Silnice ze Semil do Jilemnice prošla opravou za téměř 27 milionů teprve v...

Silnice ze Semil do Jilemnice prošla opravou za téměř 27 milionů teprve v loňském roce, teď tu jsou zase problémy – po půlročním provozu se silnice vlní. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Nová silnice podél řeky Jizery se vlní, čeká ji proto další oprava

  • 2
Nově opravený úsek silnice „Pojizerka“ se vlní. Čeká jej další oprava. Takzvaná Pojizerka je jednou ze tří silnic, která spojuje Semily s Jilemnicí. Tato krajská silnice druhé třídy se klikatí malebnou krajinou údolím Jizery, zčásti je vtesaná do skalního masivu a podle mnohých patří k nejkrásnějším v kraji.

Úsek okolo Hájí nad Jizerou prošel opravou teprve loni. Uzavírka trvala kvůli náročné rekonstrukci tři měsíce, motoristé museli místo složitě objíždět. Auta se na silnici znovu vrátila 24. října. Jenže po půlročním provozu na dvou místech klesá zemina.

Opravu silnice za téměř 27 milionů korun financoval Liberecký kraj za přispění Regionálního operačního programu.

„Je nešťastné, když se nová silnice vlní. Při jízdě je to znát, na druhou stranu, my, co jsme zvyklí jezdit po původní Pojizerce, to zas tak nevnímáme,“ poznamenal starosta obce Háje nad Jizerou Jaroslav Křapka.

V místě je nyní částečná uzavírka. Na zabezpečení totiž stále čeká přilehlá skála. „Pokles silnice je zjevně způsobený špatným hutněním. Největší propadlinu by snad měli ještě do konce dubna provizorně opravit. Další úseky se snad opraví, až se dodělá ta skála. Geodeti zaměřují, o kolik je silnice pokleslá,“ je přesvědčen starosta Jaroslav Křapka.

Podle mluvčí Libereckého kraje Markéty Dědkové jsou na vloni zrekonstruované komunikaci dva výrazné poklesy. K nápravě dojde do konce letošního dubna.

Správa silnic se již sešla se stavební firmou

Kvůli reklamaci se podle krajského radního pro dopravu Vladimíra Mastníka už sešli zástupci Krajské správy silnic Libereckého kraje s dodavatelem stavby, firmou Strabag.

„Společnost chybu uznala a oba poklesy, na začátku a na konci armovaného svahu, vyrovná do konce dubna,“ uvedl krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Silnici budou pracovníci Krajské správy silnic Libereckého kraje nadále sledovat. „Posoudí ji geolog a případnou další nutnou opravou projde až po zpevnění skalní stěny nad silnicí a odstranění betonových svodidel, které omezují dopravu právě podél skalního masivu. Rychlost tak zatím zůstane omezena na padesát kilometrů v hodině,“ zmínila mluvčí Markéta Dědková.

Řidiče s největší pravděpodobností čeká jen částečná uzavírka. Kvůli zvlněnému povrchu čeká na opravu také část nově zrekonstruované silnice druhé třídy z Chrastavy do Mníšku. Před šesti lety ji strhla povodeň. Řidiči na opravu čekali pět let.

„Kamarádi museli dokonce zastavit a podívat se, jestli nepíchli. Tak se silnice vlní,“ uvedl před časem ke stavu silnice naštvaný řidič Petr Adamec.

Uzavírka bude více bolet

Tato uzavírka bude mnohem víc bolet než „Pojizerka“, řidiči budou jezdit po objížďkách. Druhou etapu stavby, která stála 173 milionů korun, mělo na starosti sdružení firem Strabag a SaM silnice a mosty.

„S opravou zvlněného úseku se začne nejspíš v květnu. Záležet bude na počasí,“ řekla mluvčí Dědková. Omezení pro řidiče potrvají zhruba týden. Povrch se totiž musí odfrézovat a znovu položit ve zhruba kilometrovém úseku.

„Odfrézovat se to dá na etapy, minimálně v době pokládky ale bude muset být úplná uzavírka. Povrch se musí položit vcelku, aby tam nebyly žádné zbytečné spáry,“ zmínil ředitel Krajské správy silnic Jan Růžička.