Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opravy silnic nižších tříd poničených povodní začnou až v příštím roce

  16:25aktualizováno  16:25
Opravy silnic druhých a třetích tříd poničených povodní začnou v Libereckém kraji až příští rok. Vláda na jejich opravy neuvolnila peníze a kraj potřebné finance nemá. Odklad způsobí, že se opravy prodraží.

Některé mosty nápor vody nevydržely. | foto: David AltnerMF DNES

"Škody na silnicích druhé a třetí třídy a mostech jsou více než dvě miliardy korun," informoval Stanislav Eichler, hejtman Libereckého kraje.

Návrh na poskytnutí dotace na opravy těchto silnic předložil vládě ministr dopravy Vít Bárta. "Tento návrh by umožnil velmi rychle zprovoznit silnice," uvedl hejtman.

Vláda však dotaci zamítla, vyčlenila jen 655 milionů korun, což jsou škody pouze na státních komunikacích. "Obrátila se tak zády k lidem v postižených oblastech. Myslím, že mimořádné situace si žádají mimořádná opatření," míní Eichler.

Kraji nyní nezbývá než čerpat peníze klasickou cestou přes ministerstvo pro místní rozvoj do výše padesáti procent škod. Znamená to také, že se silnice začnou opravovat až v příštím roce.

"Obávám se, co s nimi udělá zima, škody ještě vzrostou," míní Martin Sepp, náměstek hejtmana pro dopravu.

Opravené mosty nejsou úplně bezpečné, tvrdí náměstek

V kraji bylo po velké vodě neprůjezdných patnáct silnic nižších tříd včetně mostů. "Nyní jsou provizorně opravené, ale nejsou stoprocentně bezpečné," dodává náměstek.

CO SE MUSÍ OPRAVIT

Rada kraje schválila zadání projektových dokumentací na silnice Frýdlant - Bílý Potok, Chrastava - Mníšek, Dětřichov - Heřmanice, Višňová - Víska, Dolní Vítkov - Horní Vítkov. Krajská správa silnic odhadla náklady na vypracování dokumentace na 35 milionů korun.

Kvůli nedostatku peněz potrvá podle Eichlera roky, než se podaří odstranit škody po povodních. "Jsme nuceni z každého rozpočtu vyčlenit částku na opravy silnic," konstatuje. Hejtman podporuje projekt Mosty Frýdlantska, podobný vzniká na Hrádecku a Chrastavsku. Spočívá ve spojení jednotlivých projektů do jednoho.

"Když budeme opravovat poničené silnice, a pod nimi je kanalizace, elektřina, voda, plyn, telefony, uděláme to při jednom rozkopání. Navíc na opravy získáme peníze z více zdrojů," popisuje výhody těchto projektů hejtman.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jan Pipiš (vlevo) a Miroslav Michlovský letí do USA uspět v extrémním hasičském...
Čeští hasiči chtějí uspět v extrémním závodě a zapsat se do síně slávy

Stát se prvními Čechy, kteří se zapíší do světové síně slávy extrémního požárního sportu a poměřit síly se stovkami hasičů z celého světa na mistrovství světa...  celý článek

Plánovaný návrh počítá s 25 metrů dlouhým plaveckým bazénem s třemi dráhami a...
Jilemničtí protestují proti novému koupališti, rozhodnout má referendum

Obyvatelé Jilemnice nepůjdou v pátek a sobotu pouze ke sněmovním volbám. Zapojit se mohou také do historicky prvního referenda ve městě. V něm se mají zamyslet...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zdrogovaný Polák ujížděl policii v kradeném autě, narazil do traktoru

V policejní honičku a následnou srážku s traktorem a dalším autem se proměnil pokus zastavit zfetovaného polského řidiče, který ujížděl hlídce mezi Cvikovem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.