Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímým vlakem z Liberce do Prahy rychleji než za hodinu, přeje si kraj

Dlouhá léta se o něm pouze mluví, cestující si ho přejí, politici slibují. Rychlé spojení vlakem z Liberce do Prahy teď má novou naději. Liberecký kraj chce, aby se železniční spojení mezi krajským a hlavním městem stalo součástí evropské trati mezi Prahou a polskou Wroclawí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T11o80m54á88š 58Z43a43h92á93l46k77a 7520912447540

Koukám 130 km/h do Liberce bude na rok 2030 fakt VRT. Stačila by jedna studie na to, které odborníky tam propustit.

+5/0
16.8.2016 7:21

J31i56ř29í 79E80r42b96e16n 1453814466667

Dvanáctou studii?

Není to málo, Antone Pavloviči?

+3/0
15.8.2016 23:13

K14a20r12e81l 33S25t40r33ž59a77n83o52v69s49k14ý 1958335255

Z Vratislavi je nejlogičtější trasa přes Hradec Králové. Liberec má prostě na rychlou železnici nevhodnou krajinu.

0/0
15.8.2016 20:20

J32i11ř84í 83Z11á16h82o57r74a 5803145742189

Liberecký kraj by se měl orientovat spíše na Sasko, než na střední čechy a Prahu.

0/−3
15.8.2016 15:46

V17i22k75t39o81r 91N63á53r37o60ž20n93ý 3539722768

Nemyslím , že by do Saska jezdilo z Libereckého kraje více lidí než do středních Čech a Prahy.

+2/0
15.8.2016 19:25

J19i41ř37í 10Z81á30h58o44r80a 5293185952979

Já si jsem jistý, že jich jezdí víc směr Praha, ale je to dáno hlavně počtem studentů, kteří pendlují oběma směry. V Liberci je "nulová" nezaměstnanost, takže není třeba jezdit za zaměstnáním mimo kraj.

I proto je stávající doprava OK, nabídka uspokojí poptávku.

Nakupovat, sportovat a rekreovat se jezdí daleko více, do Polska a Německa, drážďanské letiště je zhruba stejně dostupné, jako pražské, pokud by bylo víc vlaků bez přestupu v Zittau, bylo by to jen dobře. Rozhodně víc benefitů vidím v napojení na DB železnice, než na koridor kamkoliv z Prahy. Už třeba zájezdy, které jsou zhruba o třetinu levnější nabízejí jako službu, spolu s DB, dopravu vlakem na letiště kamkoliv v Německu zdarma. Praha a středočeský kraj jsou, co se týká služeb takoví chudáci. Z toho důvodu si myslím, že by bylo lepší se klonit opačným směrem, než na střední Čechy.

+1/−1
16.8.2016 10:02

V74i50k59t29o84r 68N76á40r92o20ž32n14ý 3689702948

Žijeme v České republice. Jestli někdy bude Liberec opět součástí Německé říše , poté samozřejmě bude spojení do Drážďan pro Liberec mnohem důležitější než do Prahy.

To , že jezdíte sportovat do Německa či Polska , ještě neznamená , že tak činí všichni liberečáci..A troufnu si říci, že mnohem více liberečáků odlétá na dovolenou z Prahy , než z Drážďan...dále si troufnu říci , že nabídka leteckého spojení z Prahy je někde jinde , než nabídka leteckého spojení z Drážďan.

+1/0
16.8.2016 12:30

J57i43ř16í 47Z43á52h13o91r87a 5573765942199

Ale tu přeci nejde o to, ve kterém státě Liberec je, ale o to, co by bylo dobré. Je jasný, že většina liberečáků sportuje a tráví většinu času v Liberci a okolí (všeobecně v místě svého bydliště), podle mě rozvádíš uplně irelevantní část mýho příspěvku. Já jen říkám, že by bylo lepší se orientovat na spojení se Saskem, než s Prahou. Argument, že do Saska jezdí méně lidí, nebo že tam jsou menší letiště jsou podle mě špatnými argumenty. Možná i právě proto stojí za to infrastrukturu vylepšit (i když velká její část leží na polské a německé straně a liberecký kraj tak má možná menší páky) saským směrem.

0/0
16.8.2016 12:57

V65i78k86t10o90r 19N83á95r46o26ž30n14ý 3949222588

Liberec bude vždy patřit do ČR a proto pro celou oblast bude vždy prioritnější mít kvalitní spojení do Prahy než na druhou stranu. A spojením Liberec - Praha se vyřeší i dílčí spojení míst na trase s Libercem i Prahou .

Podle čeho jinak chceš posuzovat potřebu výstavby nějaké trati , když nikoliv dle toho , kolik na jaké trase se pohybuje lidí ? Dle mé diskuse s pány od vašeho krajského "integrátora" jsem i nabyl pocitu , že stávající přímé vlaky Liberec-Dresden mají smysl pouze v letní sezóně a před vánocemi díky nákupům. Jinak žijí pouze z české a německé vnitrostátní frekvence. Pro Němce je také trať Dresden-Zittau/Gorlitz až poslední prioritou. Trať Dresden-Berlin je trochu o něčem jiném a nejezdí se na ní o moc rychleji než před třiceti lety...

0/0
16.8.2016 14:00

J63i93ř16í 39Z60á62h91o36r16a 5163255912809

No, už se skoro střetáváme. Potřeba výstavby nějaké trati by se podle mého měla plánovat tak, aby se vyplatila nejen lidem, ale i zadavateli. Tu souhlasím, že v zájmech krajů/státu by mělo být to, aby lidi nevozili peníze do ciziny. Potud s tebou souhlasím. na druhou stranu doprava mezi Phou a Lbc je v současnosti dostatečná, protože tudy vede kvalitní a rychlá silnice. Lidé mezi městy nemigrují tak, aby byl kladen důraz na větší rychlost, protože nejvíce ji využívají studenti, kteří mají času dost, nadneseně. Vlakové spojení do Liberce nemá moc význam, protože není ani na lince Pha-Berlin, ani lince Pha - Varšava, tudíž by vlakové spojení nahrazovalo akorát stávající autobusové a hlavně nepřineslo by užitek ani lidem, ani státu/kraji, tedy užitek, který by měl být očekávaný od miliardové investice. Proto si myslím, že by liberecký kraj měl rozvinout spíše infrastrukturu směrem do Saska, která nepotřebuje tolik peněz, ale o to více práce s tvrdošíjnými Poláky, protože v Polsku jede vlak, který těch 130 dělá jen cca 20kmh.

0/0
16.8.2016 15:18

M93i82r87o78s22l42a73v 51P79a93č74e26s 8130767836272

Je to jednoduchý, prodlužte opět trasu některých autobusových spojů z Liberce a Jablonce až na Florenc a nevymýšlejte nesmyslné železniční projekty za miliardy.

+1/−11
15.8.2016 13:19

J28a55n 86H19a66v54r54d32a 2588876251328

Abyste si zbytečně postál o 10-15 minut déle než metrem v nějaké té pražské zácpě? ;-D;-D;-D

+11/0
15.8.2016 14:15

M15i93r67o17s22l52a34v 78P19a32č46e75s 8390507376552

Šklebíte se opravdu hezky ale počítejte se mnou.Těch minimálně 15 minut případné ztráty je relativní, protože těch 15',jako cestující metrem,naberete už na Černém Mostu, než to k terminálu metra bus přes několik světel objede,než si zakoupíte většinou ve frontě jízdenku na metro a než si pár minut počkáte a nastoupíte do vlaku metra.V tom okamžiku bus který nezajíždí k terminálu a pokračuje na Florenc, je už minimálně někde mezi Harfou a Palmovkou,projede Karlínem a je na Florenci.Tak a teď se můžete šklebit.

0/−6
15.8.2016 16:27

V18i63k69t69o84r 13N92á91r30o69ž70n48ý 3389642308

Každý dopravce má možnost zajíždět na Florenc. Ale proč by o to usiloval ? Každý dopravce potřebuje , aby mu autobusy jezdily a nikoliv mu stály v zácpách. Před převedením odjezdových stání z Florence na Černý Most nebyl problém docílit jízdní dobu z centra Prahy na okraj nějakých 40-50 minut. Něco jiného jsou busy , které přijíždí do Prahy v šest ráno a něco jiného busy , odjíždějící z Prahy ve čtyři odpoledne.

+5/0
15.8.2016 19:24

J33i27ř50í 46Z85a35t66l13o59u52k14a18l 3958189201796

Z Prahy do Wroclawi přes Liberec? To by se taky ten, co to navrhl, mohl občas podívat do mapy. Do Wroclavi by spíš mělo smysl vést spojení přes Hradec Králové, Jaroměř, Náchod a Kladsko nebo Meziměstí. Daly by se přitom z větší části využít i současné tratě, které by často stačilo jen zdvojkolejnit a přestavět na vyšší rychlost. To ale neznamená, že by trať na Liberec nedávala smysl, města jako Liberec, Mladá Boleslav, Turnov, Tanvald, Harrachov si určitě slušné spojení zaslouží a pokud by byla trať dostatečně rychlá, věřím, že by dokázaly vygenerovat i dostatečnou poptávku.

+4/0
15.8.2016 12:56

V26o27j98t23ě93c28h 54V46e11s10e74l86ý 7522800846

Ve kterém roce to naši páni politici žijí? V Japonsku začali stavět trat pro Maglev, na které byl zatím rekord 603 km/h, už v roce 1990. A my v roce 2016 plánujeme začít stavět v roce 2026 "rychlou trat", kde se naše superrychlíky budou prohánět 130 km/h ??? A k tomu potřebujeme 12 studií? Jděte se zahrabat.

+11/0
15.8.2016 12:41

J50i53ř11í 22E58r87b14e51n 1293514606197

No ona ta trať bude rychlá hlavně v porovnání s tou stávající. A bude to pořád standardní železniční trať 1435 mm, plně kompatibilní s ostatníi systémy.

Vysokorychlostní trať je něco úplně jiného, musí mít samostatné těleso...

0/0
15.8.2016 23:16

J27a80n 94Č96e83k20a89l 7549315394514

A VRT jako 1435 nemá? ;-D;-D;-D

0/0
16.8.2016 13:41

J35i15ř71í 14E44r84b59e79n 1603774666627

VRT bude z podstaty určená ro dost jinou dopravu než ta rychlíková trať, o které se v článku píše. Rozchod 1435 mm je jedna z mála věcí, kterou mívá VRT společnou s tou standardní tratí.

0/0
16.8.2016 14:55

J63a93n 94Č61e90k21a74l 7789715424184

To byl sarkasmus...

0/0
16.8.2016 15:07

Z37d65e15n13ě90k 76S61a36m63e21k 5121746173

Nepostaví to. Potřebné peníze ČSSD a spřátelení kulisáci prožerou a rozeberou do nenasytných děr našeho poskomunistického zdravotnictví, rozdají mezi kámoše a na uplácení míňmozků, kteří jim za to dávají své voličské hlasy.

+11/0
15.8.2016 11:37

M85i83c68h65a69l 71J10a40n59k27o 7415129876574

Nesmysl, trať Praha--Vratislav by měla vést přes Trutnov, nikoli zajížďkou po mizerných tratích přes Liberec.

0/−6
15.8.2016 11:05

J98a42n 55Č59e78k92a95l 7439485394814

Trať Liberec-Wroclaw je jen vlhký sen nějakého joudy z libereckého magistrátu a pokus o argument pro jeho ztřeštěný sen o trati s parametry roku 1960...

+2/0
16.8.2016 13:41

J67i12ř97í 51S13t51r60a28k87a 9748176522188

To je taky dobré: "Ministerstvo dopravy už si nechává vypracovat dvanáctou studii, která má říci, která z variant je ekonomicky výhodná."

Zdroj:http://liberec.idnes.cz/liberecky-kraj-resi-prime-vlakove-spojeni-mezi-libercem-a-prahou-pxz-/liberec-zpravy.aspx?c=A160815_083935_liberec-zpravy_tm

A proč jim těch 12 nestačí? Na to by se mohli novináři zeptat.

+13/0
15.8.2016 11:04

J18i10ř42í 76P77u47t73í11k 7128283623922

Tak kdybyste byl zpracovatel studie, tak byste byl rád, ne? Holt je potřeba podpořit ekonomiku. Dle mého názoru k výstavbě stejně nikdy nedojde, jen bude za dalších pět let před volbama zpracovat další studii. Cesta k Baltu bude z Prahy přes Děčín nach Dresden und Berlin, tam ta dráha funguje a dává to smysl.

+5/0
15.8.2016 11:37

Z17b60y32n81ě20k 52J45a39n83d11a 7683112875551

Za poslední větu zaslouží autor bobříka logiky :D

+3/0
15.8.2016 10:55

J74a79n 82H10a81v90r89d46a 2518786591288

"Trať je navržená na rychlost do 130 kilometrů v hodině"

Tak to si soudruzi z nás dělají legraci... Týýý voe, no tady v tom banánistáně se fakt nic nikdy pořádně nepohne. Tohle prostě není možný!

+14/0
15.8.2016 10:51

J64a10n 65Č80e65k83a45l 7589945904374

Moje babička by řekla: "to je jak u bl*ejch na dvorečku". V roce 2016 ani ne stavět, ale dokonce jen začínat plánovat, novostavbu trati na 130 km/h, to je prostě zhovadilost nejhrubšího zrna, a kdo tohle vypustil z úst by měl přes ně dostat mokrým smetákem a jít místo svojí práce radši doplňovat zboží do Tesca, protože to tak odpovídá jeho schopnostem...

+15/0
15.8.2016 10:51

J45a77n 32K70o23h34l 4173407411884

Ono se to plánuje už nejmíň od 80. let, co si tak pamatuju.. ale nějak se pořád jen mluví a nic z toho :-) A těch 130km/h zní taky spíš jak z minulýho století..

+4/0
15.8.2016 11:03

V31i71k92t27o12r 46N70á13r70o19ž53n32ý 3909862448

130 Km/h je pořád lepší než dnešní stav. A kdyby taková trať stála za 15 let , bylo by to lepší , než rychlodráha za 50 let.

+1/−4
15.8.2016 19:27

J72a13n 45Č84e64k39a60l 7839515464324

Nemáte pravdu. Protože když se postaví tenhle paskvil, mimochodem cenově to odhaduji téměř nastejno, jako novostavba na 160 či více, tak se nic dalšího nepostaví zase dalších 150 let...

+3/0
16.8.2016 9:54

V58i29k75t22o44r 47N27á39r42o38ž71n62ý 3629462738

Náklady na stavbu trati 130 km/h v kopcovitém terénu jsou někde jinde než náklady na stavbu trati pro rychlost 200 km/h. Nicméně je třeba se na to podívat i z jiných stránek. Jak se bude pohybovat jízdní doba , pokud na 20 km trati bude 130 km/h anebo 200 km/h...rozdíly budou zanedbatelné...

Problémem českých železnic není nízká maximální rychlost , ale neustálé propady rychlosti. Kdysi jsem jel z Beogradu do Zagrebu. Tehdy tam byla v max 110 km/h...nicméně byla v celém 400 km dlouhém úseku. Průměrná rychlost vlaku byla nějakých 105 km/h.... U nás se v té době jezdilo max 120 km/h , ale pokud nějaký vlak měl v některém úseku průměrnou rychlost 85 km/h , byl to úspěch...

V případu Liberce. I kdyby byla trať z Liberce do Prahy na 100 km/h , ale vedla nejkratší možnou cestou a tato rychlost byla v celé délce trasy , bylo by to ohromné plus a ani bus ani automobilová doprava by nemohly konkurovat...

+1/0
16.8.2016 12:23

J55a34n 80Č83e23k85a44l 7369495314704

S tím samozřejmě souhlasím, stavět trať na 200, přičemž těch 200 bude na 5% délky, nemá smysl. Nicméně už třeba výkup pozemků pro novostavbu na 200 bude víceméně stejný, jako pro novostavbu na 130.

Tak jako tak záplatovat současnou trať občasnými přeložkami na 130 je absolutní zhovadilost a vyhazování peněz. Jízdní doba Liberec-Praha se jízdní době auta ani nepřiblíží, takže tím stejně nikdo jezdit nebude, auta z dálnice to nestáhne, jen se zase vyhodí pár miliard betonové lobby...

+1/0
16.8.2016 13:39

V55i75k58t70o86r 50N80á79r86o50ž36n58ý 3749152148

Přiblíží...počítejte s v max 130 km/h na dálnici a s tím , že dostat se do centra Prahy je s autem hodně problematické , ale vlakem je to úplně v pohodě.

0/0
16.8.2016 13:47

J60a54n 16Č10e50k82a47l 7899835364124

Každopádně se musí vlak dostat k jízdní době cca hodina, aby o něm (kromě šotoušů) někdo vůbec uvažoval. A to trať na 130 (což je navíc rychlost střelená absolutně od boku) rozhodně nesplní...

0/0
16.8.2016 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.