Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Jablonce do Smržovky už zase jezdí vlaky. Jsou teď tišší a rychlejší

  8:16aktualizováno  8:16
Tisícům lidí z Jablonecka se ulevilo. Po výluce se totiž vrátily vlaky na koleje mezi Jabloncem nad Nisou a Smržovkou, takže mohou zase pohodlně a rychle cestovat do škol, práce či za zábavou. Je to první opravený úsek trati z Liberce do Tanvaldu, kterou rekonstruuje Správa železniční dopravní cesty.

Opravené nástupiště a kolejiště už mají také v Tanvaldu. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Ulehčilo se dopravě ve městě,“ konstatoval starosta Smržovky Marek Hotovec. „Bylo to zatěžující pro Lidické náměstí, kam se doprava z nádraží přesunula. Autobusy se tady točily v jednom kuse, zhruba od čtyř hodin ráno až do půl jedné v noci.“

Nádraží ve Smržovce je v novém. „Nádherná stavba, povedlo se. Vypadá to pěkně a myslím, že je to i funkční. Navíc vlaky jezdí tišeji,“ pochvaluje si Hotovec.

K nepoznání se proměnila nástupiště i kolejiště. „Jen mě mrzí, že zmizely odstavné koleje, zbyla jen jedna. Proto tu nebude možné využívat nákladní dopravu a znemožní to též pořádání nostalgických jízd. Historickou soupravu nebude možné odstavit,“ přemítá Hotovec.

Na trase se také stěhovaly zastávky. „Zastávka v Jablonci se posunula do skály směrem k Nové Vsi. A v Lučanech opustila bývalou výpravní budovu a přemístila se blíž k centru města,“ informoval dopravní specialista Jindřich Berounský.

Příští rok budou práce pokračovat; krom jiného dojde třeba na výstavbu nových nástupišť v Liberci a Jablonci nad Nisou. Celou trať bude na dálku řídit dispečer z Liberce.

Nádraží v Tanvaldu před rekonstrukcí.

Nádraží v Tanvaldu před rekonstrukcí.

Obnovou projdou i přejezdy, do kterých zasáhnou úpravy železničního svršku a spodku.

Na ostatních přibude zabezpečovací technika. Plynulejší dopravu v zimě zajistí ohřívané výhybky.

Přesto vlaky nebudou kvůli členitosti terénu v průměru jezdit rychleji než šedesátikilometrovou rychlostí.

„Více vedení trati v ostrých obloucích a členitém terénu s několika tunely a viaduktem neumožňuje,“ vysvětlil Pavel Blažek ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji.

Pro správu železniční cesty jde o jednu z nejdražších modernizací vůbec. Celkově si vyžádá 876 milionů korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Navrhujeme park, nábřeží a náměstí, které jsou schopné tvořit příjemné...
Parovod zmizí a k řece Nise u libereckého mrakodrapu povedou schody

Krajský úřad v Liberci zveřejnil výsledky architektonické soutěže na úpravu prostranství před svou budovou. Zvítězil v ní domácí ateliér re:architekti, jehož...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zdrogovaný Polák ujížděl policii v kradeném autě, narazil do traktoru

V policejní honičku a následnou srážku s traktorem a dalším autem se proměnil pokus zastavit zfetovaného polského řidiče, který ujížděl hlídce mezi Cvikovem a...  celý článek

Mandragora servíruje své ryzí muzikantství už pětadvacet let a zdaleka nekončí....
Jablonecká Mandragora slaví čtvrt století s rockem a funkem

Čtvrt století není v životě lidském zrovna krátká doba. A v životě hudební skupiny už se jedná přímo o úctyhodný věk. Přesně 25 let na scéně si nyní připomíná...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
PLÁNOVAČ VÝROBY - ANALYTIK

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj
nabízený plat: 30 000 - 37 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.