Tramvaj by přes ulici Budovatelů pokračovala na 5. květen a na autobusové nádraží.

Tramvaj by přes ulici Budovatelů pokračovala na 5. květen a na autobusové nádraží. | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Tramvaj v centru Jablonce, konečná na nádraží. Vize dopravních nadšenců

  • 7
Někteří členové dopravní komise v Jablonci nad Nisou by rádi vrátili tramvajové koleje do centra. Tak tomu bylo ještě v šedesátých letech minulého století, předtím, než tramvaje ve městě zrušili úplně. Trasa by měla končit na autobusovém nádraží.

Plány na obnovu tratí do Mšena nebo Rychnova jsou passé, ale po zbourání domu Musilových na bulváru 5. května se náhle nabízí, že by tramvaj nekončila na točně u městských lázní, ale přes ulici Budovatelů by dále pokračovala na 5. květen a odtud by zahnula na autobusové nádraží.

"Tato varianta byla v 80. letech dokonce v územním plánu. Dneska nějakých 90 procent lidí, co přijede tramvají do Jablonce směřuje do centra a sem ta návaznost spojů chybí," řekl Viktor Liška, člen městské dopravní komise.

Aktuálně navrhuje, aby po dobu takřka roční výluky tramvají mezi Jabloncem a Libercem, kde se v srpnu začne modernizovat trať, náhradní autobusy zajížděly právě na autobusové nádraží.

"Kopírovaly by tak trasu navrhované tramvajové trati," dodal Liška. Komise se sejde 21. května. Ve hře jsou tři varianty: autobusy pojedou na "autobusák" po 20. hodině, případně po 20. hodině a o víkendu, eventuálně sem prodlouží všechny spoje v týdnu.

Podle jednoho z členů dopravní komise Jablonce a jednoho z velkých bojovníků za návrat tramvaje do centra města Jindřicha Berounského je teď nejpříhodnější doba o tramvaji na autobusové nádraží uvažovat.

"Hodně hraje do noty zbourání domu Musilových. Vše by šlo udělat za cenu minimálních úprav. Musí se ale udělat projekt, se kterým by se šlo ucházet o prostředky z Evropské unie. Myslím, že takový projekt by šanci měl," konstatoval jablonecký zastupitel.

Nabízí se otázka, jak vyřešit přejezd tramvaje přes kruhový objezd na křižovatce ulic Pražská a 5. května. "Stačila by signalizace, která by zastavila dopravu. Navíc dnes je běžné v Evropě, že tramvaj jezdí i skrz kruhový objezd," dodal Liška.