Jeden z autobusů se pyšní knírem.

Jeden z autobusů se pyšní knírem. | foto: Tomáš Lánský, MAFRA

Nechte si narůst knír, vyzval dopravní podnik řidiče a ozdobil autobus

  • 14
Liberecký dopravní podnik se přihlásil k Movemberu, osvětovému projektu k prevenci rakoviny prostaty. Jeden ze svých autobusů vybavil knírem, který upozorňuje na problematiku mužského zdraví. Své zaměstnance, především řidiče, pak vyzval, aby si nechali narůst knír, hlavní symbol listopadové akce.

Movember, pojmenovaný po složenině anglických slov moustache (knír) a November (listopad) propaguje v Česku pomocí autobusových a tramvajových polepů celkem třináct dopravních podniků.

Ten liberecký ale akci ještě povýšil svou výzvou řidičům, aby v listopadu schovali žiletky a holící strojky.

Na konci měsíce chce podnik vyhlásit nejhezčí „knírače“. Jestli se muži rozhodnou pro mroží knírek ve stylu Pavla Zdeníčka, zvolí spíše pořádné diktátorské koště ala Stalin nebo dají přednost upravené a pečlivě navoskované chloubě Hercule Poirota, je jen na nich.

Knírači dostanou za své ozdoby odměnu

„Za zdařilý nápad považujeme vypsanou soutěž mezi naše zaměstnance o nej dopravácký knír, která vyvrcholí na konci listopadu, a která již dnes má velmi pozitivní odezvu,“ vyzdvihuje Michal Zděnek, předseda představenstva DPMLJ.

Na soutěž okamžitě reagovala také odborová organizace dopravního podniku a nabídla odměnu za další „zajímavé narostlé kníry“ v řadách zaměstnanců.

V Liberci se dopravní podnik připojil k Movemberu ještě grafickými osvětovými materiály ve všech vozidlech a informační vitrínou na terminálu MHD.
Cílem podpory dopravních podniků je oslovit co nejvyšší počet lidí v ulicích měst.

„Jedná se o další společný projekt pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR. Jsme rádi, že jsme svou troškou do mlýna mohli pomoci organizátorům tohoto projektu, kteří odvádí úžasnou a záslužnou práci,“ říká Michal Kraus, předseda Sdružení dopravních podniků ČR a předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků.