Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi Libercem a Jabloncem pojede více tramvají. Cestující si sednou

  16:36aktualizováno  16:36
Namísto čtyř tramvají šest, namísto patnácti minut jen deset. Cestování mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou po kolejích má nabídnout větší komfort než nyní. Tím, že se intervaly spojů na lince jedenáct zkrátí, získají cestující větší šanci, že si ve voze sednou.

Mezi Libercem a Jabloncem začnou jezdit tramvaje po deseti minutách. (ilustrační snímek) | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Podle posledního dopravního průzkumu, který proběhl loni na podzim, nasedne do tramvaje směrem na Jablonec nad Nisou v pracovní den 5 133 lidí. Do Liberce pak využije linku jedenáct denně 5 322 cestujících.

V jednom voze je přitom k sezení zhruba pětadvacet míst. Tramvaje jezdící mezi oběma městy mají rozložení sedaček dva plus jedna, ty, které jezdí po městě nabízejí sezení v řadě.

„Tím že jde o meziměstskou tramvajovou trať, tak na ní cestující přibývají. A abychom přilákali další, tak jim musíme nabídnout určitý standard a komfort, ideálně možnost, že tu necelou půlhodinu budou sedět. To je dnes v dopravní špičce takřka nemožné,“ uvedl Luboš Wejnar, ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

Návrh na posílení meziměstských spojů přišel z Libereckého kraje. Radní se obávali, aby cestujících nepřibylo v souvislosti s dlouhodobou uzavírkou silnice mezi Kunraticemi a Jabloncem.

Kdy bude kratší interval, to zatím neví

„Zatím se ale takové obavy nepotvrdily. Nicméně jsme připraveni v okamžiku, kdy se situace zhorší, zvýšit dopravnímu podniku příspěvek na provoz tramvajové linky, což je zhruba milion a půl korun,“ zmínil Vladimír Mastník, krajský radní pro dopravu.

Více meziměstských spojů bude jezdit jen v dopravní špičce, ta je ráno do osmi hodin, odpoledne zhruba od 13:30 do osmnácti hodin. Deset minut je podle Wejnara ještě ideální doba.

„Musíme vzít v úvahu dobu jízdy, vzdálenost mezi výhybnami. Tím, že je to jednokolejná trať, platí tam mimořádná bezpečnostní opatření, nesmí dojít k tomu, aby se setkaly dva vozy proti sobě. Na to má ještě další vazbu linka pět, která jede pouze do Vratislavic, ta musí jezdit v prokladu a intervaly musejí být totožné. Není technologicky možné, aby jedna linka jezdila po patnácti minutách a jedna po deseti,“ vysvětlil ředitel dopravního podniku.

Kdy začnou tramvaje jezdit v kratších intervalech, ale zatím neví ani kraj, ani město Liberec. Musejí domluvit hlavně financování.

„Uzavřít to chceme do konce června,“ prohlásil primátor Tibor Batthyány. Pokud se obě strany shodnou, mohl by nový jízdní řád začít platit už od září letošního roku.

Tramvajová trať spojuje Liberec s Jabloncem od roku 1955 a je dlouhá 12 kilometrů.



Nejčtenější

Na vrcholku Ještědu hořel les, hasiči nasadili vrtulník a letadlo

Požár lesa na Ještědu pomáhají hasit i letadla (13.8. 2018).

Stovka hasičů likvidovala šest hodin požár na vrcholku Ještědu. Vzplanul zde lesní porost. Kvůli svažitému terénu...

Ať prezident počká. Rada nejdřív chválil tým: Můžeme soupeřit s každým

Jablonecký trenér Petr Rada huláká na své svěřence během utkání proti pražské...

Dorazil mezi novináře, pustil se do hodnocení zápasu a vtom mu začal vyzvánět telefon. „Omlouvám se, to je prezident....



Nechci dělat mizernou mouku, říká mlynář a chce prorazit do řetězců

Dosud zákazníci mouku z mlýnu Daniela Pernera nemohli koupit v maloobchodech....

Nechci být nejlevnější, ale nejlepší. Krédo, které provází majitele mlýna ve Svijanech Daniela Pernera už řadu let. A...

Liberecké ANO chce zbourat bazén a stavět nový. Babiš mluví o ptákovině

Problémy bazénu způsobují vysloužilé technologie.

Zbourat libereckou plaveckou halu a postavit s pomocí státní dotace novou v městském Sport parku, do něhož patří také...

Simonova vila v Liberci vstala z mrtvých, zachránil ji Vojtěch Pražma

Vila v Liberci vyrostla v letech 1926-1929 v zahradě mezi dnešní Husovou a...

Dvacátá léta byla dobou mnoha stylů. Jedním z nich byl art deco vycházející ze secese, který si pohrával se stylizací...

Další z rubriky

Nechci dělat mizernou mouku, říká mlynář a chce prorazit do řetězců

Dosud zákazníci mouku z mlýnu Daniela Pernera nemohli koupit v maloobchodech....

Nechci být nejlevnější, ale nejlepší. Krédo, které provází majitele mlýna ve Svijanech Daniela Pernera už řadu let. A...

Vrtákový zloděj nahání v Českém ráji strach majitelům rodinných domů

Ilustrační snímek

Vrtákový znovu řádil v Turnově. Před několika dny v noci neslyšně udělal otvor do rámu francouzského okna v rodinném...

Dubček je náš. Rok 1968 je stále patrný v ulicích kraje

Dělostřelecká ulice

Zabílili je hned dvakrát: poprvé po válce, kdy musely z ulic zmizet německé vývěsní štíty a reklamy. Podruhé po srpnu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz