Takto to teď vypadá ve Vratislavicích nad Nisou, kde se rekonstruuje tramvajová...

Takto to teď vypadá ve Vratislavicích nad Nisou, kde se rekonstruuje tramvajová trať. | foto: Zdeněk Mazánek

Vratislavice kvůli opravám tramvajové trati připomínají válečnou zónu

  • 7
Kdyby se tu natáčel film, mohly by být Vratislavice válečnou zónou. Lidé uskakují náklaďákům s hlínou, bagry rozrývají zem na desítkách míst a auta jedou krokem. Špína, bláto a prach. To jsou jen některé z projevů rekonstrukcí, které ve Vratislavicích probíhají.

Nejdůležitější je výměna tramvajových kolejí. U benzínové čerpací stanice právě staví několik opěrných zdí, u sila ulici raději úplně uzavřeli. Auta se tam nedostanou do října.

"Připravuje se rekonstrukce kanalizace, plynu a vody. Pokud do ulice U Sila chce někdo přijet, musí z druhé strany," připomněl místostarosta Vratislavic Vladimír Braun.

Nedaleká křižovatka ulic Tanvaldská a Rochlická přišla o své semafory, které tu řídily dopravu. Řidiči si musí zvyknout na nové dopravní značení, což je pro starousedlíky problém.

Ulice se dočká rozšíření. Podle Brauna po skončení obnovy trati získá širší odbočovací pruh. "Kdo odbočoval doleva, většinou celou silnici zablokoval. Nebylo tam pro dvě auta dost místa," podotkl.

Problém pro řidiče náklaďáků

Překvapeni jsou i řidiči náklaďáků. Těm je průjezd Vratislavicemi znemožněn zcela, dopravní značky na Kunratické je navedou na průtah I/14.

Vjezd do Vratislavic mají povolený jen místní firmy a živnostníci. Dodržování omezujících změn mají kontrolovat policisté. Podle místostarosty už ale nákladní dopravy ve Vratislavicích ubylo.

Stres zažívají i lidé, kteří musejí cestovat hromadnou dopravou. Tu zajišťují výlukové autobusy. Dopravní podnik dva měsíce ladil jejich jízdní řády.

"Posilové spoje, které jezdily jen nárazově, jsme už zanesli do papírových jízdních řádů. Navíc jsme na zastávku Nová Ruda směrem do centra umístili krytou čekárnu. Zřízena byla také zastávka Pivovar v obou směrech," informoval ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.

Kromě Vratislavic probíhají práce i v jablonecké části trati. V úseku zastávky Brandl bagry odstraňují velký žulový masiv, aby se tramvajová trať mohla posunout dál od vozovky a zmenšil se její oblouk. To je podle technického ředitele DPMLJ Ludvíka Lavičky nezbytnost. "Všechny oblouky s menším poloměrem než 100 metrů rušíme. Je to i kvůli jízdním vlastnostem tramvají," řekl.