Obě hromadné havárie se staly na příjezdu od Chrastavy. „Naštěstí se obešly bez zranění. Je třeba, aby motoristé, kteří přijíždějí k tunelu a projíždějí tunelem, byli ohleduplní, aby si drželi odstup mezi vozidly,“ řekla krajská policejní mluvčí Ivana Baláková.
Průtah Libercem je nejzatíženější komunikací v Libereckém kraji. Podle posledního sčítání projede tunelem v průměru 47 tisíc automobilů denně. Proto potřebuje stavba pravidelné čištění a údržbu.
„Během čtyř dní bude provedeno čištění, mytí a sanace betonových konstrukcí, u kterých vlivem výfukových zplodin dochází ke korozi betonu. Dojde také k údržbě osvětlení,“ řekl vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp.
Tunel je dlouhý 280 metrů a Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) v něm údržbu provádí pravidelně dvakrát ročně vždy na jaře a na podzim. Ta podzimní začala v pátek, kdy byl uzavřen tubus směrem na Prahu. Od neděle se bude pracovat v tubusu ve směru na Děčín.
Liberecký tunel na silnici I/35 byl do provozu uveden v roce 1992, nutně potřebuje rekonstrukci a modernizaci. Správce komunikace už podle Čápa dokončil veškerá měření jednotlivých částí konstrukce tunelu a v současné době se zpracovává projektová dokumentace na rekonstrukci včetně dovybavení. Rekonstrukce je v plánu na příští rok. „Práce ale nebudou tak velkého rozsahu, jak se původně předpokládalo,“ dodal.