;-D

0/−2
26.3.2018 18:59

Ř59e58h55o19ř 67V97l90a70s88á62k 2694194361246

Počet fanoušků rallye prostě už dávno spadl pod kritickou mez, kdy měli společenskou sílu si takové uzávěry prosadit. Stávající povolování je spíš setrvačnost.

Chtít si za symbolickou cenu pronajmout na den pruh o délce několik kilometrů a šířce sto metrů (bezpečnostní zóny), to fakt není nic samozřejmého. A když to tisícům lidí znemožní pohyb z domu, tak teprve.

Srovnání s cyklistickým nebo běžeckým závodem dosti kulhá, tam totiž normálně nechají pruh chodníku či krajnice chodcům a do zahrad nezasahují vůbec.

A fanda maratonu v Praze taky zrovna nejsem (ale holt běhání dneska baví lidí víc, snáz sežene sponzory a neomezuje tolik).

+2/−2
26.3.2018 17:38

K77a47m76i63l 85S14c60h68w51a92g79e86r 3803616795826

Závody aut - je to asi zajímavé. Ale naprosto nebezpečné. Jak už se bohužel několikrát stalo - pořadatelé nejsou nikdy schopni zajistit bezpečnost diváků - zemřela spousta lidí, kteří nebyli závodníci!

Tyto nesmysly by měly být zakázány zákonem! Jediné místo kde by se tato šílenost měla provozovat jsou uzavřené okruhy s pevnými zábranami, případně tribunami. Je totální volovina, aby auto projížděla obcemi rychlostí větší než 50km/h pokud jsou ve vesnici její obyvatelé!!

Navíc to ani není žádný veřejný zájem - to bych si třeba já mohl uspořádat závod na kolečkových bruslích po D1. Taky nevím jak by tomu byli ostatní řidiči nakloněni.

0/−8
26.3.2018 17:07

M95a38r50t67i81n 98V87y14s71k87o97c86i18l 3372618815650

Souhlas, i dostihy by meli zakazat, vite, kolik uz pri nich bylo zraneno konu tak, ze museli byt utraceni? Meli by jim penou vystlat oval a nechat je jen prochazet dokola. A klimatizovane tribuny, aby se nahodou treba ze slunicka neudelalo nejakemu seniorovi spatne.

+3/−1
26.3.2018 17:14

Ř14e35h54o64ř 94V32l33a42s90á17k 2614394791266

Mrtví koně mi celkem nevadí, majitel je tam poslal dobrovolně.

+1/0
26.3.2018 17:39

M39a90r15t66i40n 68V68y42s78k59o71c91i96l 3152728595230

To same plati v pripadech mrtvych zavodniku, navigatoru a divaku. Tedy s vyjimkou majitele - clovek se rozhodl sam.

+3/−1
26.3.2018 17:45

Ř40e96h31o76ř 35V35l27a10s15á26k 2354904901356

No a ti lidé řeknou starostovi, že nemají zájem a vesnice rallye nepovolí. Řešení je prosté.

+1/0
26.3.2018 17:57

M74a90r71t67i95n 12V69y31s23k95o71c55i94l 3912138355270

Tlapete uplne z cesty, ale dobra. Ano, to klidne udelat mohou, ale to vubec nijak nesouvisi :-) male doporuceni - napred by neskodilo precist si prvni prispevek, ke kteremu se vztahuji reakce ;-)

+1/−1
26.3.2018 18:02

M68i40l92a30n 42V58i49k 1137645863653

A ty koně tam šli dobrovolně??

0/0
26.3.2018 18:27

Ř34e52h42o50ř 86V33l96a10s35á47k 2764574531196

Z mého hlediska je kůň věc.

0/0
27.3.2018 8:37

M83i34l15a79n 40V35i96k 1797975653593

Vy jste také pěkná věc: nemyslící.

+1/0
28.3.2018 18:51
Foto

M97i14c41h42a31e64l 40S24t13a95n70o63v30s67k70ý 6947125988794

Na dostizích koně nezabíjejí diváky. Ať si ralley jezdí, kde chtějí, ale dodržují dopravní předpisy, jezdí bezpečně a například na přechodu dají přednost chodci.

Analogie. Když pořádáme mezinárodní prestižní turistický pochod v Brně, musíme požádat majitele lesů, a ti nám nedovolí jít ani všude, kde vede značená trasa. A to si myslím, že ti turisté, z větší části distingovaní Němci, Holanďané, různí Seveřané, Rakušáci a další, určitě zatíží ekosystém míň, než stovka vytůněných auťáků.

Takže je správné, že se musí požádat majitel silnice + správa CHKO, a je správné, že to každému nepovolí.

Sportu je třeba dát volno! Ale motosport má se sportem málo společného. Asi tak, jako sokolnictví s vojenskou stíhačkou.

+1/0
27.3.2018 11:07

M91i82c49h21a58l 34S44z33y34m61s67z53a 6538750901883

Kolikrát už se stalo, že při hokeji vletěl puk do hlediště, trefil někoho do hlavy a bylo neštěstí. A přesto se pořád hraje...

0/0
26.3.2018 18:41

M28i65l67e13n81a 45K42l49o22u22č70k83o21v68á 2396940806282

Jeden chytrej tu psal, že hospodský má zvednout zadek a jit si postavit stánek, aby měl kšeft a za 2 dny může mít obrat jako jindy za rok.. Pane, vy vůbec nemáte tušení, co obstrukcí to přináší, než si jeden takovej hloupej stánek můžete někde rozbalit! Snad se poznáte;-D

+3/0
26.3.2018 16:46

M73a76r58t92i81n 17V86y40s16k61o45c52i26l 3862398785520

Ano, nic nedelal, pecene kure mu v hube pristalo a spokojeny byl.

+3/−1
26.3.2018 16:54

M39a44r95t96i56n 49V98y97s45k63o59c21i64l 3322728725340

A mimochodem, ja nepsal nic o stanku, ale o tom co udela v provozovne. 20 oschlymi pivnimi psy fakt nic nevydela, to mate pravdu. Videl jsem na festivalech (mimo areal) prodavat obycejna michana vajicka za ceny 60-80 Kc. A meli tam narvano.

+1/0
26.3.2018 16:56

M12i23l40e34n82a 59K26l50o38u79č14k69o95v82á 2546410266102

Já nevím, kdo to psal. Hledat to nebudu. Jestli jste to nebyl vy, je to někdo jiný. Ale psal to přesně tak, jak jsem to napsala. Ať hne zadkem......

0/0
26.3.2018 17:01

M60a84r30t27i36n 58V94y46s53k36o29c51i39l 3712788915840

Tak to jsem si vzal proti me neco, co asi nebylo mireno proti me, pardon. Kazdopadne na nejruznejsich akcich se s provozovateli bavim a jsou dva pristupy - jeden 3 dny nespi a lita a pak na tyden, dva zavre a uzije si dovolenou nekde mimo domov, protoze mu ji ty tri dny zaplati. Druhy pristup je, ze clovek zavre, ze se nebude honit, uzije si tri dny dovolene a pak se vrati do svych klidnych vod. Jak se ktery provozovatel rozhodne je dle meho ciste jeho vec (nez mu to nejaky chytrak naridi zakonem co ma ktery den delat).

+2/0
26.3.2018 17:09

Ř25e48h27o56ř 83V78l55a27s69á93k 2384494791146

Festival ale funguje úplně jinak, než rallye. Ta je roztažená přes několik vesnic a sama aktivně zacpe jedinou místní komunikaci. Takže hospoda je pro většinu fanoušků nedosažitelná. Navíc jedou autem a přivezou si vlastní zásoby.

Zatímco na festivalu se lidé neustále pohybují kousek od stánků a daleko od auta. Pokud vůbec přijedou autem.

+1/0
26.3.2018 17:47

M78a47r31t22i87n 13V84y86s80k39o45c15i88l 3312868495420

Jo, vsichni, co jsem je videl na rally, tahali hrnce gulase a pecene kaceny. Nerikam, ze takova hospoda je v kazde vesnicce, ale verim, ze na kazde RZ se najdou dve, tri, ktere to stesti maji.

+1/0
26.3.2018 17:52

M89a13r97t39i92n 98V53y75s15k73o98c65i63l 3662958735310

A rally, kterych se ucastnim ja, se jednou na dva prujezdy s trihodinovym oknem. Idealni cas na to najist se, dat si pivko (neridici az x) a vratit se na RZ.

+1/0
26.3.2018 18:00

Ř49e13h18o58ř 90V87l98a37s66á86k 2204774881346

Tříhodinové okno? Z toho poslední půlhodinu už hosté zmizí, aby stihli včas zaujmout místa podél trati?

No a teď to srovnejte s tím festivalem, kde má stánek otevřeno nějakých dvanáct hodin a obsluha se nezastaví. Tam je samozřejmě obrat úplně jinde.

Kvůli dvěma a půl hodinám nejisté tržby se prostě ani nevyplatí dopravit tam extra zázemí a personál, bez kterých zase neuděláte za dvě hodiny extra obrat.

0/0
28.3.2018 17:47

M40i29l61o47š 45K80o74l85m47a77n 6466813397842

Docela by mě zajímalo, jak taková auta, připravená na Rally, která mají RZ (SPZ) projdou STK, Možná, že stačí jen dojet na "samozvané" a státem tolerované pracoviště DEKRA, kde vám za patřičný obnos schválí co chcete. Třeba i raketový pohon. Běžný řidič když si dnes nějakou maličkostí "vytuní" auto, tak může mít při policejní kontrole problém, protože to policajti mohou porovnat s fotkou z STK.

0/−1
26.3.2018 15:44

M31a26r72t49i41n 67V81y82s41k82o98c25i97l 3112368225430

A proc by nemohly projit? Brzdi to? Sviti to? Ma to pri predepsanem poctu otacek vyrobcem a homologaci predepsane hodnoty vyfukovych splodin? Tak to projde.

0/0
26.3.2018 15:49

P96e25t49r 68S45p11a28t59z91i56e62r64e40r 7224182585234

nemáte tak úplně pravdu. Auto nesmí mít jiné rozměry a to ani o cm než je psáno v TP a je povoleno výrobcem. Nesmí mít žádné ostré hrany, což mnoho doplňků má. Nesmí mít jiné rozměry kol, než jsou povoleny výrobcem. Nesmí být jiná výška vozu než je stanovená výrobcem, takže snížený podvozek nesmí být. Motor nesmí mít jiný výkon než je uvedený v TP a předepsaný výrobcem...takže prostě jakékoliv úpravy na autě, které jsou v rozporu na autě...a to včetně bezpečnostního rámu, který mají rally auta, nesmí při STK na voze být, pokud není speciální povolení.

+1/−1
26.3.2018 15:59

M16a49r23t69i46n 31V51y56s87k78o47c30i82l 3722588355440

Moment :-)

rozmery - treba takova Fabia R5 je otypovana presne tak, jak je postavena. To neni technicak od Fabky 1.2 HTP. Rozmery kol je to nejmensi, ja mam v technicaku asi 8 ruznych. Vyska vozu se udava take pri necem - Touareg (mj.) ma regulovatelnou svetlou vysku - take projde technickou, nektere autobusy dokonce umi vypustit mechy na jedne strane a tim se priklonit k zastavce - take prochazi bez problemu technickou. Ram se do technicaku zapisoval vzdy, taktez nic noveho. Motor a jiny vykon - vyssi asi ne - to je opet otazka dopsani jednoho radku, nizsi mit muze a z logiky veci auto, ktere melo pred 30 lety 80 HP je nema na tisicinu presne jeste letos. Navic vykon motoru se na STk nemeri.

+3/0
26.3.2018 16:09

M48i66l88o26š 84K25o54l88m49a20n 6286273117692

V tomto případě platí, "Co není dáno výrobcem v TP a schváleno k provozu, není dovoleno !".

0/0
26.3.2018 16:48

M89a66r84t94i86n 97V72y60s92k97o21c57i32l 3792398195820

Na konkretni prilkady prijit s naprosto obecnou, mimo, vetou, super.

O cem konkretne se bavite? Napriklad motor je nahradni dil...vytahnu jeden, dam druhy, jezdim. Fabia R5 je otypovana (homologovana) vcetne vsech aerodynamickych prvku. Tlumice treba, mate pocit, ze kdyz tam misto "voriginal Skoda" date Monroe, ze vas vyhodi z technicke? Nevyhodi.

Dokonce jsou i zavodni pneumatiky s normalni homologaci do provozu. O cem konkretne prosim mluvite, at mohu aspon trochu relevantne reagovat?

+3/0
26.3.2018 17:01

P14e39t95r 73S51p68a96t31z34i68e80r96e21r 7324382865184

Tak s tim motorem opet to neni prohozeni jen tak. Musi to byt presne dany typ. To znamena ze treba ta fabia htp ma dva typy. Jsou zcela shodne ale zamenit jeden za druhy nesmite. Na stk vas vyhodí. A verte ze to vim jelikoz delam v servisu a vim za co na stk bezne vyhazují.

0/0
26.3.2018 20:05

M57a62r96t76i71n 37V70y86s72k90o14c37i91l 3732588395360

Motor musite dodrzet typove, to je jasne. Ale je to nahradni dil, v technicaku uz cislo motoru ani nebyva a neni problem ho (ano, za stejny, to jsem myslel, ze je jasne) vymenit za vikend a jezdit s jinym. Stale ale nevim, kde vidite oba problem. Proste zavodni auto proslo homologaci, tak jak bylo, tedy neni duvod, aby neproslo technickou. Ostatne v provozu je spousta hlavne EVO Mysi a to je cire sportovni naradi...

0/0
26.3.2018 20:55

P24e87t15r 95S48p97a86t73z61i38e90r63e81r 7744822695234

Pletete si vozy na zavodeni a na bezny provoz. Závodní auta do bezneho provozu nikdy nesmi. Proto se na zavody prevazi na podvalech.

0/0
26.3.2018 20:07

M32a75r21t15i41n 12V34y86s78k76o91c93i41l 3942318665830

Jste si jist? Uplne uplne jist? Ja totiz po tech rally jezdim, napr. ted o vikendu Valasska rally - servisni zona v Koprivnici na polygonu Tatry, zavodaky normalne po ose z Tatry jedou (beznym provozem) do ValMezu na start...

Jestli si pro zmenu vy nepletete okruhovy vuz, ktery miva homologaci a znacky malokdy az vubec a rally vuz, ktery prave kvuli prejezdum mezi RZ tu znacku ma snad ve vsech pripadech. At uz to byly vsechny ty Fobie R5, EVO Mysi, sOpely, Skody 130 LR, 130 RS, vse normalne se znackou.

Na zavody se prevazeji na podvalu kvuli spotrebe :-)

0/0
26.3.2018 21:00

M18a49r81t22i18n 64V20y13s19k97o78c32i89l 3262318665770

Jinak tady treba vidite vuz vitezne posadky Valasske rally http://valasskarally.cz/cache/imgc/valasskarally/1000x563c/data/title-images/DSC_6730.JPG

11R 0369 je co? Registracni znacka. Jinak take zvlastni registracni znacka pro sportovni vozidla.

0/0
26.3.2018 21:11

J50i82ř28í 30E81r85b79e18n 1693304946797

Máte samozřejmě pravdu. A taky proto rallyové vozy mají v oficiálních TP úplně jiné údaje o rozměrech, výkonech, rychlostech, spotřebě aj. než klasické cestovní vozy pro spotřebitele.

+1/0
26.3.2018 18:49

M29a43r69t96i97n 65V42y87s11k23o21c11i12l 3312148545630

Hrozne divne, ze to nezere v kombinacce 7,4 na sto, ze? :-) mate samozrejme pravdu. Jen pro nektere tady je to nejak nepochopitelne.

0/0
26.3.2018 21:14

M87i60l70o36š 63K53o48l47m62a36n 6636113137482

Pane Vyskočil, vy vážně nevíte o požadavcích STK a předpisech vůbec nic.;-D;-D;-D

0/0
26.3.2018 16:51

M44a25r33t89i63n 19V35y90s59k87o77c76i36l 3702278285590

Zato vy jste prispevkem ukazal, jake mate siroke pole znalosti ;-) nic konkretniho, obecny zvast, super, debatu jste vyhral.

+1/0
26.3.2018 17:03

L81e35n54a 80P68á33t52k65o88v31á 8581453394789

při jaké policejní kontrole? Rally vozy přece na normální silnice kromě závodů přejezdů mezi RZ nesmějí vůbec

0/−1
26.3.2018 16:08

M86a96r74t76i85n 77V41y49s44k37o95c10i81l 3572858265760

Prejezdy ale probihaji "za provozu", zvlaste na "barumce" si na ne policajti radi pockaji, protoze 50% posadek nesviti, 98% posadek neni schopno jet obci 50, tak maji vydelek zajisten.

+2/0
26.3.2018 16:18

L30a43d75i80s74l58a67v 74Š90r80a33j73e87r 4763558290197

Tyto auta jezdí na STK častěji než běžných lidí. Každý rok cca koncem února musí absolvovat STK, jinak nesmí závodit.

+2/0
26.3.2018 17:53

P90e79t61r 93M41a50r28t41í89š26e83k 3675505932798

Problém není závod samotný, ale jezdci. Dříve si to každý z nich musel vyjezdit a zasloužit. Dnes si koupí papíry každý advokát i s nabušeným autem a jde machrovat.

Dříve běžně jedila Barumka mezi diváky, kteří skoro lezli i na trať a nepamatuji se, že by se stávaly smrťáky. Nějaké zakázané zóny? bylo jich opravdu jen pár a stálo se všude možně.

A dnes? Pouze vyhrazené zóny, cedule a furt je to málo.

Někdo tvrdí, že jsou silnější auta. Já tvrdím, že dřívě byla ještě silnější některá. Pak se nějaké třídy rušily.

Prostě - nevyježdění jezdci až na pár výjimek a tak se už lidi i bojí.

0/−3
26.3.2018 15:36

M72a53r37t11i63n 96V21y48s16k11o93c96i18l 3752568605500

Ja na tyto akce chodim, problem nejsou jezdci, problem jsou divaci. Lezou vsude, kdyz je upozornite, ze nestoji zrovna na dobrem miste, tak zacnou vulgarne nadavat...

Navic vsemi oblibeny Lopenik - nejednalo se o zrovna velkou rally, 95% lidi pred Lopenikem v zivote neslysela o "Rally Show Uhersky Brod", letos, po tech 6letech uz taky ani nevi na jakem podniku se to stalo. Nezemrit tam ctyri mlade holky, ale 8 starych chlapu, tak uz se o tom mimo vody motorsportu ani nemluvi. A ze holky staly kde nemely je stalo zivot. Kdyby staly u dalnice u svodidel, taky je muze vyjezdeny kamionak s 500 000 km bez nehody zabit vlivem zdravotni indispozice.

+2/−2
26.3.2018 15:47

P80e72t65r 16M63a81r88t92í57š49e83k 3415825162498

No a jak to tedy dělali kdysi dávno za totáče, že bBarumka jezdila běžně mezi kordonem diváků a nic se nestalo? Pamatujete závody z té doby? Třeba Jirku Sedláře, jak ve vyské rychlosti valil mezi diváky na vzdálenost sotva půl metru?

0/0
26.3.2018 16:07

M85a53r11t44i48n 53V65y21s79k40o54c91i46l 3522198655430

Nebyla takova informovanost a nerozmazavala se kazda kravina na socialnich sitich. Neverim, ze se tam vylozene nikdy nic nestalo.

Davem divaku se dodneska jezdi naprosto bezne Monte Carlo, Finska rally....a co, proste lidi tam chteji byt, tak tam jsou. Hyperbezpecny svet stejne nikdo nikdy nezprovozni.

+2/−1
26.3.2018 16:12

K64a43m86i77l 37S73c18h70w48a18g15e56r 3363166335946

FAKT DEBILNÍ komentář!! Přijde vám jako kravina když umřou 4 malé holky??

0/−1
26.3.2018 17:11

M53a20r63t73i21n 22V95y24s60k85o74c18i89l 3512498475830

Uzijte si sve rozcileni, vase vec.

Umrit 8 starsich chlapu, nikdo po nich dnes ani nevzdechne. Staly v zakazanem prostoru? Staly. Nejvetsi tragedie na tom vsem je, ze je to sest let a sest let ani ten tratovy komisar nema vysledek, jestli neco udelal spatne, nebo ne. Podle mne toleroval osoby v zakazanem prostoru, coz nemel, ja bych nikoho bez vesty v zakazanem prostoru (s plnym vedomim, ze tam je) nenechal. TK dle meho udelal chybu, tim spis, ze ty holky znal, se mu asi nespi nejlepe. Ale fakta jsou takova, ze 1) motorsport je nebezpecny 2) v divacke zone se nikomu nic nestalo 3) holky staly kde nemely 4) bohuzel zaplatily cenu nejvyssi. 5) nebyly to osoby, ktere (mozna s vyjimkou tech dvou nejmladsich) o rally ve sve obci nestaly. Byly to regulerni divaci, kteri nerespektovali bezpecnostni pokyny (pisemne) rally. Pripad je o to smutnejsi, ze to byly 4 mlade holky, proto ta medialni hysterie.

+2/0
26.3.2018 17:28

P49e76t49r 28S71p58a79t92z72i10e45r59e63r 7534342315964

A vůbec...já bych udělal třeba takový závod...i když on už tedy je...s tím, že řidič se spolujezdcem musí zajet danou trať za přesně daný čas. A rozdíly určují pořadí. A ta trať se jezdí dle předpisů. Pak klidně ať si v obcích jezdí..;-D;-D;-D jenže to by na to nikdo nechodil...na rally se chodí lidi dívat jen kvůli tomu, že čekají až se někdo někde vyseká. Člověk se dost často rád dívá na cizí neštěstí a tak rád kouká na nebezpečné sporty. kdyby tomu tak nebylo, tak lidi nejsou nalezlí právě v nejnebezpečnějších místech.

0/−1
26.3.2018 15:17

M91a42r55t90i31n 52V46y72s26k51o97c98i80l 3952678675720

Rally historic - zavod pravidelnosti. Take pomerne hodne navstevovana udalost. Co tam mate dal?;-)

+3/0
26.3.2018 15:23







Najdete na iDNES.cz