Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Liberci je nejvíc aut v historii. Ucpávají město, nemají kde parkovat

Liberec dusí nejvyšší počet automobilů v historii. Vozidel, která denně vyrážejí do ulic, je téměř sto tisíc. Ještě mnohem vyšší je ale počet všech evidovaných aut. Tedy například těch, jejichž značky jsou v depozitu a majitelé s nimi nevyjíždějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PR

Chcete-li označit viníky, je nejprve vhodné zjistit jejich pracovní náplň a povinnosti. Já a kolegové z odboru dopravy nezodpovídáme za současnou situaci v Liberci. Za fungování a rozvoj komunikační sítě a MHD a ostatní dopravní potřeby obyvatel města neodpovídá odbor dopravy. Podle § 35 odst. 2 zákona č. 128/2000Sb., obecní zřízení, patří zajišťování dopravních potřeb obyvatel do samostatné působnosti obce. Na http://www.liberec.cz/cz/magistrat-radnice/organizacni-rad/ najde náplně práce odborů Magistrátu města Liberec. Odbor dopravy s jednou drobnou výjimkou vykonává výlučně přenesenou působnost tj. agendy, které obec s rozšířenou působností vykonává za stát. Policie ČR je přímo státní orgán a stát si nečiní ambice řešit dopravu ve městech a obcích, když to svěřil obcím. Pokud chcete hledat viníky, musíte se poohlédnout jinde.

Máte-li zájem Vy nebo kdokoliv jiný o diskuzi na toto téma, je třeba přímo přes email nebo telefon (kontakty na http://www.liberec.cz). Pravidla diskuze tohoto serveru mi neumožní více příspěvků.

0 0
možnosti
JN

A proto rozkopeme najednou celé město a kde to půjde zúžíme vozovku tak, aby auta ani neprojela...

3 1
možnosti
LP

Liberec bohužel dopravu nikdy koncepčně pořádně neřešil. Následky jsou otřesné.

1 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
JJ

V Liberci si na dopravu může stěžovat jen blázen.

Přes léto byl tak rozkopaný, že se dalo stejná auta potkat několikrát za 10 minut, jak se bloudilo a utíkalo před nenadálými jedosměrkami, ale i tak se z libovolného místa dalo dostat na druhé libovolné místo do 40 minut a to je Liberec jedno z těch větších měst rozlohou a hvězdicovou roztahaností do všech směrů.

Místa k parkování se dají v exponovaných částech sehnat na dvě/tři otočky a max do deseti minut s tím, že c centru jsou velký parkovací plochy, který se sotva zaplní jen o vánočních nákupních horečkách, ale opět platí pravidlo dvou/tří okruhů po parkovišti a místo se zase někde uvolní.

Myslím, že i o 50% víc aut se stávajícím stavem bude OK.

1 0
možnosti
PS

No a co s tím? VHD mimo města prakticky nefunguje, pár spojů "v kladivech" odveze školáky a kdo potřebuje jezdit do práce, musí auto mít. A kolik zaměstnání v rodině, tolik aut. Stát z toho má peněz jak hnoje (a furt zkouší vymýšlet různé "ekologické" poplatky za stará auta, což zhusta bývá 2. auto v rodině) a do měst prakticky nic nejde. Na sídlišti parkovací plochy nepřibývají a zachytná parkoviště na okrajích měst s navazující MHD taky ne.

1 0
možnosti
Foto

J16i90ř95í 14E32r95b11e43n

20. 12. 2017 8:47

Ehm, tak zrovna Liberec má čtyři obří krytá parkoviště přímo v centru města a zastávky MHD hned u nich.

0 0
možnosti
MM

Město zaspalo a nekonalo! Kolik za posledních 20 let vybudovalo nových parkovacích míst na sídlištích??? Jasně, narvalo se pár mega z dotací do Dobiny a tím to zhaslo. Broumovská, Ruprechtice, Králák, Kunratická atd. Co tedy město udělalo za revitalizace? Nic. Někde možná předláždilo chodník. Za Jyrky Kittnerů bylo třeba budovat arény a další nezbytné stavby. A ne stavět komunikace nebo parkovací místa pro pěšáky. Smutné je, že nebýt šíleného průtahu, tak se z jednoho konce města na druhý, dostáváme půl dne.

1 1
možnosti
PK

Pokud chcete parkovat kupte na těch sídlištích garáž.

0 1
možnosti
PB

P36e98t11r 87B10r87a39b17e35c

20. 12. 2017 3:48

No to je zase novinka. 2 lidi kteří za tento stav v Liberci můžou, se jmenují Rychetský a Malý. Dopravní "experti" na svém místě. První předpoklad pro práci na jejich pozicích asi je, že nemají řidičák a mozek.

Tady se totiž dělá všechno pro to, aby lidi jezdily autem kamkoli, neb MHD je k ničemu pokud nemáte to štěstí, že jedete 1 linkou bez přestupu. Jak musíte přestoupit, tak jste v koncích, protože tady jezdí všechno hvězdicově z a na Fügnerovu a tak jedete vždy do centra na nejrušnější pěší zónu v Evropě. Takže to, co autem trvá 7 minut okrajem města, trvá MHD běžně hodinu přes centrum.

Navíc tady dělají všechno pro to, aby ta auta co nejvíc řadila, brzdila, zase se rozjížděla a pokud možno zůstávala v tom městě co nejdéle a co nejvíce škodlivin vyprodukovala. Asi za to mají nějaké bonusy. Jinak není možné chápat budované dopravní "vylepšení" které se stále někde realizuje, ať už to jsou nesmyslné zastávky které brání ostatnímu provozu, nebo přechody v místech, kde se zablokuje nejlépe celá křižovatka, případně tam, kde nikdo nechodí rozšíříme chodník, aby se zúžil jízdní prostor a tím se to zpomalilo.

O jízdním kole nemluvě, to je zase lobby pana Rutkovského a nesmyslné kousky cyklo pruhů bez další návaznosti a logiky. Hlavně, že je prosadíme. Že se na nich i dobří cyklisté bojí jezdit, protože je ohrožuje pro změnu autobus nemluvě. Děti bych tam nepustil, protože je odfoukne! A pokud ne, tak jim spadne kolo do kanálu, protože tady v Liberci je kanálové šílenství.

6 2
možnosti
Foto

J10i98ř25í 43E37r50b41e73n

20. 12. 2017 8:58

"Takže to, co autem trvá 7 minut okrajem města, trvá MHD běžně hodinu přes centrum." - z Dobiášovy jsem dvanáctkou v centru za sedm minut a odtud mi jede dvaadvacítka ke Slunnému potoku 22 minut. Včetně přestupu to je cca 33-34 minut a v autobuse můžu ještě klimbat nebo si číst, z terminálu si skočit pro pečivo atd.

Autem to je sice jen asi 10 minut čisté jízdy, ale jen tehdy, pokud není zácpa z podobných počtářů. Navíc ráno občas musím škrábat led a sníh, v cíli hledat parkovací místo a při odjezdu čekat na mezeru ve štrůdlu aut. Takže zas tak strašlivej rozdíl to není :-)

1 0
možnosti
KS

VE všech městech je nejvíc aut v historii. A zrovna v Liberci je to bez auta těžké. Vždyť okrajové čtvrti jsou spíš vesnice daleko v polích a lesích, kam jezdí autobus jednou za půl hodiny.

2 0
možnosti
Foto

J44i54ř95í 14E33r51b19e82n

19. 12. 2017 23:54

"Jen" jednou za půl hodiny? 8-o

Co by za takový "strašlivý" interval dali obyvatelé oblastí, kam DP nejezdí a kde se musejí spokojit s pár linkovými busy denně, So+Ne vůbec bez obsluhy!

1 0
možnosti

P27a29v54e13l 30Ř13a97p81e19k

19. 12. 2017 18:11

Masový automobilismus, který snad měl být dopravním systémem, je dnes největší překážkou v dopravě. Města jsou těmi hloupými popelnicemi ucpaná natolik, že se nedá hnout a na každém kroku číhá nebezpečí. Všude plno kraválu, smradu. Tak tohle už dál není možné tolerovat. Nechápu, jak vůbec můžou úřady registrovat nová vozidla, ačkoli tato už není kam dávat. Parkuje se ilegálně a nikdo už se ani netváří, že je něco špatně.

Celý zastaralý socialistický masový automobilismus je třeba začít privatizovat a zpoplatňovat dle tržních principů. Vozit si zadek po městě a parkovat tam, to musí být výsada a luxus, za který je třeba adekvátně zaplatit. Úměrně tomu snížit daně ostatním. Nejste invalidní, abyste nemohli jít pěsky a použít MHD. Jste jen líní, zmanipulovaní a arogantní. A to se dá vyléčit.

1 4
možnosti
AS

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisici elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat. Quis aute iure reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint obcaecat cupiditat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kapela Krucipüsk ruší představení, její frontman havaroval na motorce

16. dubna 2024  19:22

Kapela Krucipüsk ruší až do konce května všechna představení. Její frontman Tomáš Hajíček měl totiž...

Frontman Krucipüsku boural při předjíždění kolony, je mimo ohrožení života

17. dubna 2024  14:19

Frontman liberecké kapely Krucipüsk Tomáš Hajíček havaroval na motorce v momentě, kdy předjížděl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desetina středoškoláků v kraji pomýšlí na sebevraždu, nedokáže prý čelit tlaku

21. dubna 2024  7:39

Desetině středoškoláků v Libereckém kraji se podle výsledku ankety nechce žít. Jednou z možných...

Stát se zbavuje dvou zchátralých domů v Harrachově, nabízí je za 112 milionů

22. dubna 2024  12:57

Dva zchátralé bytové domy s nájemníky v Harrachově na Jablonecku nabízí ministerstvo financí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Opozice v Liberci vyzvala primátora Zámečníka k rezignaci, ten odstoupit nechce

22. dubna 2024  18:01

Opoziční hnutí Liberec otevřený lidem (LOL) usiluje o odvolání libereckého primátora Jaroslava...

Je to pokus o mou politickou likvidaci, říká hejtman Půta ke korupční kauze

23. dubna 2024  14:41,  aktualizováno  16:55

Hejtman Libereckého kraje Martin Půta se distancuje od liberecké korupční kauzy. Své zatažení do...

Kovařina je dřina. Dívky to někdy nezvládnou, říká ředitelka turnovské „špéry“

23. dubna 2024  10:17

Turnovská Střední uměleckoprůmyslová škola a Vyšší odborná škola, které nikdo neřekne jinak než...

Opozice v Liberci vyzvala primátora Zámečníka k rezignaci, ten odstoupit nechce

22. dubna 2024  18:01

Opoziční hnutí Liberec otevřený lidem (LOL) usiluje o odvolání libereckého primátora Jaroslava...

Liberečtí chovatelé přivedli pro olomouckou zoo na svět mládě kondora královského

22. dubna 2024  14:16

Další chovatelský úspěch slaví liberecká zoo. Odborníkům se tu podařilo přivést na svět mládě...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...