Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky speciální výhybně pustí na trať z Liberce do Polska více vlaků

  17:05aktualizováno  17:05
Výhybka sama pozná, ze které strany přijíždí vlak a navede jej na výhybnu. Na tomto principu, kterého využívají tramvajové tratě, bude fungovat nová výhybna v Harrachově. Práce skončí ještě letos. Jedná se o nezbytnou úpravu, díky které budou moci jezdit přímé vlaky z Liberce do polské Sklářské Poruby.

Vlak na trati mezi Libercem a Harrachovem, konkrétně na smržovském viaduktu. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Nová výhybna výrazně zvýší kapacitu tratě, na úsek se vejde víc vlaků. Křižování bude možné pravidelně každou hodinu. Nebude také zapotřebí člověk k přestavování výhybky,“ naznačil výhody nové technologie Pavel Tesař z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty.

Jedná se o oblíbenou přeshraniční krkonošskou trať z Liberce přes Tanvald na horní nádraží ve Sklářské Porubě v Polsku.

A cestující se od změny jízdního řádu 13. prosince mohou těšit na výrazně vyšší pohodlí. Odpadne totiž přestupování v Kořenově nebo Harrachově. Cestující navíc budou moci na jednu jízdenku zaplacenou v korunách bez přestupu dojet do Polska.

Novinka by měla přitáhnout na velmi atraktivní trať další lyžaře, bikery i turisty. Zájem o trať roste už dnes, i když musejí přestupovat v Kořenově a platit ve dvou měnách. Na úseku také začnou jezdit modernější vozy.

Výhybky budou mít elektrické ohřívání

„Zatím budeme monitorovat zájem cestujících, předpokládáme ale, že se bude zvyšovat. Z Liberce do Sklářské Poruby pojedou bez přestupu, jízda bude díky nízkopodlažním vozům komfortnější,“ řekla jednatelka Koridu Stanislava Jakešová.

Harrachov, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice, je svou polohou uprostřed mezi stanicemi Tanvald a Sklářská Poruba nejvhodnějším místem pro křižování vlaků. Modernizace harrachovského nádraží zahrne částečnou výměnu železničního svršku a zároveň zlepšení parametrů železničního spodku.

Výhybky budou vzhledem k nadmořské výšce 740 metrů nad mořem opatřeny elektrickým ohříváním.

Správa železniční dopravní cesty opraví nástupiště, obnoví orientační systém a osvětlení. Vybuduje také bezbariérový přístup k vlakům. Náklady činí bez daně 34,7 milionu korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obžalované čtveřici hrozí za těžké ublížení na zdraví 5 až 12 let vězení.
Za brutální útok v baru poslal soud všechny obžalované do vězení

Krajský soud v Liberci rozhodl v případu mimořádně brutálního útoku na muže a ženu v českolipském baru Hong Kong. Čtyřem obžalovaným vyměřil nepodmíněné tresty...  celý článek

Poškozený plakát Jiřího Kittnera.
Na plakáty exprimátora Kittnera načmáral vandal kosočtverce

Desítky kosočtverců namaloval vandal na předvolební plakáty s portrétem libereckého exprimátora a kandidáta ODS v parlamentních volbách Jiřího Kittnera....  celý článek

Andělčina, Liberec IV-Perštýn, okres Liberec. Dvougenerační hrázděná Liebiegova...
Hrázděné domy. Jaká zajímavá stavení jsou v Česku na prodej

V České republice se prodává velké množství hrázděných a podstávkových domů. Některé se pyšní několika patry, či dokonce věžičkou. Téměř všechny stojí v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.