Hlavní spory vyvolalo to, že se v plánu změnily plochy občanského vybavení pro sport a rekreaci na "plochy smíšené obytné". V překladu to znamená, že v zahrádkářské kolonii si majitel na svém pozemku může postavit i rodinný domek.
"To je hrozné, pokud se ostatní čtyři sousedé rozhodnou postavit barák, tak moje zahrádka se mezi nimi utopí," postěžovala si jedna ze zahrádkářek.
Její námitky podpořilo zhruba deset diskutujících. Tvůrci plánu ale tvrdí, že je taková změna nezbytná a neznamená, že by se zahrádkářská kolonie rázem změnila v sídliště.
"Je nutné, aby se Jablonec dál rozvíjel. Kdyby v zahrádkářské kolonii chtěl opravdu někdo stavět, tak musí požádat o stavební povolení, přivést inženýrské sítě a zajistit přístup a to by nebylo hned," řekl architekt Ladislav Hron.
Další panelák nechceme, zlobí se lidé
Co lidi opravdu nadzvedlo, je plánovaná stavba osmipatrového domu v Pobřežní ulici. Nový panelák má nahradit ruinu, která již léta "straší" u druhé nádrže jablonecké přehrady.
"Nikomu se nelíbí, že zde má vyrůst panelák. Už tak je tu problém s parkováním. Je smutné, že město vůbec nevzalo v úvahu petici s 475 podpisy proti osmipatrovému domu," poznamenal další z účastníků besedy.
Na rozdíl od zahrádkářské kolonie, v případě stavby panelového domu nemohou lidé nic moc dělat. Před časem zastupitelé odsouhlasili stavbu paneláků a povolení ke stavbě vydal i stavební úřad.
"Stavba domu začne v nejbližších měsících. Je pořád lepší panelák než dům pana Urbance," připomněl jablonecký místostarosta Petr Vobořil nynější ruinu.
Zastupitel Petr Karásek pak přítomné rozčilil argumentem, že dříve územní plán připouštěl i třináctipatrové domy. "Toto je posun," řekl.
Vadí také plánovaný kruhový objezd
Lidé nejsou spokojení ani s navrhovaným řešením houstnoucí dopravy ve městě. Zastupitelé v minulosti schválili stavbu 265 metrů dlouhého tunelu u přehrady na Palackého ulici. Nový územní plán však počítá s dvěma kruhovými objezdy. Místní by dali přednost mimoúrovňovému křížení silnic. Tvůrci plánu s tím nesouhlasí.
"Podle propočtů bude dopravní zátěž na této silnici přibližně stejná jako dnes. Navíc jsme zjistili, že tunel by sice vyřešil zácpy na křižovatce, ale kolony by se tvořily při vjezdu a výjezdu z tunelu," řekl Milan Koloušek, který zpracovává dopravní infrastrukturu. Besedy k územnímu plánu budou v Jablonci pokračovat.