Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Známé „silnici smrti“ se uleví. Ze dvou pruhů budou u Nového Boru čtyři

  15:10aktualizováno  15:10
Další dva jízdní pruhy chce přidat Ředitelství silnic a dálnic přetížené a nebezpečné silnici I/13 v úseku mezi Svorem a odbočkou na Nový Bor. Je pravděpodobné, že to úřady schválí. Už dlouhodobě totiž figuruje mezi projektovanými silnicemi do roku 2040.

na silnici číslo I/13 se v nebezpečném úseku stalo mnoho dopravních nehod (ilustrační snímek). | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Niny Ledvinové je nyní zpracována studie a budování nových pruhů bude trvat dvě stavební sezony.

Radost řidičům zkalí pouze fakt, že o termínu výstavby se ještě nerozhodlo, hrubý odhad je rok 2019 - 2021. „Náklady jsme v této fázi ještě nevyčíslili. Investorem bude stát,“ sdělila Ledvinová.

O rozšíření úseku ze dvou na čtyři pruhy se mluví už dlouho. Úseku kolem Nového Boru se kvůli množství těžkých dopravních nehod mezi motoristy přezdívá Silnice smrti.

Časté zde jsou i kolize aut s lesní zvěří, ta zde má své migrační koridory. Vozovka bude v budoucnu oplocená, aby ke střetům již nedocházelo.

Nebezpečná je i křižovatka ve Svoru, kde se odbočuje na Rumburk. Ta by se měla změnit na kruhový objezd, což starostové okolních měst a obcí vítají. „Na kruhový objezd čekáme už třicet let,“ podotýká starostka Svoru Kateřina Jonáková.

Vítá také vybudování nových zálivů pro autobusové zastávky s přechodem pro chodce, který v těchto místech v současnosti chybí.

„Těší mě také, že se díky novým plánovaným podchodům pro zvěř sníží počet dopravních nehod způsobených střety se zvěří,“ doplnila Jonáková.

Kapacita silnice po rozšíření vystačí nejméně na 25 let

Radost mají i v Novém Boru. Tomu sice rozšíření silnice nepomůže, protože končí před vjezdem do města, přesto zdejším řidičům uleví.

„U Svoru odbočuje spousta kamionů jedoucích do Německa, ta komunikace je dlouhodobě problémová. Přáli bychom si, aby se uvažovalo i nad obchvatem Nového Boru na Českou Lípu a dál na Děčín,“ vyjádřil se starosta Nového Boru Jaromír Dvořák.

Úsekem silnice I/13 v místech, kde se má rozšiřovat, projede denně průměrně 11 tisíc vozidel. Při přidání přídavného pruhu k oběma směrům se propustnost úseku zvýší až na 40 tisíc vozidel, což má dle výpočtů postačovat hustotě dopravy v roce 2040.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Navrhujeme park, nábřeží a náměstí, které jsou schopné tvořit příjemné...
Parovod zmizí a k řece Nise u libereckého mrakodrapu povedou schody

Krajský úřad v Liberci zveřejnil výsledky architektonické soutěže na úpravu prostranství před svou budovou. Zvítězil v ní domácí ateliér re:architekti, jehož...  celý článek

Plánovaný návrh počítá s 25 metrů dlouhým plaveckým bazénem s třemi dráhami a...
Jilemničtí protestují proti novému koupališti, rozhodnout má referendum

Obyvatelé Jilemnice nepůjdou v pátek a sobotu pouze ke sněmovním volbám. Zapojit se mohou také do historicky prvního referenda ve městě. V něm se mají zamyslet...  celý článek

Lidé mohou psy na Troskách uvázat na odložišti u hradní zdi vybaveném kůly a...
Turistům vadí, že nesmějí na Trosky se psy, památkáři zákaz chválí

Občasné vytí na „psím parkovišti“, překousané vodítko i vášnivé debaty s kastelánem. Tak to vypadlo během sezony na na hradě Trosky, kam památkáři zakázali...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.