Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů

  15:41aktualizováno  15:41
Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města. Konečná tramvaje totiž nebude jako dnes u městských lázní a parku, ale vozy budou pokračovat dál po ulici Budovatelů.

Tramvaj mezi Jabloncem a Libercem. Nyní pojede opět do centra Jablonce. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Na Anenském náměstí pak tramvaje odbočí do Soukenné ulice a přes Dolní náměstí ukončí svoji cestu na terminálu ohraničeném ulicemi Kamenná, Lipanská a 5. května. Toto vedení tramvajové tratě posvětili jablonečtí zastupitelé.

Tramvaj se do centra města vrátí po více než 50 letech. Naposledy jím projížděla v březnu 1965. Zastupitelé tak odmítli variantu, aby trať vedla po ulici 5. května a terminál vyrostl na dnešní tržnici.

„Varianta přes okružní křižovatku u Zeleného stromu je nevhodná z důvodu problematického průjezdu právě tímto kruhovým objezdem. Problémy by tu vznikaly zejména v dopravní špičce, kdy by tramvajové vozy zůstávaly stát mezi vozidly najíždějícími do kruhové křižovatky,“ vysvětlil zpracovatel návrhu Petr Šikola.

„Tramvaj jedoucí Soukennou ulicí bude působit navíc jako přínosný a oživující prvek ve městě. Terminál v Kamenné je i dobře a bezbariérově napojen na vlakovou zastávku Jablonec - centrum a i na střed města.“

Finanční náklady na prodloužení tratě o zhruba 750 metrů a výstavbu terminálu se odhadují přibližně na 600 milionů korun. O dotaci z evropských fondů bude žádat Dopravní podnik města Liberce a Jablonce nad Nisou.

V roce 2023 by mohlo být hotovo

„Se stavbou je potřeba začít nejpozději v roce 2020, tak aby projekt byl hotový o tři roky později. To znamená, že už na podzim tohoto roku bude potřeba předložit konkrétní záměr projektu. Pokud bychom uvažovali o jiných variantách, dotaci bychom mohli propásnout a celý tento projekt by se odsunul někam do říše snů,“ řekl náměstek jabloneckého primátora Lukáš Pleticha.

„Nyní začneme zpracovávat projektovou dokumentaci, připravovat podklady pro všechna povolení a vybírat architekta a také dodavatele na stavbu terminálu.“

Fotogalerie

Jablonec si od prodloužení tramvajové tratě slibuje také částečné vyřešení problému s parkováním v centru města a také problému s chátrajícími lázněmi na dnešní konečné. Součástí plánovaného terminálu je totiž asi dvě stě podzemních parkovacích míst.

„Další místa pak díky novému terminálu vzniknou na místě dnešní konečné u Tyršových sadů. To může prospět i městským lázním, respektive možnému investorovi. Lázně se pro něj mohou stát atraktivnějším místem, jelikož momentálně je tu nemožnost parkování velkým hendikepem,“ uvedl primátor Petr Beitl.

„Navíc podzemní parkoviště v místě terminálu by pomohlo ulevit Hornímu náměstí, které je v současné době degradované právě parkovištěm. Náměstí by tak mělo naději stát se místem vhodným pro setkávání lidí a pořádání trhů.“

Tramvaje v centru Jablonce naposledy vyjely 31. března 1965. Jezdily tudy od roku 1900. Přepravovaly cestující na trase z Rychnova přes Pulečný a Kokonín do Jablonce a dále přes Mšeno a Rýnovice do Janova. V polovině 60. let minulého století převládl v Jablonci názor, že tramvaje jsou přežitek a mají být zrušeny. Na lince označené číslem jedna tramvaje vystřídaly autobusy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plánovaný návrh počítá s 25 metrů dlouhým plaveckým bazénem s třemi dráhami a...
Koupaliště za 76 milionů nechceme, rozhodli v referendu Jilemničtí

Obyvatelé Jilemnice odmítli v referendu plánovanou výstavbu koupaliště za zhruba 76 milionů korun. Proti stavbě se vyslovilo bezmála 82 procent zúčastněných.  celý článek

Mandragora servíruje své ryzí muzikantství už pětadvacet let a zdaleka nekončí....
Jablonecká Mandragora slaví čtvrt století s rockem a funkem

Čtvrt století není v životě lidském zrovna krátká doba. A v životě hudební skupiny už se jedná přímo o úctyhodný věk. Přesně 25 let na scéně si nyní připomíná...  celý článek

Vizualizace průtahu vedoucího kolem řeky Ploučnice.
Průtah městem nechceme, rozhodli obyvatelé Mimoně v referendu

Osmisetmetrová silnice, která by odváděla dopravu z přetíženého náměstí 1. Máje a přilehlých ulic se v Mimoni stavět nebude. Lidé ji odmítli v referendu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.