„Křižovatka je zdrojem budoucích smrtelných havárií. V zrcadlech není nic vidět, povětšinou jsou zastíněná autobusy, parkujícími auty nebo jsou zamlžená. Auta parkují až do úrovně křižovatky. Nemáte možnost vidět projíždějící vozidla, a zejména ne motorky a cyklisty,“ uvedl před časem rektor Zdeněk Kůs.
Semafor by zkomplikoval provoz na Husově
Rektor navrhoval, aby problém vyřešil takzvaný poptávkový semafor, na němž se signál změní jen v momentě, kdy k němu přijíždí auto. Jenže k tomu byli dopravní inženýři skeptičtí.
„Byl by to problém pro provoz na Husově třídě. Prozatím tedy zvítězilo řešení, kdy na každé straně ubereme zhruba po třech parkovacích místech, aby byl do křižovatky lepší rozhled,“ prohlásil náměstek primátora Tomáš Kysela.
Podle něj je potřeba provést i aktualizaci cyklogenerelu, který vede po Husově třídě a Vítěznou ulicí.
Pokud by se cyklisté v budoucnu pustili do vyhrazených pruhů, musela by se na Husově ulici zrušit všechna parkovací místa směrem od Lidových sadů k centru, kterých je přes šedesát. „To si ale vzhledem k nedostatku parkovacích míst ve městě neumím moc představit,“ dodal náměstek.