Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nádraží v Liberci prochází rekonstrukcí, přibude kavárna a obchody

  14:42aktualizováno  14:42
Liberecké vlakové nádraží se mění k nepoznání. Největší železniční uzel v kraji totiž prochází rekonstrukcí. Cestující se mohou těšit například na novou nádražní restauraci, kadeřnictví či obchod s potravinami. Do podchodu je sveze výtah.

Liberecké nádraží je po další části rekonstrukce otevřeno. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Liberecké nádraží se má proměnit v nádraží na evropské úrovni. "Rekonstruována byla odbavovací hala, ale také zázemí zaměstnanců a komerční prostory. Nové jsou mimo jiné i rozvody elektřiny, vody, tepla a vzduchotechniky," popisuje mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

PŘEMĚNA NÁDRAŽÍ

Náklady na rekonstrukci se vyšplhaly přibližně na 48 milionů korun, většina financí pochází z prodeje majetku Českých drah. Přestavba byla zahájena v prosinci 2009. Dokončení plánují České dráhy v průběhu letošní zimy.

V hale vznikly i zcela nové prvky, třeba zajímavý průhled z haly přímo na kolejiště. Cestující si pak čekání na svůj spoj budou moci zpříjemnit v kavárně či využít nějaký z chystaných obchodů. "Některé jsou již otevřeny, další služby budou v provozu v příštích týdnech," upřesňuje Šťáhlavský.

Cestujícím se zkrátí i doba čekání u pokladen. Bude jich víc. "Budou zde i pokladny a zvláštní pracoviště soukromých dopravců, kteří v kraji působí," dodává Šťáhlavský. V kraji působí například německá společnost Vogtlandbahn, která bude po deset let jezdit na trati z Liberce přes Hrádek nad Nisou a Žitavu do Varnsdorfu.

S podchodem nádraží se nic nedělo přes 40 let

Liberecké nádraží je po další části rekonstrukce otevřeno."Rekonstrukce je opravdu důležitá, protože podchody jsou ve velmi špatném stavu a nikdo s nimi nic nedělal více než čtyřicet let," řekl při zahájení rekonstrukce liberecký náměstek vrchního přednosty Václav Homola.

S dokončováním stavebních prací končí také problémy vozíčkářů a handicapovaných lidí. Při pracích na příjezdovém podchodu totiž nemohli jezdit výtahem a staveniště museli složitě obcházet.

Liberecké nádraží není jediné, které prošlo proměnou. V letošním roce byla již otevřena stanice v Jablonci a v minulých letech byla opravena například nádraží v Rychnově či Tanvaldu.

Líbí se vám podoba zrekonstruovaného nádraží v Liberci?

celkem hlasů: 1115

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. ledna 2011. Anketa je uzavřena.

Ano 520
Nevím 301
Ne 294
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plánovaný návrh počítá s 25 metrů dlouhým plaveckým bazénem s třemi dráhami a...
Jilemničtí protestují proti novému koupališti, rozhodnout má referendum

Obyvatelé Jilemnice nepůjdou v pátek a sobotu pouze ke sněmovním volbám. Zapojit se mohou také do historicky prvního referenda ve městě. V něm se mají zamyslet...  celý článek

Nejvíce zaujal porotce nápad studia Sial architekti a inženýři, a to i přesto,...
Architekti svůj návrh zlevnili, pavilon nemocnice postaví podle nich

Jejich návrh byl před půl rokem nejlepší v architektonické soutěži a i když byl o tři sta milionů dražší, nakonec se podle nich nový pavilon liberecké...  celý článek

Lidé mohou psy na Troskách uvázat na odložišti u hradní zdi vybaveném kůly a...
Turistům vadí, že nesmějí na Trosky se psy, památkáři zákaz chválí

Občasné vytí na „psím parkovišti“, překousané vodítko i vášnivé debaty s kastelánem. Tak to vypadlo během sezony na na hradě Trosky, kam památkáři zakázali...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.