Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec kolon. Přestavba nejhorší liberecké křižovatky uleví tisícům řidičů

  12:23aktualizováno  12:23
Méně nervů v kolonách u libereckého Globusu. Obchodníci rozhýbali přestavbu systému kruhových objezdů, kterému řidiči posměšně přezdívají sněhulák nebo dětské dopravní hřiště. Řadu zákazníků nákupní zóny totiž podle nich odrazovaly časté kolony a stres spojený s jízdou ve složitém dopravním systému.

Nový nájezd uleví řidičům, kteří míří od nákupní zóny směrem na Turnov. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Zlepšení, po kterém řidiči léta volají, je nyní v plném proudu. Do konce roku má podstatně zkrátit zácpy, které vznikají v celé křižovatce. I když úpravou neprojde celý složitý systém, zjednoduší se především výjezd na Prahu.

Přes poslední kruhový objezd před Globusem projede v průměru 13 800 aut denně. To je podle dopravních odborníků extrémně vysoké číslo.

Firmy z přilehlé zóny, které se sdružily pod novým názvem Centrum nákupu Sever, přicházely kvůli dosavadnímu stavu o potenciální zákazníky. Zaplatily proto studii dopravního řešení a dotáhly i projekt pro územní rozhodnutí a stavební povolení.

„Původní řešení kruhového objezdu odrazovalo spoustu zákazníků. Pokud jede třeba méně zdatný řidič nakupovat, troubí se na něj, kolem ještě projíždí náklaďák a všude popojíždějí kolony, je to stresová situace. Mnoho lidí nám říkalo, že je ta dopravní situace odrazuje a kvůli tomu do nákupní zóny raději nejedou,“ poznamenal Jan Hůlka, generální manažer KFC Globus, který v rámci nového marketingového projektu Centrum nákupu Sever zastupuje sdružené firmy.

Křižovatka již zcela nevyhovuje

Komplikovaná křižovatka existuje devět let a dnes už zcela nevyhovuje. Doprava v ní ve špičkách kolabuje. Zácpy pak vznikají ve všech směrech. Kolony se dokonce tvoří i na dálnici, protože se křižovatka stává neprůjezdnou.

Řidiči, kteří míří od Globusu a chtějí jet směrem na Turnov, museli dosud obkroužit tři čtvrtě kruhového objezdu. Tím blokují i další směry celého systému. To se má změnit.

„Podle naší analýzy se stavbou nového ramene doprava zlepší o více než třicet procent, dopravní řešení sněhuláka bylo příliš komplikované. Auta, co jedou ze zóny a budou chtít vyjet na Turnov, odbočí hned na novém sjezdu. Systém se zjednoduší. Myslím, že to ocení nejen návštěvníci nákupní zóny, ale všichni řidiči,“ řekl autor myšlenky na obnovu křižovatky a jednatel společnosti Géčko Jakub Sklenka.

Firmy daly do studie, územního rozhodnutí a stavebního povolení téměř milion korun. Dopravní průzkum, který firmy zadaly společnosti Cityplan, vyplývá, že kapacita systému okružních křižovatek je dnes v dopravní špičce zcela vyčerpána.

Úprava křižovatky vyjde na 20 milionů

Špička pro celou soustavu křižovatek připadá na dobu mezi 16. a 17. hodinou. Nejvíce je v této době zatížený výjezd od zóny Sever a nejsilnější pohyb křižovatkou je z tohoto vjezdu do ulice Letná směrem na Pavlovice.

V zácpách pak nečekají jen řidiči osobních aut, ale i autobusů MHD. Podle průzkumu jich okružní křižovatkou za den projede 506.

Nová rampa a úprava křižovatky přijdou asi na 20 milionů korun. Stavbu financuje Ředitelství silnic a dálnic s využitím evropských dotací. Vyžádá si částečné omezení provozu. Kromě stavby nájezdové rampy se rozšíří průtah Libercem o připojovací pruh.

Přestavbu si pochvaluje i vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp. „Tím, že se ty dva kruhové objezdy spojí, ubudou nejméně dvě kolizní místa. Doprava bude plynulejší. Dopravní zácpy by tam už neměly být takové,“ uvedl Jan Čáp.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Památník stojí na hřbitově v Jítravě.
Pomník Rudé armádě lidé na hřbitově nechtějí. Rynoltice řeší, kam s ním

V Rynolticích na Liberecku mají problém s pomníkem Rudé armádě. Obec ho v létě umístila na hřbitov v Jítravě, jenže lidem se památník nelíbí a přejí si, aby ze...  celý článek

Plánovaný návrh počítá s 25 metrů dlouhým plaveckým bazénem s třemi dráhami a...
Koupaliště za 76 milionů nechceme, rozhodli v referendu Jilemničtí

Obyvatelé Jilemnice odmítli v referendu plánovanou výstavbu koupaliště za zhruba 76 milionů korun. Proti stavbě se vyslovilo bezmála 82 procent zúčastněných.  celý článek

Erwin Cettineo, který žil v Liberci v letech 1903 až 1985, tramvaje miloval....
Tramvaje byly Italovou láskou, z jeho fotek vznikla kniha

Dluh jednomu z nejpilnějších fotografů libereckých a jabloneckých tramvají, který během více než šedesáti let zachytil proměny vozů i obou měst samotných,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.