Primátor Liberce Tibor Batthyány s novým logem města.

Primátor Liberce Tibor Batthyány s novým logem města. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Překlep, linux, nebo čistý design? Logo za statisíce rozdělilo Liberec

  • 312
Liberec má po šestnácti letech nové logo města. Za červený nápis s malou stříškou vlevo nad písmenem L a návodem k použití zaplatila radnice 315 tisíc korun bez DPH. Logo rozdělilo Liberec na dva nesmiřitelné tábory.

Například odpůrci loga na sociálních sítích říkají, že stříška připomíná překlep na klávesnici a hovoří o hnusu vytvořeném písmem z databáze Googlu. Příznivci kontrují tím, že jde o velmi čitelný motiv respektující současné trendy v designu nebo že je logo jednoduché a výstižné.

Autorem loga je pražský designer Ondřej Zámiš. Má na kontě například vizuály centra UNESCO v Kutné Hoře. Jeho návrh vybrala sedmičlenná porota na úkor dalších 163 prací, které do soutěže dorazily.

Internetový specialista: Logo není graficky vymazlené

Znechucen novým vizuálem města je například liberecký internetový specialista Richard Bauer.

„Vadí mi, že za ty peníze není logo dostatečně graficky vymazlené a že font připomíná ten nejobyčejnější, jaký lze jen použít. Přijde mi, že stříška jako symbol Ještědu je použitá jen jako úhybný manévr, aby se nemuselo za použití jeho siluety platit. Mimochodem, kombinace stříšky a velkého písmena L připomene leckterému programátorovi jeden z příkazů v operačním systému Linux,“ nebere si servítky Bauer.

Naopak jablonecký designér a výtvarník Petr Gebrián jásá. „Nové logo mě baví. Rozhodně za tím stojí koncept. Bude mě to bavit až ho uvidím v širší souvislosti, například v řešení nějaké publikace. Logo je jednoduché, výstižné. Liberec se bude konečně definovat,“ myslí si Gebrian.

A logo rozděluje nejen odborníky na design, ale i Liberečany. Třeba na sociálních sítích. „To myslíte vážně? Liberec má jako logo překlep na klávesnici? Červený Liberec má v logu červenou pyramidu? Tohle je výsledek soutěže za 315 tisíc,“ ptá se na oficiálním facebookovém profilu města Petr Kusko. „Náhodou se mi to zdá graficky čistý, ale vážně se bavím nad tím, jak tady tomu každý rozumí,“ oponuje zase Soňa Dermeková.

Sám autor loga k němu říká, že chtěl maximálně jednoduchou formou vyjádřit, že Liberec je významnou moderní metropolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. „Toto vše je symbolizováno velkým extraboldovaným L. Vedle něj se v dáli tyčí ikona celého kraje, jejíž věhlas je však světový – Ještěd – typický tvar je opět maximálně zjednodušen na šipku,“ říká o návrhu Zámiš.

Logo oceňuje i člen poroty Rostislav Vaněk: „Je to dobrá volba, přesvědčivý vizuální styl pro každodenní použití. Pan Zámiš je zkušený grafik a v rozpracovaných aplikacích jeho návrh získává živost.“

Líbí se vám nové logo Liberce?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 16. března 2017. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 2492
Ano
Ano 1022

Primátor: V Ostravě se také lidé bouřili

Vedení radnice počítá s tím, že reakce na nové logo budou dvojí. „Chce to čas, aby se s novým vizuálním stylem veřejnost sžila a bude nějakou chvíli trvat, než jej přijme za své. V Ostravě se také lidé bouřili, když za půl milionu přišli s novým logem v podobě tří vykřičníků,“ prohlašuje primátor města Tibor Batthyány.

Podle jeho náměstka Ivana Langra získal za 381 150 tisíc korun včetně DPH Liberec originální logo a především grafický manuál, který přináší pravidla, jak s logem pracovat tak, aby mělo pokaždé jednotný vizuální styl.

„K současnému logu starému zhruba šestnáct let, kterému dominuje silueta Ještědu společně s radniční věží, manuál chyběl. Podle toho to také vypadalo, grafický styl nebyl jednotný,“ vysvětluje Langr.