Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Liberecký dopravce dělil zakázky a musí vrátit 190 milionů, říká audit

  8:12aktualizováno  8:12
Na liberecký dopravní podnik se valí problém, který může zasadit jeho rozpočtu zdrcující ránu. Auditoři, kteří prověřovali modernizaci tramvajové trati, požadují kvůli dělení zakázky vrácení celé dotace 190 milionů. Suma přitom představuje téměř celý roční příspěvek, který dopravce dostává od města.

Jednalo se také o modernizaci úseku modernizace tramvajové trati v části Klicperova - U Lomu. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

"Nemyslím si, že konkrétně v tomto případě šlo o zlý úmysl, ale přesto to nyní představuje velkou hrozbu. Podstatně by to zasáhlo chod celého dopravního podniku. Nemyslitelné by třeba byly všechny nové investice," varoval člen dozorčí rady dopravního podniku Josef Šedlbauer.

Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Severovýchod dokončil v prosinci kontrolu čerpání evropských peněz dvou projektů modernizace liberecké tramvajové trati mezi Fügnerovou ulicí a zastávkou U Lomu.

A auditoři jsou přesvědčeni o tom, že mělo jít o jedinou zakázku, protože spolu obě stavby souvisely.

"Audit našel pochybení a navrhuje stoprocentní vrácení dotace. To je pro nás důležitá informace, na základě tohoto zjištění budeme i rozhodovat," řekla mluvčí Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Severovýchod Eva Jouklová.

Dopravní podnik zatím nechce záležitost jakkoliv komentovat. "Vyjadřovat se budeme, až závěr kontroly dostaneme oficiálně," zmínil jen ředitel Dopravního podniku Liberce a Jablonce nad Nisou Luboš Wejnar.

Pokud úřad pokutu vyměří, dá se předpokládat, že se dopravní podnik odvolá. Případně se bude bránit právně. Případem se už zabýval i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, správní řízení ale nezahájil.

O jaké projekty se jednalo? V úseku Fügnerova - Mlýnská - Klicperova doplnila jednokolejnou trať metrového rozchodu dvoukolejná trať o rozchodu 1 435 milimetrů. Na tento projekt pak navázala modernizace tramvajové trati v části Klicperova - U Lomu.

Tramvaj měla vést na Broumovskou a do Rochlic

Byla to vlastně další část velkého plánu stavby tramvajové tratě do sídlišť Broumovská a Rochlice. Konečná se plánovala v Dobiášově ulici. Podle auditorů na sebe oba projekty plynule navazují a byly od samého počátku součástí investičního záměru stavby Terminál Fügnerova - Dobiášova.

Jsou toho názoru, že spolu uvedené úseky souvisí věcně, místně a časově. "Podle auditorů tak došlo k záměrnému rozdělení zakázky, a tím ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky pod finanční limity stanovené zákonem o veřejných zakázkách," shrnula závěr auditu Eva Jouklová.

Pokud by musel dopravní podnik dotaci vracet, jednalo by se o 190,8 milionu korun. První projekt byl za 80,3 miliony korun, druhý za 110,5 milionu korun. Mimo jiné se jedná téměř o polovinu rozpočtu dopravního podniku.

Případné vracení dotace by například znamenalo zastavení rekonstrukce tramvajové tratě do Jablonce nebo stop nákupu nových autobusů. Patrně by se to dotklo i provozu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poškozený plakát Jiřího Kittnera.
Na plakáty exprimátora Kittnera načmáral vandal kosočtverce

Desítky kosočtverců namaloval vandal na předvolební plakáty s portrétem libereckého exprimátora a kandidáta ODS v parlamentních volbách Jiřího Kittnera....  celý článek

Lidé mohou psy na Troskách uvázat na odložišti u hradní zdi vybaveném kůly a...
Turistům vadí, že nesmějí na Trosky se psy, památkáři zákaz chválí

Občasné vytí na „psím parkovišti“, překousané vodítko i vášnivé debaty s kastelánem. Tak to vypadlo během sezony na na hradě Trosky, kam památkáři zakázali...  celý článek

Před pěti lety měl Drylock 155 zaměstnanců, zatímco nyní 370. V roce 2012...
Firmy bojují o lidi, továrna na pleny jich teď shání sedmdesát

Hrádecká firma Drylock, odkud pocházejí dětské pleny, strmě roste. Během hospodářského rozmachu pro ni ale není jednoduché získat další dělníky - podobně jako...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.