Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žena měla při dovolené v zahraničí nehodu, služba ji nechala na holičkách

  8:30aktualizováno  8:30
Loňská dovolená v Řecku se pro manžele Čermákovy z Liberce stala noční můrou. Poté, co při ní žena utrpěla vážnou nehodu na kole, se manželé museli potýkat s liknavostí služby Global Assistance. Oba tvrdí, že ačkoliv má služba sloužit lidem při úrazech v zahraničí, nechala je po nehodě na holičkách.

Josef Čermák s manželkou měli na dovolené v Řecku špatnou zkušenost s cestovním pojištěním. Asistenční služba jim po nehodě ženy nepomohla. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Paní Čermáková měla po nehodě vyražené zuby, poraněnou hlavu, tržné rány v obličeji. Ještě dnes se rehabilituje s bolavými zády. Cestovní pojištění k platebním kartám České spořitelny musela tehdy použít poprvé, její asistenční služba podle nich selhala.

"Ihned po úrazu byla manželka převezena do místní nemocnice. Zatímco ji doktoři rentgenovali a sešívali rány v obličeji, podařilo se mi po několika pokusech dovolat na číslo asistenční služby. Podle smlouvy se měli o vše postarat. Zajistit lékaře, případný odvoz do Čech," vypráví Josef Čermák.

"Setkal jsem se jen se zdvořilým přístupem operátora, který nám přidělil číslo případu a řekl mi, že mám zajistit lékařskou zprávu v angličtině. Od té doby se již nikdo neozval," dodává Čermák.

Kvůli jazykové bariéře se však lékařskou zprávu v angličtině manželům nepodařilo zajistit. Paní Čermáková potřebovala kvůli svým zraněním zajistit odlet zpět do Česka. Proběhl tedy další hovor s asistenční službou, kde pan Čermák žádal pojišťovnu o zajištění lůžkové úpravy v letadle.

"Operátor mi sdělil, že je na vyřízení takovéto žádosti pozdě, tak jsem ho požádal, aby se pokusil a dal mi vědět. Vůbec se již ale neozval," dodává Čermák. Nakonec musela jeho manželka letět normálním letem.

Česká spořitelna chybu uznala

Čermák si po návratu do Liberce začal dopisovat s ombudsmanem České spořitelny a žádal vysvětlení celé události. Dočkal se vyjádření, ve kterém banka částečně uznala pochybení její asistenční služby.

V e-mailu však stojí tato věta: "Dle záznamů asistenční služby byl operátor od delegátky CK informován o tom, že letadlo, kterým se budete z dovolené vracet, nebude plně obsazeno a že lůžková úprava pro Vaši paní bude možná."

Podle Čermáka však hovor s delegátkou nikdy neproběhl. "Delegátka nikdy s asistenční službou nemluvila. Obratem jsem proto ombudsmanovi odpověděl, že citované záznamy jsou vymyšlené. Od té doby se tým ombudsmana již neozval," popisuje.

Česká spořitelna svoje pochybení přiznala. "Z naší strany jsme v tomto případě pochybili, za prodlení v komunikaci mezi klientem a ombudsmanem se velmi omlouváme," informuje Helena Matuszná z tiskového centra České spořitelny s tím, že jde o ojedinělý případ.

Asistenční služba ovšem vinu popřela

Postup asistenční služby prý společnost znovu pečlivě prošetří a pokusí se zjistit, zda došlo k nějakému pochybení. Na událost reagovala i Global Assistance. Žádné pochybení však neuznala.

"Není pravda, že by operátor pana Čermáka informoval, že na převoz je již pozdě. Pouze ho seznámil s fakty, že k provedení převozu je nezbytná lékařská zpráva, kterou pan Čermák neposlal, a že doba k vyřízení převozu je dva až pět dní," tvrdí Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance.

"Chápu klientovo rozhořčení nad komplikacemi, které ho provázely v průběhu řešení této pojistné události, nicméně jsme o nich nevěděli. Pan Čermák v žádném našem hovoru nenaznačil problém s jazykovou bariérou,“ dodal Strapko.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Před pěti lety měl Drylock 155 zaměstnanců, zatímco nyní 370. V roce 2012...
Firmy bojují o lidi, továrna na pleny jich teď shání sedmdesát

Hrádecká firma Drylock, odkud pocházejí dětské pleny, strmě roste. Během hospodářského rozmachu pro ni ale není jednoduché získat další dělníky - podobně jako...  celý článek

U letiště bylo v pátek zamaskováno celkem tři sta parašutistů. Jsou součástí...
Lidem v Ralsku vadí vojenská cvičení, chystají proti nim i petici

Lidé v okolí Ralska se bojí návratu armády do tohoto někdejšího vojenského újezdu. Vojáci sice na začátku 90. let odešli a Ralsko se otevřelo civilnímu životu,...  celý článek

Navrhujeme park, nábřeží a náměstí, které jsou schopné tvořit příjemné...
Parovod zmizí a k řece Nise u libereckého mrakodrapu povedou schody

Krajský úřad v Liberci zveřejnil výsledky architektonické soutěže na úpravu prostranství před svou budovou. Zvítězil v ní domácí ateliér re:architekti, jehož...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.