Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O silnice na Liberecku se má starat nová firma, opozice se bojí tunelování

  15:05aktualizováno  15:05
Opozici Libereckého kraje stále víc vadí nová akciová společnost Silnice LK, jejíž vznik na konci května schválilo krajské zastupitelstvo. V úterý navzdory protestům zastupitelé odsouhlasili převod majetku z kraje do akciovky za zhruba 372 milionů korun. Opozice se obává výprodeje majetku kraje, nad nímž po převodu ztratí kontrolu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Ota Bartovský, MAFRA

"Jako pravicový politik nemám nic proti akciovým společnostem, protože motivují k lepším pracovním výkonům, ale vznik Silnice LK a převádění movitého i nemovitého majetku z kraje do nové akciovky, považujeme za rizikové," tvrdí Jiří Drda, bývalý liberecký primátor a krajský zastupitel.

Nově vytvořená společnost Silnice LK od příštího roku bude v podstatě vykonávat to samé, co dnes dělá Krajská správa silnic Libereckého kraje. Tato příspěvková organizace se stará o údržbu krajských komunikací II. a III. třídy od roku 2002.

Krajští zastupitelé v úterý schválili převod nemovitého majetku za 275 milionů korun, movitého za 90 milionů a navýšení základního jmění akciovky na pět milionů korun.

"Kvapný převod majetku je až podezřelý. Myslíme si, že by zatím stačilo, aby byl nové firmě dán do pronájmu, protože není jisté, že to bude ona, která vyhraje výběrové řízení na opravy a údržbu krajských komunikací," upozorňuje opoziční zastupitel a starosta Hrádku nad Nisou Martin Půta.

Nad majetkem ztratí kraj kontrolu

Další věc, které se opozici nelíbí, je to, že akciová společnost může nakládat se svým majetkem, aniž by to mohli krajští zastupitelé kontrolovat.

"To je zvlášť nebezpečné v okamžiku, kdy si uvědomíme, že v převáděném majetku jsou pozemky a domy, které se můžou stát v budoucnu zbytné a začnou se podivně a nekontrolovaně prodávat," míní Půta.

Zcela jiného názoru je náměstek pro dopravu Martin Sepp, jenž dlouhodobě tvrdí, že akciová společnost umožní vykázat zisk, který lze opět vrátit do oprav silnic. "Společnost bude mít možnost získat i jiné zakázky třeba v městech a obcích," uvedl dříve Sepp.

Drda nicméně oponuje. "Zajímal jsem se o to v Hradeckém kraji, kde mají podobný systém. Tam se kvalita silnic nezlepšila, víc peněz také nemají, jen management teď bere dvakrát víc než před tím v krajské správě. Obavám se, že u nás to kráčí stejným směrem," dodává Drda.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Lidovcům rezignovala dvojka kandidátky v Libereckém kraji

Kamil Jan Svoboda, který je druhý na kandidátce KDU-ČSL do sněmovních voleb v Libereckém kraji, rezignoval. Jako důvod uvedl přetrvávající ochotu strany...  celý článek

Lidé mohou psy na Troskách uvázat na odložišti u hradní zdi vybaveném kůly a...
Turistům vadí, že nesmějí na Trosky se psy, památkáři zákaz chválí

Občasné vytí na „psím parkovišti“, překousané vodítko i vášnivé debaty s kastelánem. Tak to vypadlo během sezony na na hradě Trosky, kam památkáři zakázali...  celý článek

Obžalované čtveřici hrozí za těžké ublížení na zdraví 5 až 12 let vězení.
Za brutální útok v baru poslal soud všechny obžalované do vězení

Krajský soud v Liberci rozhodl v případu mimořádně brutálního útoku na muže a ženu v českolipském baru Hong Kong. Čtyřem obžalovaným vyměřil nepodmíněné tresty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.