Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pěšky šli ve stopách Máchy, teď vyrazí trojice z Jablonce za Amundsenem

  6:33aktualizováno  6:33
Před třemi lety došli pěšky z Prahy až do italských Benátek. Inspirací jim byla stejná pouť Karla Hynka Máchy a jeho přítele Antonína Strobacha z roku 1834. Nyní podnětem pro trojici bývalých i současných studentů jabloneckého Gymnázia Dr. Randy nebyl poeta, ale dobrodruh a polární badatel Roald Amundsen.

Na snímku zleva: Marek Cón, Jiří Kočíb a Dominik Liška. | foto: Martin Trdla, MF DNES

Studenti totiž chtějí pěšky pokořit Norsko. Přibližně dva a půl tisíce kilometrů je čeká na cestě od nejjižnějšího bodu Norska v Lindesnes na nejsevernější místo země, mys Nordkapp. Část jimi vytyčené trasy ovšem povede i Finskem a Švédskem.

Výprava ve složení Dominik Liška, Jiří Kočíb a Marek Cón chce do Norska vyrazit v polovině června. Do začátku školy by chtěla být zpět. Denně by mladí dobrodruzi chtěli ujít přibližně 40 kilometrů.

Zimě a sněhu se vyhnou

„Zimní výbavu nepotáhneme. Chceme cestu stihnout co nejrychleji, aby nás případná zima a sníh nepotkaly,“ plánuje Liška. Psát si budou deník, lidé je mohou sledovat i na facebookové stránce vytvořené k tomuto projektu.

„Velký problémem bude asi jídlo. Zaprvé patří Norsko mezi nejdražší země Evropy a za další půjdeme třeba několik dní, aniž bychom narazili na obchod,“ zamýšlí se benjamínek výpravy – Marek Cón.

Kočíb dodává, že přemýšlí i o variantě, že by si proviant nechali poslat z Česka.

„Vždycky bychom někam došli a tam by nás čekal balíček s jídlem. Ještě je tu varianta, že bychom se stravovali takzvanou manou. To je prášek, který by měl nahradit jedno hlavní jídlo denně. Půl kila této látky by nám mělo zajistit stravu přibližně na měsíc,“ dodává Kočíb.

Ponorkovou nemoc očekávají

Do Norska se trojice dopraví netradičně. „Jelikož sháníme na naši výpravu sponzory, oslovili jsme mimo jiné firmu, která se specializuje na kamionovou dopravu do Norska. Nabídli nám, že nás tam kamionem svezou. Jelikož je ale v kabině místo jen pro dva, vypraví pro nás tři kamiony. Každý pojede v jednom,“ říká Kočíb.

Námahy se trio nebojí, spíš ponorkové nemoci. „Ponorka, stejně jako v Benátkách, určitě přijde. Není jednoduché vydržet s těmi dvěma pitomci. To jsou pořád ty stejné hlášky, stejné vtipy, historky, mastné vlasy, smrad,“ upozorňuje Liška.

A Kočíb s úsměvem dodává: „Proto jdeme ve třech. Jelikož se pak vytvoří dvojice, která bude pomlouvat toho třetího a pak se to zase otočí a tak furt dokola.“

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Erwin Cettineo, který žil v Liberci v letech 1903 až 1985, tramvaje miloval....
Tramvaje byly Italovou láskou, z jeho fotek vznikla kniha

Dluh jednomu z nejpilnějších fotografů libereckých a jabloneckých tramvají, který během více než šedesáti let zachytil proměny vozů i obou měst samotných,...  celý článek

Lidé mohou psy na Troskách uvázat na odložišti u hradní zdi vybaveném kůly a...
Turistům vadí, že nesmějí na Trosky se psy, památkáři zákaz chválí

Občasné vytí na „psím parkovišti“, překousané vodítko i vášnivé debaty s kastelánem. Tak to vypadlo během sezony na na hradě Trosky, kam památkáři zakázali...  celý článek

U brněnské hvězdárny spadl podivný objekt.
Chci je oškubat, přiznává youtuber. Na dotaz o UFO radnice musí odepsat

Provokující český youtuber s přezdívkou MikeJePan zasypal radnice měst nejen v Libereckém kraji dotazy na výskyt UFO. Smyslem jeho aktivity ale není dozvědět...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Konstruktér

Grafton Recruitment Praha
Liberecký kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.