Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vratislavice kvůli opravám tramvajové trati připomínají válečnou zónu

  12:11aktualizováno  12:11
Kdyby se tu natáčel film, mohly by být Vratislavice válečnou zónou. Lidé uskakují náklaďákům s hlínou, bagry rozrývají zem na desítkách míst a auta jedou krokem. Špína, bláto a prach. To jsou jen některé z projevů rekonstrukcí, které ve Vratislavicích probíhají.

Takto to teď vypadá ve Vratislavicích nad Nisou, kde se rekonstruuje tramvajová trať. | foto: Zdeněk Mazánek

Nejdůležitější je výměna tramvajových kolejí. U benzínové čerpací stanice právě staví několik opěrných zdí, u sila ulici raději úplně uzavřeli. Auta se tam nedostanou do října.

"Připravuje se rekonstrukce kanalizace, plynu a vody. Pokud do ulice U Sila chce někdo přijet, musí z druhé strany," připomněl místostarosta Vratislavic Vladimír Braun.

Nedaleká křižovatka ulic Tanvaldská a Rochlická přišla o své semafory, které tu řídily dopravu. Řidiči si musí zvyknout na nové dopravní značení, což je pro starousedlíky problém.

Ulice se dočká rozšíření. Podle Brauna po skončení obnovy trati získá širší odbočovací pruh. "Kdo odbočoval doleva, většinou celou silnici zablokoval. Nebylo tam pro dvě auta dost místa," podotkl.

Problém pro řidiče náklaďáků

Překvapeni jsou i řidiči náklaďáků. Těm je průjezd Vratislavicemi znemožněn zcela, dopravní značky na Kunratické je navedou na průtah I/14.

Vjezd do Vratislavic mají povolený jen místní firmy a živnostníci. Dodržování omezujících změn mají kontrolovat policisté. Podle místostarosty už ale nákladní dopravy ve Vratislavicích ubylo.

Stres zažívají i lidé, kteří musejí cestovat hromadnou dopravou. Tu zajišťují výlukové autobusy. Dopravní podnik dva měsíce ladil jejich jízdní řády.

"Posilové spoje, které jezdily jen nárazově, jsme už zanesli do papírových jízdních řádů. Navíc jsme na zastávku Nová Ruda směrem do centra umístili krytou čekárnu. Zřízena byla také zastávka Pivovar v obou směrech," informoval ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.

Kromě Vratislavic probíhají práce i v jablonecké části trati. V úseku zastávky Brandl bagry odstraňují velký žulový masiv, aby se tramvajová trať mohla posunout dál od vozovky a zmenšil se její oblouk. To je podle technického ředitele DPMLJ Ludvíka Lavičky nezbytnost. "Všechny oblouky s menším poloměrem než 100 metrů rušíme. Je to i kvůli jízdním vlastnostem tramvají," řekl.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Olympijský vítěz David Svoboda si v Jablonci otestoval, jaké to je, pracovat s...
Tělocvik je dnes opomíjený, stýskal si olympijský vítěz v Jablonci

Když David Svoboda, držitel světového rekordu v počtu bodů v moderním pětiboji, nedávno oznámil konec své sportovní kariéry, uvedl, že se chce věnovat výchově...  celý článek

Českolipský zastupitel Tomáš Vlček, který přispěl k tomu, že společnost...
Měly jít do šrotu. Teď budou díla autora Metronomu chloubou České Lípy

O jedné prohlašovali, že připomíná hákový kříž, a tak ji šoupli do sběrného dvora. Další ve větru vrzala, tak ji tam chtěli poslat taky. Umělecké plastiky...  celý článek

Budoucí podoba přístavby.
V Jablonci řeší, kdo postaví obří krystal u muzea. O zakázku není zájem

Muzeum skla a bižuterie v Jablonci řeší problém. Již v září měla začít stavba futuristické přístavby v podobě obřího bižuterního kamene. Do ní by se měla ukrýt...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.