Její jednoduché konstrukční řešení je nyní v patentovém řízení. Pro vibroizolační systém sedadla využila hmotnost baterií elektrického pohonu.
„Spojení sedadla a baterie do jedné setrvačné hmoty značně zvyšuje vibroizolační účinek,“ uvedla Radka Jírová, čerstvá absolventka oboru inovační inženýrství na katedře částí a mechanismů strojů.
„Během týdenního provozu golfového vozíku s prototypem nového vibroizolačního uložení sedadla jsme provedli několik měření. Zjistili jsme úbytek vibrací na sedadle o 57 procent,“ dodala studentka.
Na toto téma obhájila diplomovou práci a na promoci ji čeká červený diplom. Řešením odpružení sedačky golfového vozíku se zabývala půl roku. Využila námětu firmy specializované na prodej zboží pro golf.
„Zadáním bylo zvýšit komfort sezení, a to konstrukční řešení Radky Jírové beze zbytku splňuje. Sám jsem si jízdu v prototypu několikrát vyzkoušel, a je to uživatelsky velmi příjemné. Vyšší komfort sezení bude příjemnější nejen golfistům, ale i zaměstnancům z obsluhy hřišť, kteří vozíky v práci často používají,“ zhodnotil Roman Svoboda, jednatel firmy BAG Development a také prezident Profesionální golfové asociace hráčů a učitelů golfu v České republice (PGA).
Katedra částí a mechanismů strojů vyvíjí vibroizolační systémy pro firmy již několik desetiletí. Mimo jiné pomohla s vibroizolačním uložením textilních strojů ve společnosti Juta nebo odpružení základových bloků pro dynamickou zkušebnu Škoda Auto.