Počátky vzniku libereckého letiště sahají do roku 1911, kdy však jako letiště sloužilo dostihové závodiště – dnešní plochodrážní stadion – ve Starých Pavlovicích. Tehdy se konala první letecká produkce, které přihlíželo pětaosmdesát tisíc diváků.
Stálé letiště bylo slavnostně otevřeno 23. dubna 1934. Bylo to letiště travnaté, bez nočního osvětlení, s jedním zděným hangárem, skladištěm a dílnou. Nápis Liberec byl proveden bílými písmeny o velikosti 6 metrů a byl umístěn na severozápadním cípu letiště.
Linku zvěstovala zahajovací pohlednice
V roce 1937 byl postaven první hangár a byla zřízena již zmíněná pravidelná civilní letecká linka z Liberce do Prahy.
„Stalo se tak rozhodnutím ministerské rady 21. března 1937,“ uvedl ve své rozsáhlé stati o libereckém letišti dlouholetý člen Aeroklubu Liberec Jaroslav Prchal.
Československé státní aerolinie psaly tehdy městské radě v Liberci: „Vzhledem k tomu, že bude zahájena doprava na trati Praha–Liberec, považujeme za nutné provésti propagaci v obchodních a průmyslových kruzích Vašeho města. Tuto propagaci hodláme provésti nejprve tím, že zahájení provozu na trati oznámíme všem interesentům, a sice prostřednictvím takzvané zahajovací pohlednice.“
První letadlo odletělo v polovině června. Byla to na libereckém letišti tehdy velká sláva; první muž radnice, starosta Kostka, který měl mimochodem na vybudování letiště obrovskou zásluhu, v úvodní řeči krátce zrekapituloval vývoj dopravy od kočárů až k letadlům. Po skončení ceremoniálu pak odletěli městský rada Lux a jablonecký radní Feder do Prahy, kde na Hradčanech předali velkou kytici prezidentu Benešovi.
Linku nahradilo aerotaxi
Linka však neměla dlouhého trvání: její provoz byl ukončen už v roce 1938 po zabrání území Sudet Německem.
Až o mnoho let později, v šedesátých letech fungovala na libereckém letišti služba aerotaxi, a to zejména v době tehdy velmi významných Libereckých výstavních trhů. „Letadla L-200 Morava služby aerotaxi létala zejména do Prahy, ale i do dalších míst v republice,“ napsal Prchal.
Dnes odsud žádná pravidelná linka nelétá. Letiště sice funguje jako mezinárodní, ale neveřejné s vnější hranicí. Může odbavovat přílety a odlety i mimo Schengenský prostor.
Zájemci o přistání ze zahraničí se jen musejí ohlásit den předem. Plocha také není osvětlená, letadla proto mohou přistávat jen ve dne. Důvodem je i zvýšený hluk, protože v blízkosti jsou domy.
V minulých deseti letech se objevilo několik potenciálních investorů, kteří měli zájem letiště odkoupit nebo provozovat. Žádný z projektů se ale nepodařilo realizovat. Objevily se i úvahy o zrušení letiště a přeměně plochy na místo pro bydlení. K projednávání ale nikdy nedošlo.