Libereckou firmu Libea, která vyrábí vlajky, založil Jan Vereščák.

Libereckou firmu Libea, která vyrábí vlajky, založil Jan Vereščák. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Švýcarské barvy, ale české ruce. Liberecká firma na vlajky obhájila ocenění

  • 0
Libea, firma na vlajky z Liberce, získala vysoké ohodnocení kvality Czech Made. Prestižní značku obhájila posedmé za sebou.

„Patříme vlastně do textilní branže, kde není lehké se prosadit a obstát v obrovské asijské konkurenci. Co provedla s českou textilní výrobou, je známé. O to víc nás toto ocenění těší a zavazuje,“ řekl zakladatel a majitel firmy Jan Vereščák.

Ocenění v Programu Česká kvalita jsou pro spotřebitele nejen nezávislou zárukou kvality a bezpečnosti, ale i oceněním špičkové práce českých firem.

Značka kvality se uděluje na dvouleté období. Pokud se zjistí jakýkoliv problém nebo porušení podmínek, firma o značku přijde.

„Budeme se snažit značku obhájit. Věříme, že nám to pomůže otvírat dveře k dalším zákazníkům,“ věří Vereščák.

Úspěch ložního prádla

Druhou textilní firmou, která kromě Libey letos v programu Česká kvalita uspěla, je výrobce ložního prádla Svitap. Přes výhody, jež značka spotřebitelům i firmám poskytuje, je stále počet oceněných výrobků a služeb relativně malý.

„Spotřebitelé si zatím neuvědomují vysokou míru rizika spojenou s nákupem spotřebního zboží. Domnívají se, že při nákupu nekvalitního produktu riskují jen nižší funkčnost či životnost a vůbec netuší, že mohou ohrozit zdraví a někdy i životy svých blízkých. Proto ještě nevyvíjejí tlak na producenty, aby o značky kvality usilovali,“ upozornil pro web iprosperita v souvislosti s ocenění předaným nově 18 českým firmám Robert Szurman, státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu a předseda Rady kvality ČR.

„A na druhé straně české firmy podceňují potenciál, který má Česká kvalita pro zvyšování podílu výrobku na trhu a řada z nich nepochopila, že může být skvělým nástrojem marketingu a v mnoha ohledech nahradit drahou reklamu,“ dodal.

Z Liberce až na olympiádu

Libea má čtrnáct zaměstnanců a existuje už dvaadvacet let. Zhruba ze čtyřiceti procent vyrábí a nabízí vlajky 193 členských států OSN v šesti rozměrech. Zbytek produkce tvoří reklamní nebo firemní vlajky.

Vlajky z Liberce tradičně vlají na zimních i letních olympijských hrách nebo nejrůznějších mistrovstvích světa.

„Letos se velmi zvýšil prodej slovenských a unijních vlajek. Slovensko se totiž připravovalo na předsednictví v Radě Evropské unie,“ vysvětlil zájem Vereščák.

Při výrobě firma používá digitální tisk, ale i klasický sítotisk. Díky němu je stoprocentně potištěná i rubová strana. Tiskací pasta je kombinací švýcarské barvy a italské záhustky. Vlajkovina ze stoprocentního polyesteru pocházejí z Německa nebo Velké Británie. „Ruce a hlavy jsou stoprocentně české,“ směje se Vereščák.