Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky na Tanvald a Jaroměř jsou rychlejší, v zimě nezamrznou výhybky

  11:00aktualizováno  11:00
Cestující už jezdí po modernizované trati z Liberce na Tanvald a Jaroměř. Vlaky jedou rychleji a plynuleji, řidiči jsou zase na přejezdech ve větším bezpečí. Na rozsáhlou opravu tří úseků trati za 1,5 miliardy korun z větší části plynuly evropské peníze.
Cestující už jezdí po modernizované trati z Liberce na Tanvald a Jaroměř (ilustrační snímek).

Cestující už jezdí po modernizované trati z Liberce na Tanvald a Jaroměř (ilustrační snímek). | foto: Martin Veselý, MAFRA

Konkrétně se jedná o tratě z Liberce na Tanvald a dva úseky mezi Starou Pakou a Malou Skálou a mezi Turnovem a Libercem. Stav tratí byl už dávno za svojí životností.

„Především se zvýší jízdní komfort a bezpečnost na uvedených tratích. Zkrátí se i jízdní doba. Železniční doprava bude díky tomu atraktivnější,“ zmínil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

Každá stavba má zhruba třicet kilometrů. Opravovaly se železniční svršky, nástupiště, pracovalo se na mostech nebo propustcích, železničních přejezdech nebo zdech.

Opravou prošla i zabezpečovací zařízení. „Vlaky budou jezdit plynuleji. Díky zvýšenému zabezpečení přejezdů nebudou například muset zpomalovat,“ nastínil dílčí přínos oprav mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Kromě zvýšení traťové rychlosti a větší bezpečnosti se podle něj v opravených úsecích podaří přinést i větší spolehlivost provozu. Na tratích jsou třeba vyhřívané výhybky.

„Ušetří nám práci v zimě. Sníh nám pak nepůsobí problémy. Od loňského roku jsou v horské trati v Harrachově, dali jsme je i na nově opravené úseky. Okolí Liberce je přeci jen výše položené a zařízení tam má smysl,“ doplnil Tesař.

Loňské investice byly rekordní

Do zastaralé železniční sítě v Libereckém kraji se v minulosti investovalo jen málo. Z tohoto pohledu byl loňský rok rekordní. Do tratí šlo víc než za posledních deset let dohromady. Opravy a investice přesáhly 3 miliardy korun.

Největším projektem byla oprava tratě z Liberce do Tanvaldu a dál k česko-polské hranici. Po rekonstrukci se na trati podařilo zavést třicetiminutový interval. Opravami prošly i stanice a zabezpečení trati.

Rekonstrukcí loni prošel také Harrachovský tunel trati Liberec-Harrachov. Přestala jím prosakovat voda, jež vytvářela nebezpečné rampouchy v průjezdním profilu. Vlak kvůli tomu musel přibrzdit na deset kilometrů v hodině. Cestující se v té souvislosti museli vypořádat s celou řadou výluk.

Na výluky se budou muset připravit i letos. Konkrétně v průběhu června v České Lípě. Od loňska se tam opravuje nádraží. Práce na stavbě za 970 milionů korun skončí až příští rok v srpnu. Nyní se demontuje kolejový svršek a spodek a běží přípravy na vybudování podchodu.

Po rekonstrukci vzniknou nová nástupiště, které se přesunou zhruba o 250 metrů blíže centru města. Úpravou dojde ke sjednocení železniční stanice, která trpí rozdělením na dvě nesouvislé části. Její koncepce je poplatná době vzniku před 140 lety.

„Stanice je dnes pro cestující nepřehledná, rozlehlá a nepohodlná pro přestup,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Město se zavázalo k vybudování přestupního místa na autobusovou dopravu, to je také důvodem přesunu nástupišť.

Po rekonstrukci vznikne na nádraží zázemí pro cestující, čekárna s prodejem jízdenek a podchod. Součástí stavby je také kompletní rekonstrukce kolejového svršku i spodku, položení nových kolejí a vybudování nového staničního zabezpečovacího zařízení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Navrhujeme park, nábřeží a náměstí, které jsou schopné tvořit příjemné...
Parovod zmizí a k řece Nise u libereckého mrakodrapu povedou schody

Krajský úřad v Liberci zveřejnil výsledky architektonické soutěže na úpravu prostranství před svou budovou. Zvítězil v ní domácí ateliér re:architekti, jehož...  celý článek

Lidé mohou psy na Troskách uvázat na odložišti u hradní zdi vybaveném kůly a...
Turistům vadí, že nesmějí na Trosky se psy, památkáři zákaz chválí

Občasné vytí na „psím parkovišti“, překousané vodítko i vášnivé debaty s kastelánem. Tak to vypadlo během sezony na na hradě Trosky, kam památkáři zakázali...  celý článek

Třem nalezeným ostatkům vévodila kostra vzrostlého muže. Měřil kolem 180...
Hroby v Jilemnici vydaly ostatky tří mužů, stopy vedou k Valdštejnům

Tři hroby s ostatky mužů, z nichž jeden je takřka jistě proslulý šlechtic Zdeněk ze Štěpanic z rodu Valdštejnů, našel v Jilemnici archeolog Jan Prostředník....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.