"Do konce března odejde přibližně tisíc lidí, za další dva měsíce zbývajících dvě stě. V továrně zůstane sedm lidí, kteří budou vyrábět náhradní díly do té doby, než celou výrobu majitel definitivně převede do Rumunska," informoval Ladislav Bělohlav, odborový předák Delphi Packard.
Firma, která působí v České Lípě od roku 1993, patřila k největším zaměstnavatelům v regionu. Před třemi lety v ní pracovalo 3 500 lidí, zatímco v prosinci v ní pracuje pouhých dvanáct set.
ODSTUPNÉ NA ROZLOUČENOUDelphi Packard oznámila konec výroby v České Lípě v září letošního roku. Nabídla zaměstnancům 3,5násobek průměrného platu, což vzbudilo silný odpor. Nakonec se odborářům a politikům podařilo vyjednat s vedením firmy odstupné ve výši 7,7 až 14,6násobku průměrného platu, a to podle délky pracovního poměru. |
Celkem Škoda Auto pomohla najít uplatnění pro 70 zaměstnanců, kteří odešli z Delphi Packard.
V příštím roce v tom bude, podle Rudolfa Dreitalera z tiskového oddělení Škody Auto, pokračovat.
Exkurze pro nezaměstnané z Delphi Packard pořádá také Úřad práce v České Lípě. "Naši poradci s nimi jezdí i do vzdálenějších míst, ne jen do Škodovky. Například byli v Hrádku nad Nisou ve firmě Trelleborg nebo ve firmě Behr v Mnichově Hradišti," informovala tisková mluvčí českolipského úřadu práce Marcela Ottová.
V České Lípě jde nezaměstnanost dolů
Přestože Delphi Packard propustil již od začátku roku víc než osm set zaměstnanců, dařilo se Úřadu práce v České Lípě míru nezaměstnanosti snižovat. Zatímco v lednu registrovali na úřadu práce 7 500 lidí bez práce, koncem října jich bylo o třináct set méně.
Jedním z důvodů, proč se daří nezaměstnané poměrně úspěšně umisťovat, je fakt, že českolipský úřad práce má z vládního evropského projektu Restart k dispozici dvanáct milionů korun, které rozděluje mezi nové zaměstnavatele.
Podle Ottové od nich na refundaci mzdy po dobu půl roku dostávají 12 tisíc měsíčně na jednoho nově zaměstnaného člověka.