Diskuse k článku

Poláci chtějí na Frýdlantsko vlakem. Nejel tam sedmdesát let

Vlaky tu překonaly státní hranici naposledy po druhé světové válce, pak koleje přestaly existovat. Teď má někdejší populární trať z Jindřichovic pod Smrkem do polského Mirsku naději na vzkříšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e39t92r 62H29o80j56s19á16k 2848288101924

Jako železničnímu fandovi by se mi to samozřejmě líbilo, ale je to naprostá utopie, zcela souhlasím s příspěvky pana Novotného a pana Pospíšila.

0/0
22.4.2018 7:41

P23a80v64e42l 80N66o98v60o65t22n77ý 7571620472280

Kdyby radši Poláci dali do kupy trať z Černous do Zgorzelce. Na české straně se jezdí 80, na polské 30. Liberec i Zgorzelec jsou velká města a věřím že přímé vlaky (ideálně nějaké spěšňáky co nestaví všude) by si tu klientelu jistě našly.

0/0
18.4.2018 20:17

P51e18t53r 67N77e89c66h65a16n72i70c79k10ý 7943216698530

Zvlášť kdyby končily v tom Německém, kde by byl přestup na Cottbus a Berlín. Případně by ty spěšné vlaky mohly jezdit rovnou Liberec - Frýdlant - Zgorzelec - Görlitz - Cottbus a mezi Görlitz a Cottbusem stavět jen ve Weisswasseru a Sprembergu

0/0
20.4.2018 14:50

K31a39r31e45l 67W69i66n47t52e25r 2806275259

Smysluplné by bylo vykšeftovat tuto trať za opravu trati z Lbc do Žitavy, na kterou Poláci kašlou a jen kasírají poplatky.

+1/0
16.4.2018 21:57

M43i38r66o96s41l60a32v 13G55r24o58s69s20m86a98n64n 8542519344

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+2/0
16.4.2018 8:15

K35a33r25e81l 82S48t86r29ž34a73n84o48v89s66k14ý 1468715385

Firma, která má na starosti koleje a to, po čem koleje vedou? (náspy, mosty, propusti...)

+1/−1
16.4.2018 8:45

O23t38t91o 98P35o74s31p18í98š56i60l 4534595357748

Pan Grossmann patrně narážel na to, že SŽDC je Správa železniční dopravní cesty, ale nikoliv železniční a dopravní...

+3/0
16.4.2018 9:53

M89a78r42t27i55n 83R57u53z40i96c38k69a 1742678126157

On ten nazev k tomu svadi, takto pojmenovat firmu je docela kumst...

Zeleznice vzdy souvici s dopravou, tak nechapu, proc se proste nejmenujou Sprava zeleznicni cesty, bylo by to kratsi a bez omylu...

0/0
16.4.2018 12:41

P49e37t36r 41P22o41s36p96í50š59i73l 4498394686806

To je sice hezké, ale proč? Vždyť ani krajské město Liberec nemá pořádné vlakové spojení s hlavním městem. Tím pořádné myslím dostatečně rychlé vzhledem k vzdálenosti. Mezi Libercem a Ústím (2 sousední krajská města) nevede pořádná silnice atd atd...

+5/0
16.4.2018 7:54

P23e59t73r 10N86e71c29h25a54n65i83c61k11ý 7963146568500

O nás skoro nejde, my tam máme 1km co stejně drží tvar, to je prd. Poláci však z nějakého důvodu chtějí do země nikoho spojení. Přitom tam mají obří Zhořelec, který má i položené koleje

+1/0
16.4.2018 8:50

J95i50ř20í 26E32r93b61e58n 1523444756947

Být to Rusové a ne Poláci, tak už by místní ideologická úderka fantazírovala o přípravě invaze na západ ;-D

+1/−1
16.4.2018 12:38

P19e17t24r 71N25o24v20o10t67n25ý 9431309210815

Když už to, Lupo, chcete psát foneticky, pak Sklářská Poremba.

+2/0
16.4.2018 7:07

M74a38r79t34i10n 45R13u33z52i88c57k64a 1892648216507

Kdyz uz, tak je to slezske mesto, tak to muzeme pocestit na Sklarskou Porubu...

0/0
16.4.2018 13:00

A44n37t52o30n44í57n 69V88l84a81s 2939556811801

špatně, správně je Porenba s nosovým n. Ten znak u e znamená, že předtím je nosové n. To samé je pokud je ten znak u a. Pak je to čte jako on. například ve slově poczag , u á je znak pro nosovku a tak se to čte počong = vlak.

+1/0
16.4.2018 19:23

K17r89y14š50t29o33f 77M27a43l39o91c84h 2645354248607

Mě by zajímalo, jakým zázrakem mají všechny státy okolo peníze na takové "kraviny", zatímco my nemáme ani na pořádnou opravu dálnice...

+3/0
16.4.2018 7:02

J33i54ř87í 26E79r16b76e89n 1473264676897

To není zázrak. My těch peněz na infrastrukturu máme taky dost, ale chybí nám dodělaná lejstra se štemply po dokončených jednacích a odvolacích lhůtách. Když může do jakékoliv stavby začít kecat aktivista z druhé půlky republiky, tak zdržení naskakují klidně do nekonečna.

Zato sousedé se rozhodli zjednodušit si legislativu a scelit úředně-politická rozhodnutí dohromady, takže jakmile se jim něčeho opravdu zachce, tak si to prosadí.

0/0
16.4.2018 12:42

M49a27r51t56i50n 71M81u66s59i49l 4450871723271

Trať Hrádek nad Nisou - Parajów - Zittau, je pro Poláky nad jejich síly neopravitelný úsek, kde už se málem nedá jezdit (aktuálně rychlost 30 pro zanedbanost svršku).

Trať Černousy - Záwidow pouze por nákladní dopravu. Osobní dopravu soused nikdy nezavedl.

Ovšem po válce zrušená trať to je to, kam budeme investovat a postavíme ji prakticky na zelené louce ;-D Přímý vlak Libe-Jindřich 1:05 hod. Za tu dobu jsem na druhou stranu pomalu v Harrachově. Už vidím, jak si lyžař či turista z Libe nebo dokonce z Prahy sedá do vlaku, aby se dosyta vynadíval na klikatící se trať.

+6/0
16.4.2018 6:50

P23e38t59r 92P44o74s34p58í48š66i65l 4108104226246

O trať Hrádek - Zittau se Poláci nezajímají. Vede sice přes jejich území, ale nemají tam zastávku a nemá pro ně žádný význam. Jinak souhlas, že znovuvybudování tratě nemá smysl a ty peníze by bylo vhodnější použít na jiném místě..

+2/0
16.4.2018 7:49

P12e64t86r 77M25u86n44z44a91r 1535561119826

Kdyby tam chtěli zastávku, tak ji tam budou mít už dávno.

+2/0
16.4.2018 12:29

M18a10r53e62k 22Š63i61m87o33n 2334257248688

Přitom jim za to platíme a kdyby tu zastávku chtěli, tak ji tam dávno mají. Ale oni ji nechtějí, Porajow je od zbytku Polska oddělený obří jámou a zastávka by ho ještě víc odtrhla od Polska.

+1/0
16.4.2018 14:26

R88a84d70i80m 54Š45o47l43c 1335845485764

Osobní doprava tam za války normálně byla. Skončila až s GVD 1945/1945, kdy jezdily 2 Os vlaky ;-)

0/0
16.4.2018 8:34

M35a92r24t10i90n 28M32u74s40i66l 4220471863581

Vím o tom. Dokonce po připojení Sudet k Říši osobní doprava narostla proti stavu za 1. republiky, protože kvalitně obsloužila obě území s německým obyvatelstvem. ;-)

Ale dneska v tom potenciál nevidím, především kvůli "klikaté" a pomalé trati s mnoha nezabezpečenými přejezdy přes Nové Město do Frdl. Na rychlou dopravu lidí do práce v Libe či Frdl. to proto moc nevidím. A turisticky spíš nula než davy.

0/0
16.4.2018 9:07

K61a24r77e40l 71S62t56r84ž55a58n31o71v12s65k45ý 1738765675

Na zelené louce by to nebylo. Val, po kterém vlaky jezdily, tam pořád je, stačí ho trochu oprášit a položit koleje. K hranicím je to kousek. Takže jestli bychom měli investovat jen do jednoho a půl kilometru kolejí, vyplatilo by se to. Jen si nejsem úplně jistý, že by ta trať byla houfně využívaná. Možná tak Poláky jezdící do práce v montovnách v Novém Městě a v Liberci. Turistický potenciál tam je malý, jen pro lidi z Frýdlantska. Cesta vlakem z větší vzdálenosti už je na půldenní výlet.

+1/0
16.4.2018 8:45

M45a38r68e72k 32Š42i96m91o93n 2714317728328

V sezoně by tam bylo dost turistů a cyklistů. Hlavně cyklisti, když už nemůžou, rádi se svezou vlakem.

+1/0
16.4.2018 14:23

O92n95d82ř32e64j 91D22v85o30ř49á46k 1654788287262

V Novým Městě je velké lákadlo pro cyklisty - singltrack. A že jich tam je mrtě!

0/0
16.4.2018 20:57

M38a65r89e53k 34Š51i30m92o51n 2554977748708

Cykloturista klidně tu hodinu obětuje, protože s kolem nemůže (obvykle) do autobusu. A po svých třeba nemůže nebo by to nestihl do ubytování.

+1/0
16.4.2018 14:22

V23í33t85ě97z78s15l81a23v 19K84l55o36z25í87k 3311179524237

To je nějaké šmečko na Eura, jinak to nevidim.

+6/0
16.4.2018 6:32



Najdete na iDNES.cz