Každý krajský radní má nyní k dispozici jednu čtyři roky starou Škodu Octavia Combi, kterou řídí sám. (ilustrační snímek)

Každý krajský radní má nyní k dispozici jednu čtyři roky starou Škodu Octavia Combi, kterou řídí sám. (ilustrační snímek) | foto: Škoda

Liberecký kraj slevuje z luxusu. Vyřazené superby nahradí octavie

  • 4
Liberecký kraj šetří, kde se dá. Obnoví vozový park a namísto dvou vysloužilých limuzín Škoda Superb pořídí Škody Octavia. Hejtman bude zatím dál jezdit ve služebním superbu.

Dva superby kraj vyřadil, protože měly vysoké náklady na provoz a údržbu. Na tachometru mají zhruba 250 tisíc kilometrů a starší byly víc než ostatní služební vozy. Nahradí je dvě nové Octavie Combi Elegance za celkovou cenu 877 426 korun včetně daně a při započtení protiúčtu.

"Rada kraje rozhodla o nahrazení těchto dvou vozidel levnějšími a provozně úspornějšími auty střední třídy," řekl hejtman Martin Půta.

Oba superby s přiděleným řidičem kraj využíval především pro služební cesty krajských radních a jejich návštěv. "Kraj je využívá, i když se jede na služební cesty s delegací úředníků. Jsou k dispozici celému úřadu i státní správě. Tato auta jsou opravdu hodně využívaná," uvedla Květa Šírová z tiskového odboru kraje.

Každý krajský radní má nyní k dispozici jednu čtyři roky starou Škodu Octavia Combi, kterou řídí sám. Ve voze je GPS systém, který monitoruje všechny jízdy vozu. Radní si pak označují soukromé cesty a ty si platí.

Hejtmana vozí při oficiálních cestách řidič ve Škodě Superb. Tuto limuzínu kraj pořídil v polovině předchozí krajské vlády. Audi A8 hejtmana Eichlera totiž zničila voda během povodní v Chrastavě.

Podle současného vedení kraje by nyní bylo zbytečné hejtmanský superb vyřazovat a pořizovat nové auto. "Má najeto devadesát tisíc a určitě vydrží i do dalších voleb," zmínil hejtman Martin Půta.

Minulé vedení bylo za výběr aut kritizováno

Pořizování nových hejtmanských aut v minulosti opozice kritizovala. Hnutí Starostové pro Liberecký kraj se nelíbily podmínky, jaké kraj nastavil na nákup nového auta v době, kdy byl v čele hejtmanství Stanislav Eichler.

V poptávkovém řízení na jeden "reprezentativní automobil vyšší třídy" se například uvádělo, že nový vůz má mít 250 kilowattů, černou metalízu nebo pohon všech čtyř kol. Poptávková cena byla 1,85 milionů bez daně.

"O koupi nového auta se bavíme v době hospodářské krize, proto by hlavními požadavky neměly být objem motoru nebo pohon čtyř kol. V úvahu by se měla brát spíš spotřeba," domníval se tehdejší zastupitel za Starosty Marek Pieter, nynější krajský náměstek pro ekonomiku.

 Předchůdce Stanislava Eichlera, hejtman Petr Skokan, si pořídil Audi A8. Liberecký kraj za tuto luxusní limuzínu zaplatil 1,8 milionu korun.

Skokan přesedlal z Audi A6 svého předchůdce Pavlíka. Důvodem prý byla jeho výška 197 centimetrů. Kraj zdůvodňoval potřebu koupě nového vozu také Skokanovým zvykem pracovat na zadním sedadle.

"Bývalý hejtman (Pavlík, pozn. redakce) jezdíval často vpředu, kdežto ten současný (Skokan) je zvyklý cestovat na zadním sedadle a mít kolem sebe rozložený notebook, mobilní telefony, organizér a podobně," řekl tehdejší krajský radní pro ekonomiku Karel Dolejší.